Gå til innhold

Angående psykoser og internett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som kjenner seg igjen? 

Jeg har hatt flere psykoser. Alle har noe med Internett å gjøre. Ofte diskusjonsforum forum, og ting blir satt i sammenheng med det som skjer i mitt liv. Har cptsd og vært under mye stress, med ekstremt lite søvn i de periodene. 

Det var for eksempel en tråd på en forum hvor alle låtene fra et band ble postet en etter en. Og fra dette fikk jeg to kodete beskjeder. Der det gjaldt å ta kontakt med en jeg forelsket meg i over 20 år siden. Jeg var på jobb tur halvannen time fra hvor han bor og tenk, vurderte faktisk å kjøre en tur... skrev en lang melding, som jeg aldri sendte. ( fordi jeg skjønte at jeg var gal og dette ikke er smart). 

Jeg vet at når man har psykoser så mangler den sunne fornuften ofte. Og jeg vet st mine nærmeste venner sikkert syns jeg babler mye rart i den tiden. 

Jeg sov ekstremt lite, fordi jeg hadde angst, panikkangst og kunne ikke sove selv om jeg virkelig ønsket det. 

Jeg erfarer nok å være lett paranoid. Får lett noia. Internett gjør det helt tydelig verre for meg. Men hver gang slike ting skjer så er jeg delvis klar over at det er bare min hjerne som lager historier, samtidig ønsker jeg at det var sant så mye ( fordi jeg ønsket meg kjærlighet).. Er dette da ordentlig psykose? 

Anonymkode: 176b9...09b

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Og fra dette fikk jeg to kodete beskjeder. Der det gjaldt å ta kontakt med en jeg forelsket meg i over 20 år siden.

Dette var interessant, siden det finnes mange låter med kodete beskjeder både i og mellom linjene. Hvilke låter var det, og hvordan dekodet du beskjeden?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (23 minutter siden):

Dette var interessant, siden det finnes mange låter med kodete beskjeder både i og mellom linjene. Hvilke låter var det, og hvordan dekodet du beskjeden?

Beskjeden var i selve sang titlene, som kom en etter en i rekkefølge. Jo det hørtes veldig crazy ut. Jeg var veldig crazy på den tiden. Ble også levert et blad på døra mi med tittel " perfekt match". Helt enig det er way out there å være besatt av noen msn møtte to ganger i 1999, men forelskelse kan gjøre mye rart.... Likevel debunker jeg meg selv hele tiden, så aldri fare for st jeg blir 100% dratt inn i dette. Jeg vet på en måte det er et eventyr jeg forteller meg selv, fordi jeg aldri fikk oppleve dette gjensidig. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jo det hørtes veldig crazy ut.

Ikke hvis man har studert tematikken som belyses i filmen jeg refererte til. Vi er omgitt av koder, mønstre og beskjeder (som ikke er ment for oss personlig) hele tiden, men hvis man ikke har kunnskap om det og er litt i psykisk ubalanse kan man fort tolke dem personlig.

Du vil kanskje ha nytte av å lese denne boken: https://www.nb.no/items/855ea75eb7bf32f42947f8491749bec7?page=0

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (59 minutter siden):

Ikke hvis man har studert tematikken som belyses i filmen jeg refererte til. Vi er omgitt av koder, mønstre og beskjeder (som ikke er ment for oss personlig) hele tiden, men hvis man ikke har kunnskap om det og er litt i psykisk ubalanse kan man fort tolke dem personlig.

Du vil kanskje ha nytte av å lese denne boken: https://www.nb.no/items/855ea75eb7bf32f42947f8491749bec7?page=0

Hvilken bok er det? Jeg har ikke abonnement på nasjonalbiblioteket. Men jeg syns du er en interessant person. Jeg er litt redd å bli dratt inn i å se mønster haha. Jeg er en som lett ser mønstre overalt. 

Senest i forgår var det noen som lærte meg hva et ord betyr. Dagen etter ( i går) var det et ord som var mye nevnt. Jeg tror på noe teor på universet har en mening for oss alle. Men sier man slikt rett ut er man psykiatrisk tilfelle. Fordi verden skal helst ha i gen mening, uteom tradisjonell religion er verden ment å være random og meningsløs. 

psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har ikke abonnement på nasjonalbiblioteket.

Nå har du oversett et mønster. Ingen har abonnement på nasjonalbiblioteket, det er for alle.

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Senest i forgår var det noen som lærte meg hva et ord betyr. Dagen etter ( i går) var det et ord som var mye nevnt. Jeg tror på noe teor på universet har en mening for oss alle. Men sier man slikt rett ut er man psykiatrisk tilfelle. Fordi verden skal helst ha i gen mening, uteom tradisjonell religion er verden ment å være random og meningsløs. 

Ok, skjønner at du har en lang vei å gå når det gjelder denne tematikken, for her blander du sammen flere mønstre og hopper rett til en konklusjon uten å anvende vitenskapelig metode og kritisk tenkning.

Endret av psykedeliker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...