Gå til innhold

Harddisk- overføring av data


jacob

Anbefalte innlegg

Hardisken min begynner å lage et helvetes rabalder etter ca. 20 mins gange. Hvordan overfører jeg data fra gammel til ny harddisk? Det er viktig at alt er som før - i hvertfall tilnærmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enkleste er å sette inn den nye disken som slave, overføre alle dokumenter etc. fra den gamle til den nye, sette den nye som master (istedetfor den gamle) og starte maskinen med en oppstartsdiskett og reinstallere Windows. Du må også reinstallere programmer.

Hvis det er viktig for deg å slippe å reinstallere Windows og programmer kan du speile disken. Da trenger du et eget program for dette, Norton Ghost er mye brukt. Følg i så fall framgangsmåten beskrevet i dokumentasjonen til programmet. Da blir den gamle disken kopiert nøyaktig til den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å sette inn den nye disken som slave, overføre alle dokumenter etc. fra den gamle til den nye, sette den nye som master (istedetfor den gamle) og starte maskinen med en oppstartsdiskett og reinstallere Windows. Du må også reinstallere programmer.

Hvis det er viktig for deg å slippe å reinstallere Windows og programmer kan du speile disken. Da trenger du et eget program for dette, Norton Ghost er mye brukt. Følg i så fall framgangsmåten beskrevet i dokumentasjonen til programmet. Da blir den gamle disken kopiert nøyaktig til den nye.

Den nye harddisken er på plass. Først ble jeg forbannet fordi jeg todde de hadde snytt meg for 15 GB, men så oppdaget jeg at HD var delt. Ganske praktisk i grunn - en halvdel til personlige ting og en halvdel til systemrelaterte ting. Har ikke forsøkt å overføre data enda. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...