Gå til innhold

Gjør dere også ting som er skadelig for helsen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snuser. 🙈 overbevist om at jeg har svulst i halsen. 

Så fester jeg kanskje annenhver måned. Og ignorerer at paracet ikke skal tas med mindre det har gått 6 tiner om jeg får hodepine. Stakkars lever. 

Så trener  jeg ikke nok. Spiser for mye ost. Liker oss som er tørket i sola litt. 

Anonymkode: c15c8...abd

Videoannonse
Annonse
Ikkeanonymnok
Skrevet

Jeg holder meg ganske aktiv selvom nivået akkurat nå er et symptom på psykdom. Men jeg holder stort sett samme basic rutiner året rundt uansett hvor deprimert jeg er. 

Det jeg derimot gjør som ikke er bra eller i det minste potensielt dårlig for helsen er å f.eks ikke bruke solkrem (bevisst), nå har jeg også en føflekk jeg tenker kanskje burde sjekkes men det gidder jeg ikke bruke ressurser på. Og jeg har tidvis ganske intense brystsmerter jeg aldri har fortalt helsevesenet om. Men jeg bryr meg heller ikke om disse tingene og har sagt til legen at jeg uansett ikke ønsker behandling dersom det oppdages noe potensielt dødelig på et eller annet tidspunkt.

Skrevet

Jeg spiser for mye sukker/karbohydrater og for lite protein og grønnsaker. Sluttet å røyke for to år siden, det er deilig det! 

Anonymkode: 3fde6...899

Skrevet

Drikker for mye. Prøver å komme meg ut av det. Ellers ganske inaktiv. Mye pga en dårlig fot, men kan jo sykle. Bare synes det er skummelt å sykle i byen. Var lettere da jeg bodde lenger ut. 

Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Drikker for mye. Prøver å komme meg ut av det. Ellers ganske inaktiv. Mye pga en dårlig fot, men kan jo sykle. Bare synes det er skummelt å sykle i byen. Var lettere da jeg bodde lenger ut. 

Ah det er kjipt å ha dårlig fot. Jeg har også problemer med ledd det gir en del begrensninger...

Skrevet

Overspiser, drikker brus, trener ikke, bruker ikke solkrem.

Anonymkode: ed361...50a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ah det er kjipt å ha dårlig fot. Jeg har også problemer med ledd det gir en del begrensninger...

Ja, ankelen er avstivet og hælen er smertefull. Jeg var en ivrig jogger. Har mistet meg selv. 

Endret av Glitter
Skrevet

Jeg har ganske dårlig kosthold. Jeg er ikke flink til å smøre meg med solkrem. Jeg klemmer for mye på kviser og ting som minner om kviser. Lager sår. Jeg tar medisiner med potensielt skadelige bivirkninger. Jeg «kysser» hunden min. Jeg har tidvis dårlig hygiene og er urenslig hjemme. Jeg går av og til i trange sko eller høye hæler selv om det forverrer problemer med foten min. Jeg setter meg selv i stressende situasjoner. Jeg har ikke vært hos tannlegen på 7 år. 

Skrevet
Glitter skrev (6 minutter siden):

Ja, ankelen er avstivet og hælen er smertefull. Jeg var en ivrig jogger. Har mistet meg selv. 

Hva skjer med hælen?

Skrevet
Havfruen skrev (Akkurat nå):

Hva skjer med hælen?

Vet ikke. Trodde det var plantar fascitt, men tror det er problemer med akillessenen og hælfestet etter samtale med ChatGPT. Går på en kur Vimovo nå som har hjulpet, men tror det bare er midlertidig. Pga knusningsskade og mange operasjoner så har jeg en tjukk og spent akilles og jeg går med annerledes gange enn tidligere noe som har forårsaket irritasjon. På det verste er jeg veldig halt og klarer såvidt å gå til busstoppet 300 unna. Men er bedre nå så skal forsiktig begynne å gå korte turer og gradvis øke belastning. 

Skrevet

Jeg tror den desidert største risikoen er at jeg ikke går til legen. Jeg burde sjekket blodtrykk, kolesterol, prostata etc. Helt idiotisk å ikke gjøre det. Jeg tror jo at folk lever lenger fordi det finnes gode medisiner. 

Jeg drikker alkohol. Jeg spiser noen usunne ting, men alt i alt tror jeg ikke kostholdet er så ille.

Jeg burde gått ned noen kg.

Skrevet

Jeg rører ikke paracet om jeg har drukket, har respekt for leveren. Men drikker nok mer alkohol enn hva som er sunt.

Anonymkode: 67051...bf5

Skrevet

Jeg har gjort noen bra ting også, blitt rusfri, sluttet å røyke, gått ned over 20 kilo

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...