Gå til innhold

Kan jeg kreve å få dekket to tenner?


Gjest tia2002

Anbefalte innlegg

Gjest tia2002

Da jeg var 15-16 år forårsaket en av visdomstennene mine betennelse i kjevebeinet, noe som førte til operasjon på sykehus. Under operasjonen trakk de en jeksel som sto i veien. Det ble snakket om å få satt inn ny tann, men dette kunne ikke skje før det var helt sikkert at jeg var "frisk" i kjeven. Det var jeg jo ikke og året etter måtte jeg opereres på nytt, denne gangen tok de enda en jeksel!

Etter dette hadde jeg flere små operasjoner hos vanlig tannlege, så jeg ble egentlig aldri bra nok for å få nye tenner.

Nå er det gått 9 år, og nå er kjeven frisk tror jeg (har ikke vært på kontroll på et par år, men den føles bra)!

Det som ikke føles bra er at jeg er tannløs på den ene siden, og kan kun tygge på den andre siden...det sliter på tenna der tror jeg!

Så nå som jeg har passert 18 år koster det jo flesk å få disse nye tennene, men jeg mener egentlig at jeg burde få dekket det siden de ble fjernet før jeg fylte 18.

Den siste tannlegen jeg spurte hadde ingen anelse om hva jeg hadde krav på, hvor kan jeg da henvende meg og hvordan går jeg frem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...