Gå til innhold

Har du opplevd i terapi at terapeuten tolker deg som "mye bedre" enn du er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du sagt noe og hvordan? 

Anonymkode: 4ebea...f06

Videoannonse
Annonse
Ikkeanonymnok
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du sagt noe og hvordan? 

Ja, det har jeg opplevd. 
Ja, jeg har sagt noe. 
Jeg sa direkte hvorfor jeg trodde vi opplevde min tilstand forskjellig og hvorfor jeg mente vedkommende tok feil. 
Resultatet ble at terapeuten lærte noe nytt om meg og at det i framtiden ble lest meg mer riktig i forhold til situasjonen. Dermed fikk vi brukt tiden mer effektivt på det som var viktig.

Endret av Ikkeanonymnok
AnonymBruker
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Ja, det har jeg opplevd. 
Ja, jeg har sagt noe. 
Jeg sa direkte hvorfor jeg trodde vi opplevde min tilstand forskjellig og hvorfor jeg trodde vedkommende tok feil. 
Resultatet ble at terapeuten lærte noe nytt om meg og at det i framtiden ble lest meg mer riktig i forhold til situasjonen. Dermed fikk vi brukt tiden mer effektivt på det som var viktig.

Så modig av deg å si det! Er du også en slik som skjuler smerte godt?

Ikkeanonymnok
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så modig av deg å si det! Er du også en slik som skjuler smerte godt?

Jeg ser det ikke som modig men nødvendig. 
Men ja, jeg gjør det. For hjelpeapparatet rundt meg ser jeg relativt lik ut uansett tilstand så det er små forskjeller som avgjør. Og for å få med seg disse tingene er de avhengig av at de kjenner meg godt og/eller at jeg har gitt beskjed hva de skal se etter. 

Endret av Ikkeanonymnok
Skrevet

Jeg husker godt en dame som allerede i første time på poliklinikken sa at hun ikke ble tatt alvorlig av tidligere behandlere. I løpet av timen forsto jeg godt hvorfor. Hun var meget godt utseende, ren, blid, smilende, velstelt og med fine klær. Jeg tok opp det jeg så, og spurte henne om hun nøye kunne forklare meg hvordan hun egentlig hadde det. Igjen benyttet jeg bekreftende kommunikasjon, som jeg mener man alltid skal gjøre. Kort sagt, jeg sjekker ut at jeg har forstått henne korrekt. Ved at hun fortalte om dette allerede i første time, kunne vi starte en nyttig terapi umiddelbart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...