Gå til innhold

Blir man litt bortskjemt når man går i behandling til psykiater/psykolog versus til samtale i kommunen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange skrives ut fra DPS og" henvises" til samtaler med person i kommunen. Hvordan er hjelpen der versus hos psyk/psykiater? Føles det som et skritt tilbake mtp kvaliteten på samtalene?

Anonymkode: 783d2...96a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingenting med bortskjemt å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (37 minutter siden):

Har ingenting med bortskjemt å gjøre. 

Ordla meg veldig utydelig. Blir tilbudet på DPS et Rolls royce tilbud i forhold til en rusten Volvo i kommunen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer fornøyd med tilbudet jeg får i kommunen enn det jeg tidligere har fått på DPS.

Anonymkode: 1efdc...05c

emilie321
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ordla meg veldig utydelig. Blir tilbudet på DPS et Rolls royce tilbud i forhold til en rusten Volvo i kommunen?

Tror det kommer veldig an på personen en møter. Selv hadde jeg en i kommunen en periode som var kjempe flink. 

AnonymBruker
Skrevet
emilie321 skrev (13 minutter siden):

Tror det kommer veldig an på personen en møter. Selv hadde jeg en i kommunen en periode som var kjempe flink. 

Kjentes det ut som terapeutiske samtaler?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er mer fornøyd med tilbudet jeg får i kommunen enn det jeg tidligere har fått på DPS.

Anonymkode: 1efdc...05c

Uansett bra at du får den hjelpen du ønsker/trenger nå. Hvordan var hjelpen du fikk på DPS,  hva ville du hatt annerledes?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er grenser for hvor mange år man har nytte av å sitte på dps å ha "terapeutiske samtaler". En dag så må man ta i bruk de verktøyene man har fått selv.

Det er ikke alle som er så "heldige" å ha diagnoser som kan behandles så noen får ikke hjelp på dps fordi de ikke kan bli bedre.

Kommunepsykiatrien er bedre for sykere personer fordi de kan komme hjem til pasienten og hjelpe med flere ting enn det en tidspresset psykolog på et kontor kan .

Anonymkode: ccdce...41e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er grenser for hvor mange år man har nytte av å sitte på dps å ha "terapeutiske samtaler". En dag så må man ta i bruk de verktøyene man har fått selv.

Det er ikke alle som er så "heldige" å ha diagnoser som kan behandles så noen får ikke hjelp på dps fordi de ikke kan bli bedre.

Kommunepsykiatrien er bedre for sykere personer fordi de kan komme hjem til pasienten og hjelpe med flere ting enn det en tidspresset psykolog på et kontor kan .

Anonymkode: ccdce...41e

Ja, behandler på DPS skriver pasientene ut når "grensen er nådd". Har forstått det slik at mange får kun kortvarig behandling. Heldigvis kan alle som vil betale for god, privat hjelp om de trenger det.

emilie321
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde iallefall like mye utbytte av å gå til henne som det var å gå til den siste terapauten jeg gikk til.

AnonymBruker
Skrevet
emilie321 skrev (4 timer siden):

Hadde iallefall like mye utbytte av å gå til henne som det var å gå til den siste terapauten jeg gikk til.

Bra:) kan jeg spørre hva problemstillingen var?

emilie321
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bra:) kan jeg spørre hva problemstillingen var?

Har diagnosene bipolar med psykose og PTSD, så har med det å gjøre. Orker ikke å forklare mer akkurat nå

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Blir tilbudet på DPS et Rolls royce tilbud i forhold til en rusten Volvo i kommunen?

Det er ulikt fra kommune til kommune hva slags hjelp de tilbyr, så det blir vanskelig å sammenligne. Her i byen tilbyr kommunen kun oppfølging med f.eks. psykiatrisk sykepleier, ikke behandling med psykolog eller psykiater.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (3 timer siden):

Det er ulikt fra kommune til kommune hva slags hjelp de tilbyr, så det blir vanskelig å sammenligne. Her i byen tilbyr kommunen kun oppfølging med f.eks. psykiatrisk sykepleier, ikke behandling med psykolog eller psykiater.

Ja, stemmer. Slik er det her jeg bor også.

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hva du trenger hjelp til. 

Anonymkode: bb01c...eec

Skrevet

Hos meg er fokus hos kommunen mer hverdagslig. Vi snakker om det som foregår i livet her og nå og hvordan jeg skal forholde meg til det.

Hos DPS gikk vi mer inn på mønstre og historie. 

De har spilt to forskjellige roller.

psykedeliker
Skrevet
Fru2020 skrev (10 minutter siden):

Hos meg er fokus hos kommunen mer hverdagslig. Vi snakker om det som foregår i livet her og nå og hvordan jeg skal forholde meg til det.

Hos DPS gikk vi mer inn på mønstre og historie. 

De har spilt to forskjellige roller.

Fikk du informasjon på forhånd om hvilke temaer som hører hjemme hvor?

Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Fikk du informasjon på forhånd om hvilke temaer som hører hjemme hvor?

Nei, har ikke fått det. Tror bare at det egentlig ligger i kortene at kommunen har fokus på funksjon i hverdagen. 

psykedeliker
Skrevet
Fru2020 skrev (16 minutter siden):

Tror bare at det egentlig ligger i kortene at kommunen har fokus på funksjon i hverdagen. 

Det er ingenting som "ligger i kortene", informasjons- og veiledningsplikten er der av en grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...