AnonymBruker Skrevet i går, 19:33 Skrevet i går, 19:33 Fikk en e-post til Google -kontoen min hvor blant annet følgende stod: Kostnader for mobil-, wifi- og andre nettverkstilkoblinger I denne nye delen beskrives det hvorfor Google-tjenester ofte bruker internett når du ikke bruker tjenestene eller enheten aktivt, og det tydeliggjøres at du er ansvarlig for kostnadene for denne internettbruken. Vi har lagt til denne nye delen for å gjøre det enklere for deg å forstå hvordan tjenestene våre fungerer, unngå misforståelser om kostnadene og oppfordre deg til å sjekke internettavtalen din samt enhets- og nettverksinnstillingene dine, siden disse kan påvirke kostnadene. Noen som vet hva det betyr i praksis? Anonymkode: e0793...d26 0 Siter
slabbedask Skrevet i går, 19:42 Skrevet i går, 19:42 8 minutes ago, AnonymBruker said: Fikk en e-post til Google -kontoen min hvor blant annet følgende stod: Kostnader for mobil-, wifi- og andre nettverkstilkoblinger I denne nye delen beskrives det hvorfor Google-tjenester ofte bruker internett når du ikke bruker tjenestene eller enheten aktivt, og det tydeliggjøres at du er ansvarlig for kostnadene for denne internettbruken. Vi har lagt til denne nye delen for å gjøre det enklere for deg å forstå hvordan tjenestene våre fungerer, unngå misforståelser om kostnadene og oppfordre deg til å sjekke internettavtalen din samt enhets- og nettverksinnstillingene dine, siden disse kan påvirke kostnadene. Noen som vet hva det betyr i praksis? Anonymkode: e0793...d26 Det er først og fremst en juridisk presisering fra Google om at deres tjenester kan bruke internett også når du ikke aktivt bruker dem, og at eventuelle kostnader for databruk er ditt ansvar, ikke Googles. Det innebærer ingen ny avgift eller endring i hvordan Google-tjenestene fungerer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 19:50 Skrevet i går, 19:50 slabbedask skrev (7 minutter siden): Det er først og fremst en juridisk presisering fra Google om at deres tjenester kan bruke internett også når du ikke aktivt bruker dem, og at eventuelle kostnader for databruk er ditt ansvar, ikke Googles. Det innebærer ingen ny avgift eller endring i hvordan Google-tjenestene fungerer. Ja, men hva betyr det? Er det fare for høye kostnader? Anonymkode: e0793...d26 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 19:52 Skrevet i går, 19:52 Skal Google liksom snylte på min data sånn at jeg må betale for mer data? Hvor ofte kommer de til å gjøre det? Anonymkode: e0793...d26 0 Siter
Grendel Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skal Google liksom snylte på min data sånn at jeg må betale for mer data? Hvor ofte kommer de til å gjøre det? Anonymkode: e0793...d26 AnonymBruker skrev (10 timer siden): @Grendel Anonymkode: e0793...d26 Jeg er sikker på @slabbedask (og flere) kan mye mer enn meg), men jeg kan utdype litt siden du spør meg. Det handler om at Google har flere funksjoner som bruker internett sånn at du kan få regningen hvis du bruker for mye data. Det handler for eksempel om skylagring av innholdet ditt (bilder, video etc). Når du får varsler om snap, epost, vær så har telefonen vært på nettet. (Jeg vil tro backup av filer utgjør mye. Varsler per se er lite data) Jeg tenker du ikke kan unngå dette helt hvis du vil bruke telefonen normalt. Du kan gjøre ting for å begrense det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Grendel skrev (2 timer siden): Jeg er sikker på @slabbedask (og flere) kan mye mer enn meg), men jeg kan utdype litt siden du spør meg. Det handler om at Google har flere funksjoner som bruker internett sånn at du kan få regningen hvis du bruker for mye data. Det handler for eksempel om skylagring av innholdet ditt (bilder, video etc). Når du får varsler om snap, epost, vær så har telefonen vært på nettet. (Jeg vil tro backup av filer utgjør mye. Varsler per se er lite data) Jeg tenker du ikke kan unngå dette helt hvis du vil bruke telefonen normalt. Du kan gjøre ting for å begrense det. Takk for utdyping. Moren min prøvde også å forklare for meg og hun sa det samme som deg. Hun har også Google konto og hadde fått samme melding. Anonymkode: e0793...d26 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.