AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Har du sagt noe og hvordan? Anonymkode: 4ebea...f06 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du sagt noe og hvordan? Anonymkode: 4ebea...f06 Ja, det har jeg opplevd. Ja, jeg har sagt noe. Jeg sa direkte hvorfor jeg trodde vi opplevde min tilstand forskjellig og hvorfor jeg mente vedkommende tok feil. Resultatet ble at terapeuten lærte noe nytt om meg og at det i framtiden ble lest meg mer riktig i forhold til situasjonen. Dermed fikk vi brukt tiden mer effektivt på det som var viktig. Endret 1 time siden av Ikkeanonymnok 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden): Ja, det har jeg opplevd. Ja, jeg har sagt noe. Jeg sa direkte hvorfor jeg trodde vi opplevde min tilstand forskjellig og hvorfor jeg trodde vedkommende tok feil. Resultatet ble at terapeuten lærte noe nytt om meg og at det i framtiden ble lest meg mer riktig i forhold til situasjonen. Dermed fikk vi brukt tiden mer effektivt på det som var viktig. Så modig av deg å si det! Er du også en slik som skjuler smerte godt? Anonymkode: 4ebea...f06 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så modig av deg å si det! Er du også en slik som skjuler smerte godt? Anonymkode: 4ebea...f06 Jeg ser det ikke som modig men nødvendig. Men ja, jeg gjør det. For hjelpeapparatet rundt meg ser jeg relativt lik ut uansett tilstand så det er små forskjeller som avgjør. Og for å få med seg disse tingene er de avhengig av at de kjenner meg godt og/eller at jeg har gitt beskjed hva de skal se etter. Endret 1 time siden av Ikkeanonymnok 0 Siter
nachnoo Skrevet 39 minutter siden Skrevet 39 minutter siden Jeg husker godt en dame som allerede i første time på poliklinikken sa at hun ikke ble tatt alvorlig av tidligere behandlere. I løpet av timen forsto jeg godt hvorfor. Hun var meget godt utseende, ren, blid, smilende, velstelt og med fine klær. Jeg tok opp det jeg så, og spurte henne om hun nøye kunne forklare meg hvordan hun egentlig hadde det. Igjen benyttet jeg bekreftende kommunikasjon, som jeg mener man alltid skal gjøre. Kort sagt, jeg sjekker ut at jeg har forstått henne korrekt. Ved at hun fortalte om dette allerede i første time, kunne vi starte en nyttig terapi umiddelbart. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.