Gå til innhold

Gravid med p-pille?


Gjest meg

Anbefalte innlegg

Dere som har blitt gravid mens dere gikk på p-pillen: Er det noen som med hånden på hjertet kan si at de ikke har jukset og ikke slurvet? Ikke hatt ordentlig diare eller kastet opp?

Legen min påstår at det MÅ være en av de grunnene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke blitt gravid på p-piller selv, men vet om jenter som har. Ser ikke på det som noen umulighet, det kan jo være at noen av pillene i pakningen er "defekte", eller at kroppen din selv gjorde et krumspring :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags lege har du da ? For en tulling !

Jeg leste statistikk over det med graviditet og p-pillebruk her på Dr. Online for en stund siden. Det var en artikkel som burde la seg gjøre å søke opp igjen. Prøv å søke du pgså.

Det stod noe sånt som at en av hundre kvinner likevel blir gravide til tross for bruk av p-piller. P-piller er nemlig IKKE helt 100 % sikre. Det er det bare avholdenhet som er...! :-) De tallene jeg henviser til viser at p-piller er 99 % sikre. Sjekk bruksanvisningen (pakningsvedlegget) på p-pillene dine. Der tror jeg også det står at de ikke er 100 %.

Jeg skal se om jeg får søkt opp artikkelen igjen.

Oppkast eller løs mage er vel den vanligste årsaken til at en kvinne som har tatt p-pillene punktlig hver dag, tross alt blir gravid. Alt som skal til er noe som gjør at pillens virkestoffer ikke får bli i kroppen/tarmene lenge nok til at virkestoffene tas opp ordentlig av kroppen. Ved magesjau suser jo alt bare gjennom....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags lege har du da ? For en tulling !

Jeg leste statistikk over det med graviditet og p-pillebruk her på Dr. Online for en stund siden. Det var en artikkel som burde la seg gjøre å søke opp igjen. Prøv å søke du pgså.

Det stod noe sånt som at en av hundre kvinner likevel blir gravide til tross for bruk av p-piller. P-piller er nemlig IKKE helt 100 % sikre. Det er det bare avholdenhet som er...! :-) De tallene jeg henviser til viser at p-piller er 99 % sikre. Sjekk bruksanvisningen (pakningsvedlegget) på p-pillene dine. Der tror jeg også det står at de ikke er 100 %.

Jeg skal se om jeg får søkt opp artikkelen igjen.

Oppkast eller løs mage er vel den vanligste årsaken til at en kvinne som har tatt p-pillene punktlig hver dag, tross alt blir gravid. Alt som skal til er noe som gjør at pillens virkestoffer ikke får bli i kroppen/tarmene lenge nok til at virkestoffene tas opp ordentlig av kroppen. Ved magesjau suser jo alt bare gjennom....:-)

Ja, men det der har jeg lurt litt på. Det føles liksom så snodig at virkningen av p-pillene kan bli aldeles borte bare man glemmer EN pille, når man er innkjørt og har tatt dem daglig i flere år.

Og så det at man tilfeldigvis har eggløsning DEN ene dagen man glemmer pilla...

Man skulle tro en sånn klaff var aldeles umulig :0)

(Jeg ønsker meg et barn til nemlig, men ettersom jeg går på piller må jeg ta et bevisst valg, og det passer overhodet ikke med livssituasjonen akkurat nå :0( Jeg har glemt pilla en gang imellom, IKKE med vilje! Men blir jeg gravid? NOT! Fanken...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags lege har du da ? For en tulling !

Jeg leste statistikk over det med graviditet og p-pillebruk her på Dr. Online for en stund siden. Det var en artikkel som burde la seg gjøre å søke opp igjen. Prøv å søke du pgså.

Det stod noe sånt som at en av hundre kvinner likevel blir gravide til tross for bruk av p-piller. P-piller er nemlig IKKE helt 100 % sikre. Det er det bare avholdenhet som er...! :-) De tallene jeg henviser til viser at p-piller er 99 % sikre. Sjekk bruksanvisningen (pakningsvedlegget) på p-pillene dine. Der tror jeg også det står at de ikke er 100 %.

Jeg skal se om jeg får søkt opp artikkelen igjen.

Oppkast eller løs mage er vel den vanligste årsaken til at en kvinne som har tatt p-pillene punktlig hver dag, tross alt blir gravid. Alt som skal til er noe som gjør at pillens virkestoffer ikke får bli i kroppen/tarmene lenge nok til at virkestoffene tas opp ordentlig av kroppen. Ved magesjau suser jo alt bare gjennom....:-)

Ja, med diare eller oppkast er jo saken litt klar... Men legen min påstod jo at NÅR de som brukte p-pillen likevel ble gravid, så var det noe sånt som gjorde det...

Enig i at det er rart om man blir gravid om man misser en pille, synes det er VEL SÅ sannsynlig at man blir gravid når man tar dem regelmessig enn at EN GANGS forglemmelse gjør det: betyr kanskje at kroppen ikke reagerer godt nok på pillen?

Ikke reagerer godt nok OVER TID, altså... Og da får man kanskje en eggløsning likevel...

Har hørt om "mange" som sier de har blitt gravid med pillen, men tviler litt på at ALT er så "uheldig", men NOEN tilfeller er det kanskje likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...