Gå til innhold

Er det å følge med på sport bra for psyken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken sport følger dere med på? 

Har du opplevd det å følge med på sport/ idrett som bra for psyken? 

Anonymkode: 94724...6cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken sport følger dere med på? 

Har du opplevd det å følge med på sport/ idrett som bra for psyken? 

Anonymkode: 94724...6cc

Det distraherer meg fra andre vondere tanker. Ser på fotball.

Anonymkode: 7be21...ac8

nachnoo
Skrevet

Det er alltid bra for psyken å være engasjert i noe utenfor seg selv.

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Jeg merker selv om jeg ikke er interessert i fotball så synes jeg det var kult å følge med på Norge mot Brasil denne kvelden. Så ja det burde jo være bra for psyken det. Men med alle ting kan det jo bli for mye av det gode og bli skadelig i stedet. Hvis man for eksempel blir veldig aggressiv og ender opp med å skade materielle ting eller andre mennesker så er det jo blitt til noe negativt. Men for de aller fleste tror jeg absolutt det har en positivt effekt på psyken å føle på et felleskap og spenningen av en kamp :) 

Worrisome_plenty
Skrevet

Hvis man har noen å heie på så tar det jo vekk bekymringer noen timer. Tenker jo ikke på noe annet enn fotball når Norge spiller😃

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt blandede følelser rundt VM kjenner jeg. Jeg synes det er morsomt at vi har kommet så langt, følger med på kampene og heier og prøver å skape en slags stemning for meg selv. Samtidig kjennes ensomheten veldig godt når det set ut som om omtrent alle samles og har det fint sammen med noen. Går ut i gatene eller ser flere sammen. Alle er glade og har det bra. Og her sitter jeg uten noen å dele opplevelser med. 

Anonymkode: 71f9a...64c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har litt blandede følelser rundt VM kjenner jeg. Jeg synes det er morsomt at vi har kommet så langt, følger med på kampene og heier og prøver å skape en slags stemning for meg selv. Samtidig kjennes ensomheten veldig godt når det set ut som om omtrent alle samles og har det fint sammen med noen. Går ut i gatene eller ser flere sammen. Alle er glade og har det bra. Og her sitter jeg uten noen å dele opplevelser med. 

hva hindrer deg i å gå ut alene, det er mange som gjør det og ser kampen med andre? om du er fysisk forhindret kan du jo se den og være med digitalt, som mange av oss andre gjør?

Anonymkode: 042f3...c67

nachnoo
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

"Alle" samles ikke ute. De fleste ser kampene på sin egen TV i sin egen stue. Blant disse er også jeg, og jeg hadde ikke byttet verken med dem på Ullevål, Karl Johan eller i Miami om jeg hadde fått det gratis.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hva hindrer deg i å gå ut alene, det er mange som gjør det og ser kampen med andre? om du er fysisk forhindret kan du jo se den og være med digitalt, som mange av oss andre gjør?

Det som først å fremst treffer fleisen er jo alt samholdet og moroa folk har sammen! Jeg kan dra et sted å se sikkert, men da blir jeg jo bare en tilskuer på kloss hold til vennskap og sosialt, det er verre enn å se det fra stua.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

"Alle" samles ikke ute. De fleste ser kampene på sin egen TV i sin egen stue. Blant disse er også jeg, og jeg hadde ikke byttet verken med dem på Ullevål, Karl Johan eller i Miami om jeg hadde fått det gratis.

Men du velger det selv. Du kan ta opp telefonen til noen å spørre om de vil være med å se kampen sammen, enten i stua, på pubben, i Oslo eller hvor det nå skulle være.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det som først å fremst treffer fleisen er jo alt samholdet og moroa folk har sammen! Jeg kan dra et sted å se sikkert, men da blir jeg jo bare en tilskuer på kloss hold til vennskap og sosialt, det er verre enn å se det fra stua.

jeg har vært ute 2 kvelder og gått alene, det er da ikke noe problem. en sitter jo og ser kampen sammen med andre og koser seg. 2 kvelder har jeg kost meg hjemme alene og det har også vært nydelig :) nå synes jeg du syter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

jeg har vært ute 2 kvelder og gått alene, det er da ikke noe problem. en sitter jo og ser kampen sammen med andre og koser seg. 2 kvelder har jeg kost meg hjemme alene og det har også vært nydelig :) nå synes jeg du syter.

Ok, jeg føler meg ensom i hvert fall uten noen form for sosial omgang, og jeg føler meg mest ensom sammen med andre. Om du synes jeg syter eller ikke bryr jeg meg ikke så mye om, det endrer ikke på at jeg gjerne skulle hatt noen å omgås. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ok, jeg føler meg ensom i hvert fall uten noen form for sosial omgang, og jeg føler meg mest ensom sammen med andre. Om du synes jeg syter eller ikke bryr jeg meg ikke så mye om, det endrer ikke på at jeg gjerne skulle hatt noen å omgås. 

Jeg forstår, ensomhet er vondt. Ta kontakt med noen, be noen ut sammen med deg, eller heng deg på noen vennegrupper som skal ut? Eller bare spør på fb, på slike arrangement-sider om noen har plass til en til ?:) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...