Havfruen Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli At dette er gjentakende i de aller, aller fleste samtaler ila dagen? @nachnoo 0 Siter
Havfruen Skrevet 3. juli Forfatter Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor tror du det? Anonymkode: 27b6b...66a I mine tanker er det en klassisk problemstilling/utfordring for mange mennesker? 0 Siter
Glitter Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Havfruen skrev (1 time siden): I mine tanker er det en klassisk problemstilling/utfordring for mange mennesker? Aner ikke hva som er det mest vanlige, men jeg har ikke en type selvforakt som deg. Bruker lite energi på om jeg fortjener hjelp. 0 Siter
nachnoo Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Min erfaring gjennom 35 år er at selvhat er ekstremt sjelden forekommende - i det minste utenom de dypeste depresjoner. Lav selvtillit og lavt selvbilde er ganske vanlig. I tillegg er det et typisk symptom under depresjon, med avtar eller forsvinner når depresjonen er borte. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli nachnoo skrev (40 minutter siden): Min erfaring gjennom 35 år er at selvhat er ekstremt sjelden forekommende - i det minste utenom de dypeste depresjoner. Lav selvtillit og lavt selvbilde er ganske vanlig. I tillegg er det et typisk symptom under depresjon, med avtar eller forsvinner når depresjonen er borte. Sier du det? Ekstremt sjelden med selvhat altså. Du tenker kanskje på at hos pasientene på kontoret ditt så er det vanlig å møte mennesker som har lavt selvbilde og selvtillit (men som blir bedre, og at i "samfunnet" (hos de du ikke møter på kontoret) så vil det kunne være stor mulighet for at veldig mange strever med det? Anonymkode: 76bd2...a9a 0 Siter
nachnoo Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sier du det? Ekstremt sjelden med selvhat altså. Du tenker kanskje på at hos pasientene på kontoret ditt så er det vanlig å møte mennesker som har lavt selvbilde og selvtillit (men som blir bedre, og at i "samfunnet" (hos de du ikke møter på kontoret) så vil det kunne være stor mulighet for at veldig mange strever med det? Anonymkode: 76bd2...a9a Nei, jeg tror ikke det er mange som sliter med det. Men en faktor kan man ta med i betraktning. Tendensen til å bruke mer ekstreme ord er nok vanligere i dag enn for noen tiår siden. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli nachnoo skrev (8 minutter siden): Nei, jeg tror ikke det er mange som sliter med det. Men en faktor kan man ta med i betraktning. Tendensen til å bruke mer ekstreme ord er nok vanligere i dag enn for noen tiår siden. Du tenker på at feks jeg bruker begrepet selvhat om noe som kanskje kunne bli skrevet som selvforakt istedenfor? Eller at mange uttrykker at de lider av traumer når det egentlig er livsbelastninger? Anonymkode: 76bd2...a9a 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.