Gå til innhold

Jeg leser om seksuell frustrasjon på ulike forum (bla KG). Jeg tenker at det er helt naturlig at det viktigste i forholdet er vennskap og barna.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker mest på forholdet mellom foreldre i småbarnsfasen. For meg er det naturlig og riktig å undertrykke egne behov for å få familien AS til å gå rundt. Jeg tenker at det kommer andre tider?

Anonymkode: 4d383...d47

Videoannonse
Annonse
Drømmeautomat
Skrevet

Til og med småbarnsforeldre har tid til en kjappis.

AnonymBruker
Skrevet
Drømmeautomat skrev (6 minutter siden):

Mye sutring og skilsmisser rundt omkring. 

nachnoo
Skrevet
Drømmeautomat skrev (18 minutter siden):

Ja. Stort sett har man tid til det man vil ha tid til. 

Grendel
Skrevet (endret)

Må man velge mellom vennskap/barn på den ene siden og sex på den andre? Vil det ene utelukke det andre? Det er en falsk motsetning mener jeg. 

Noen har overdrevne forventninger og lager et stort problem ut av at det ikke er fullt så hett som i starten av forholdet.

Samtidig tror jeg  det er en dårlig ide å legge det helt dødt og tro at det skal bli bedre siden. Det er det ingen garanti for. Småbarnsfasen er ikke spesielt problematisk mhp sex, er den? De legger seg jo tidlig så foreldrene har hele kvelden for seg selv.

Endret av Grendel
AnonymBruker
Skrevet

Har man spurt partner om dette anses som naturlig for dem?

Anonymkode: bb900...87a

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (16 minutter siden):

Ja. Stort sett har man tid til det man vil ha tid til. 

Enig. Men om en vier all tid og innsats til unger og familien, da er det ikke overskudd igjen. Jeg synes sex bør prioriteres i stor grad selv om en har unger og familie. Ungene er der tross alt i minst 20 år. Det er lang tid om en skal holde pauseknappen nede. Det tror jeg ikke er smart. Sex er alt for viktig til å bli prioritert bort. Unger vil at foreldrene skal elske hverandre. Da trives de best. Og da hjelper det godt med hyppig dampende sex mellom foreldrene, og koselig kjærtegn. Sex er ikke en fiende til familien, og sex kan ikke vente i 20 år.

Anonymkode: 7d61b...b4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som ikke har barn, har jo hørt litt av hvert av komplikasjoner i underlivet etter fødsel, som kan ta lang tid å få orden på. Det er kanskje ikke så digg å ha sex i småbarnsfasen?

Anonymkode: 08b90...e0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Men om en vier all tid og innsats til unger og familien, da er det ikke overskudd igjen. Jeg synes sex bør prioriteres i stor grad selv om en har unger og familie. Ungene er der tross alt i minst 20 år. Det er lang tid om en skal holde pauseknappen nede. Det tror jeg ikke er smart. Sex er alt for viktig til å bli prioritert bort. Unger vil at foreldrene skal elske hverandre. Da trives de best. Og da hjelper det godt med hyppig dampende sex mellom foreldrene, og koselig kjærtegn. Sex er ikke en fiende til familien, og sex kan ikke vente i 20 år.

Grøss. Nå fikk jeg flashback da jeg var barn og fikk ufrivillige tanker om at foreldrene mine hadde sex. Det hadde de selvsagt ikke, det hadde jeg ikke orket. 

Anonymkode: 08b90...e0e

Skrevet (endret)

Nå fikk jeg flashback da jeg var barn og fikk ufrivillige tanker om at foreldrene mine hadde sex. Det hadde de selvsagt ikke, det hadde jeg ikke orket. 

Nei, foreldrene dine hadde selvfølgelig ikke sex de årene du og eventuelle søsken var små. Dere ble sikkert levert med storken. 

Endret av laban
AnonymBruker
Skrevet
laban skrev (34 minutter siden):

Nei, foreldrene dine hadde selvfølgelig ikke sex de årene du og eventuelle søsken var små. Dere ble sikkert levert med storken. 

🙂hehe, ungene har best av å tro det, samtidig bør de få inntrykk av at foreldrene elsker hverandre, og tar vare på hverandre. God sex er et bra grunnlag for å elske hverandre. Jeg tror den du siterer tenker på foreldre som har høylytt sex med åpen soveromsdør osv. Det blir aldri noe annet enn veldig kleint for unger.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror den du siterer tenker på foreldre som har høylytt sex med åpen soveromsdør osv. Det blir aldri noe annet enn veldig kleint for unger.

Jeg tror ikke det er så mange foreldre som gjør akkurat det?

Det er vanskelig å vite hva vedkommende egentlig mente, det var ganske ullent. Det som gjorde at jeg svarte, var den artige formuleringen på slutten: 

Det hadde de selvsagt ikke, det hadde jeg ikke orket. 

Uansett hvordan man vrir på det, er det ikke hva barna orker eller ikke, som avgjør om foreldrene har sex eller lar være.

Endret av laban
Glitter
Skrevet

Jeg passet på å gi han sex fire ganger i uken for å unngå sinne, stygge ord og trusler. Jeg hadde hatt det bedre uten den sexen. Det har ødelagt mitt forhold til sex. Tanken på det er kvalmende og utrygg. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (14 minutter siden):

Jeg passet på å gi han sex fire ganger i uken for å unngå sinne, stygge ord og trusler. Jeg hadde hatt det bedre uten den sexen. Det har ødelagt mitt forhold til sex. Tanken på det er kvalmende og utrygg. 

❤️‍🩹Du kan få det bedre ved å bearbeide dette i terapi og å bli glad i egen kropp igjen. 

Glitter
Skrevet

❤️‍🩹Du kan få det bedre ved å bearbeide dette i terapi og å bli glad i egen kropp igjen. 

Går ikke i terapi, men vurderer sexolog. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...