Gå til innhold

Har du noen gang klikket i psykiatrien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enten i dagbehandling eller som innlagt? Hva skjedde? Hvordan endte det?

Anonymkode: dc319...c77

Videoannonse
Annonse
Glitter
Skrevet

Klikket en gang jeg ble tvangsinnlagt for noen år siden. Ble beltelagt og lå der i 12 timer før jeg roet meg ned. 

Vanligvis er jeg veldig rolig under innleggelse. 

stjernestøv
Skrevet

Ikke klikket men første gang jeg var innlagt sa psykologen jeg var der for å hvile, nei sa psykiateren og psykologen der for jeg var der for å begynne på medisiner. Var redd da og trodde de ville forgifte meg, det ble en del samtaler jeg forlot i fortvilelse og smalt med døra. 

Havfruen
Skrevet

Aldri. Jeg led i mitt stille sinn.

psykedeliker
Skrevet

Nei, men jeg klarte å stikke av da vaskepersonalet åpnet en dør til friheten. Ble riktignok innhentet ganske fort, men med litt bedre planlegging hadde jeg kommet meg unna, for det er ikke straffbart verken å rømme fra eller bistå ved rømning fra mentalsykehus.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøkte komme meg ut og ble lagt i belter. De ansatte som på den tiden kjente meg godt lurte på om jeg hadde ruset meg siden de ikke kjente meg igjen.

Anonymkode: 960b1...9dc

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg forsøkte komme meg ut og ble lagt i belter.

Det skjedde ikke med meg, men jeg var forberedt på det.

Havfruen
Skrevet
psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Det skjedde ikke med meg, men jeg var forberedt på det.

Men er du enig i at du var alvorlig syk og trengte hjelp?

psykedeliker
Skrevet
Havfruen skrev (2 minutter siden):

Men er du enig i at du var alvorlig syk og trengte hjelp?

Jeg ønsket hjelp selv ja, men ikke til det de mente jeg trengte hjelp til.

Havfruen
Skrevet
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Jeg ønsket hjelp selv ja, men ikke til det de mente jeg trengte hjelp til.

Jeg bare skjønner ikke helt hvordan behovet ditt og deres tilnærming kan være så sprikende?

krøll9
Skrevet

Spørs hva du mener med klikka. Ikke slik jeg har fått observert det fra andre siden av bordet nylig. Det har forekommet at jeg har mistet kontroll over følelsene og har blitt verbal og til dels fysisk utagerende, men ikke mot mennesker direkte , men mot gjenstander og med "truende kroppsholdning" - kanskje også trusler. Den siste er jeg usikker på. De situasjonene var i poliklinikk og ligger noen år tilbake.

Har ikke vært i nærheten av å bli beltelagt ved den ene innleggelsesperioden jeg har i historikken slik jeg husker alt, men har blitt holdt fast da jeg på helt idiotisk vis forsøkte å stikke av. Herregud. Orker ikke tenke på det, ikke fordi fastholdinga liksom var så ille - kan jo være glad den ansatte gjorde det! Men jeg gremmes. Ja. Det hadde visst klikka for meg mentalt.

En gang i fjern fortid husker jeg å ha hatt håndmansjetter på i seng, og at en ansatt kvakk skikkelig til, hoppet bakover da han kom inn i rommet og så at jeg var uten disse mansjettene ved en anledning. Hvorfor jeg hadde dem på før eller hva jeg skal ha gjort som førte til det ANER JEG IKKE. Husker bare et blått bilde og en gammel dame. Det var mange år siden, dessuten i utlandet og uten pårørende som "vitner". Det var i et somatisk sykehus... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri klikket på noen som voksen. Klikket en gang når jeg var 13 på noen som fortjente det. 

Og samme en gang når jeg var 19 noen sim fortjente det.

Begge tilfeller var jeg satt i et hjørne. Er nå i 50 åra og har ingen andre episoder der jeg har klikket på noen. 

Skadet ingen, men hadde lyst! 

Anonymkode: bdb52...802

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (3 timer siden):

Klikket en gang jeg ble tvangsinnlagt for noen år siden. Ble beltelagt og lå der i 12 timer før jeg roet meg ned. 

Vanligvis er jeg veldig rolig under innleggelse. 

Du klikka vel før det også siden du gjorde et eller annet som førte til denne tvangsinnleggelsen.

Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du klikka vel før det også siden du gjorde et eller annet som førte til denne tvangsinnleggelsen.

Jeg ringte om hjelp og ba om å få være på glattcellen for natten så jeg ikke skulle skade meg. De sendte ambulanse noe jeg ikke aksepterte, plutselig ble jeg lagt i bakken av politiet og bragt til legevakten som igjen tvangsinnla meg. Jeg var svært ruset på Tramadol og alkohol og det klikket for meg. Ut av dimensjoner.  

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg ringte om hjelp og ba om å få være på glattcellen for natten så jeg ikke skulle skade meg. De sendte ambulanse noe jeg ikke aksepterte, plutselig ble jeg lagt i bakken av politiet og bragt til legevakten som igjen tvangsinnla meg. Jeg var svært ruset på Tramadol og alkohol og det klikket for meg. Ut av dimensjoner.  

Så innerst inne ville du ha hjelp. Veldig rart å ønske å komme i arresten.

Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så innerst inne ville du ha hjelp. Veldig rart å ønske å komme i arresten.

Ville ikke på sykehuset. Var rusa og ikke i form. 

psykedeliker
Skrevet
Havfruen skrev (7 timer siden):

Jeg bare skjønner ikke helt hvordan behovet ditt og deres tilnærming kan være så sprikende?

På grunn av pårørende som snakket usant, og behandlere som ikke gjennomskuet det.

Havfruen
Skrevet
psykedeliker skrev (4 timer siden):

På grunn av pårørende som snakket usant, og behandlere som ikke gjennomskuet det.

Huff, veldig ugreit. Er du frisk den dag i dag?

FjellOgDalar
Skrevet

Det er bare en gang jeg kan komme på at jeg virkelig har klikket og utagert fysisk. Da var jeg mildt sagt overstadig beruset, ute av stand til å forstå at ambulanse og politi kom for å hjelpe. Jeg følte meg truet og prøvde å forsvare meg. Men til syvende og sist var jeg for full, så det endte med at jeg ble lempet inn i en ambulanse og kjørt til legevakta for å sove ut rusen. Flaks at legen der sa jeg ikke burde i fyllearresten pga. somatisk helse. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...