Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til lydbøker?

Hørte akkurat Fredrik Backman «Mine venner» som var veldig fin. 

Takk for tips

hilsen den upopulære😎

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den virker ikke dum, skal notere meg den. Jeg fullførte akkurat "A little life" av Hanya Yanagihara som utvilsomt er en av de bedre bøkene jeg har lest. Jeg begynte på "Stoner" av John Williams i dag så jeg våger ikke si så mye om den enda, men den er lovende.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (Akkurat nå):

Den virker ikke dum, skal notere meg den. Jeg fullførte akkurat "A little life" av Hanya Yanagihara som utvilsomt er en av de bedre bøkene jeg har lest. Jeg begynte på "Stoner" av John Williams i dag så jeg våger ikke si så mye om den enda, men den er lovende.

Jeg leste Et lite liv for en stund siden. Boken kunne vært ok, men jeg syntes den ble ufattelig langdryg med det samme opp igjen og opp igjen. Leste bare ferdig boken, fordi da jeg virkelig begynte å kjede meg var jeg halvveis, men tenkte at det må jo skje noe annet snart, men skjønte egentlig hvor det bar. Kjedet ikke du deg, eller hva var det som gjorde at du syntes den var bra?  

Anonymkode: f0f7f...956

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg leste Et lite liv for en stund siden. Boken kunne vært ok, men jeg syntes den ble ufattelig langdryg med det samme opp igjen og opp igjen. Leste bare ferdig boken, fordi da jeg virkelig begynte å kjede meg var jeg halvveis, men tenkte at det må jo skje noe annet snart, men skjønte egentlig hvor det bar. Kjedet ikke du deg, eller hva var det som gjorde at du syntes den var bra?  

Anonymkode: f0f7f...956

Jeg kjedet meg ikke en eneste gang på 800 sider, men jeg tror ikke det er en bok for "alle". 

Lillemus
Skrevet

Jeg liker ikke å høre romaner på lydbok, vet ikke hvorfor, det eneste unntaket er serien om "Folket på Innhaug" av Anne Karin Elstad, de har jeg både lest og hørt gjentatte ganger - og griner mer for hver gang! 😂 Jeg liker best å høre fagbøker, biografier og slikt på lydbok.

Skrevet
XbellaX skrev (23 timer siden):

Anbefaler den, hjertevarm og rørende. 

Takk, setter et lite liv på lista. Stoner? 

Skrevet
Lillemus skrev (23 timer siden):

Jeg liker ikke å høre romaner på lydbok, vet ikke hvorfor, det eneste unntaket er serien om "Folket på Innhaug" av Anne Karin Elstad, de har jeg både lest og hørt gjentatte ganger - og griner mer for hver gang! 😂 Jeg liker best å høre fagbøker, biografier og slikt på lydbok.

Jeg har en jobb hvor jeg kan høre på lydbok mens jeg jobber og gjerne gråte også. 

Nei, jeg vil ha sånne feelgood hjertevarme fine bøker, ikke trauste om et folk på Indre innhaug;-) 

Skrevet
cathlin skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg vil ha sånne feelgood hjertevarme fine bøker,

Dette er slikt du må opplyse om på forhånd cath! Stryk alt jeg har sagt til nå, men Tuesdays with Morrie/ tirsdager med Morrie må den hete på norsk, mener jeg kan være mer i din gate. 

Skrevet
XbellaX skrev (1 minutt siden):

Dette er slikt du må opplyse om på forhånd cath! Stryk alt jeg har sagt til nå, men Tuesdays with Morrie/ tirsdager med Morrie må den hete på norsk, mener jeg kan være mer i din gate. 

Takk! 🙂  Er det sånn gråte og le-samtidig bok? I så fall er det perfekt. 

Skrevet
cathlin skrev (1 minutt siden):

Takk! 🙂  Er det sånn gråte og le-samtidig bok? I så fall er det perfekt. 

Presis!

Skrevet

Bokklubber kanskje noe for deg?   

stjernestøv
Skrevet

Holder på med månens datter nå, litt grotesk til tider :) 

cathlin
Skrevet
XbellaX skrev (På 29.6.2026 den 20.32):

Presis!

Nå har jeg hørt ferdig Tirsdager med Morrie. Den var fin!

Har du flere boktips? 🙂

cathlin
Skrevet
stjernestøv skrev (13 timer siden):

Holder på med månens datter nå, litt grotesk til tider :) 

Månens datter, er det noe Margit Sandemoe greier? Har lest hele Sagaen om Isfolket for ørten år siden. 

frosken
Skrevet

Kanskje du vil like "Je m'appelle Agneta" av Emma Hamberg, . siden du er i humør for feel-good

stjernestøv
Skrevet
cathlin skrev (12 timer siden):

Månens datter, er det noe Margit Sandemoe greier? Har lest hele Sagaen om Isfolket for ørten år siden. 

Ja har lest solens sønn og men ikke den magiske arven, skal ha den og :) Av Hilde Susan Jægtnes, 2026.Del 3 av serien Isfolkets forbannelse.

cathlin
Skrevet
frosken skrev (16 timer siden):

Kanskje du vil like "Je m'appelle Agneta" av Emma Hamberg, . siden du er i humør for feel-good

Takk, fant den på lydbok på svensk. 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Leseklubben på NRK radio, mange fine boktips der og med diskusjoner underveis i boka.

Jeg leser nå «Kafka på stranden» og liker den godt 😊

Anonymkode: d6f8d...1ec

XbellaX
Skrevet
cathlin skrev (På 2.7.2026 den 20.14):

Nå har jeg hørt ferdig Tirsdager med Morrie. Den var fin!

Har du flere boktips? 🙂

Dette er jo virkelig IKKE min type bøker eller sjanger i det hele tatt så jeg er gledelig overrasket at jeg traff blink. Hva med H for hauk, av Helen McDonald fra 2015. Aner ikke om det er en feelgood. Det er en bok som tar for seg en sorgprosess gjennom et arbeid med en hauk, ...og .....hun dør jo ikke selv ....så da er det jo feelgood det....? Ja?  🥴

Kom tilbake når du tar til fornuft og begynner å lese krim.

XbellaX
Skrevet

En til.. jeg likte veldig godt "La meg synge deg stille sanger" av Linda Olsson. Feelgood og feelgood, boka er vakker og flott og fortjener å bli lest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...