Gå til innhold

Sommeren er det vondeste årstiden å ha psykisk uhelse på

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er forventet at man skal ha det såååå bra og at man skal dra på en spennende ferie. Jeg trenger å komme i balanse,  få orden på søvnen og ikke minst generelt minske den intense, psykiske smerten. Jeg prøver å gjøre positive ting for meg selv, jeg synes IKKE synd på meg selv, men smerten er altoppslukende. 

Anonymkode: ff65d...e88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er forventet at man skal ha det såååå bra og at man skal dra på en spennende ferie. Jeg trenger å komme i balanse,  få orden på søvnen og ikke minst generelt minske den intense, psykiske smerten. Jeg prøver å gjøre positive ting for meg selv, jeg synes IKKE synd på meg selv, men smerten er altoppslukende. 

Ja, sommeren er ekstra vond og vanskelig enig i det. 

Anonymkode: 502bf...f5f

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en god ide å prioritere søvn og balanse. Ikke stress med at du skulle vært på en masete reise. Det er helt greit å syns litt synd på seg selv også, selv om det kanskje ikke er konstruktivt.

Det er vel akkurat dette "Nå kommer vinteren" handler om, hvis det er noen trøst. 

AnonymBruker
Skrevet

Enig, sommeren kan være vanskelig. Jeg har alltid trivdes best med mørke kvelder og regnvær. Selv om jeg ønsker sol om sommeren, fordi den er så kort. Det viktige tror jeg er å sette seg egne realistiske mål, ta skritt for skritt, og nyte de små tingene. Husk at glede er noe du kan skape selv, inni deg. Det må ikke koste penger, det må ikke være stort. Du kan glede deg mye mer over små ting dersom du klarer å se verdiene, og ikke måle ting i penger. Vær glad du lever, det er det beste utgangspunkt, og veldig ofte nok. Livet kan være fullt av små fine overraskelser, om du leter etter positive ting og senker tempoet, til ditt eget tempo. Da kan du komme langt. 

Anonymkode: 816c6...cf4

AnonymBruker
Skrevet

Den forventningen legger du på deg selv. Jeg har ikke vært på ferie på mange år og har ingen problemer med det.

Ellers har jeg det inntrykk at hele året er "vondeste tiden". 

Påske er vondt, 17.mai er vondt, sommer er vondt, jul er vondt... 

Anonymkode: 936d6...559

Skrevet

Helt enig. De årene jeg var sykest var sommeren uutholdelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes våren var verst. Folk tøt frem fra boligene sine, grillet i parken, tok utepils, planla sommerferie, samlet seg på stranda etc. Plutselig ble alt jeg ikke hadde, og aktivetier jeg ikke deltok på, så veldig tydelig. 

Anonymkode: 8a334...32b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Slik er det med alle perioder av året som det er knyttet forventninger til. Kanskje du skal jobbe litt med hva du legger i sommerferie og hva du knytter til begrepet. Det trenger slettes ikke bety alt du ramser opp, men istedet se på det som å gå litt i hi, pleie og ivareta, rehabilitere. Dermed kan tiden etter ferien bli en slags ny start. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

jeg synes IKKE synd på meg selv, men smerten er altoppslukende. 

Synes det er trist at man skal kjenne på et behov for å si dette hver gang man snakker om at man har det dårlig. 

Anonymkode: b97e7...246

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...