Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var medlem tidligere i treningsstudio bare for kvinner. Men flyttet og må nå gå på treningsstudio med menn. 

Jeg lurer på om flere kvinner enn jeg er ukomfortabel med det? Trist for meg fordi jeg trenger å bruke apparatene, men i forigår var jeg eneste kvinner der og turte ikke bruke de. Grunnen var at det var grupper med menn overalt. I vektløfting rommet tør jeg aldri gå inn, selv om jeg trenger det. Der er det sjelden kvinner, og hvis det er er de vanligvis ikke alene men trener med en mann. 

Apparatene som går på armftyrke er som regel okkupert av menn. 

Hvorfor blir jeg så flau og klein? Jo sikkert fordi jeg har pupper og er svak. Er også redd de vil baksnakke meg. 

Hvorfor finnes ikke treningsstudio for kvinner i alle byer? Eller en turordning/ rotasjon? 

Ser ut som flere menn og liker å flekse med musklene sine, når jeg bare vil ha en rolig treningsøkt bli ferdig med det. 

Anonymkode: 0c98d...b07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er som regel menn i vektløfterområdet der jeg også trener, men har ingen problemer med det for min del. Jeg betaler treningsavgift på lik linje med dem, og har dermed like rett til å være der og bruke apparatene som dem.

De gangene jeg har pratet med dem har de vært høflige og vennlige, så det har aldri vært et problem.

Anonymkode: 99d55...f2c

Skrevet

Dette må du trene på!

De aller, aller fleste er opptatt av egen trening, og bryr seg ikke om andres styrke, størrelse eller kjønn.

Om noen mot formodning bryr seg, er det ikke noe du trenger bry deg om😉

Jeg er nærmere 60. Trener på et sted hvor minst 80 % er menn. Ikke noe problem. Glad treningssenteret er åpent for alle - kunne ikke tenke meg å bruke et rent «kvinne-senter».

AnonymBruker
Skrevet

Virker som du sammenligner deg med mannfolket, de har testosteron nivåer som gjør det rett og slett idiotisk for kvinner å tenke over engang. 

Alle kvinner er svake, så det blir neppe byens snakkis at enda en svak kvinne har dukket opp, sammen med de 99% andre kvinnene i byen...

Menn liker ikke sterke kvinner uansett så hele prinsippet er idiotisk, du frykter at folk skal tro du er svak og at det er negativt men det er nok heller positivt.

Anonymkode: 2168e...334

frosken
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var medlem tidligere i treningsstudio bare for kvinner. Men flyttet og må nå gå på treningsstudio med menn. 

Jeg lurer på om flere kvinner enn jeg er ukomfortabel med det? Trist for meg fordi jeg trenger å bruke apparatene, men i forigår var jeg eneste kvinner der og turte ikke bruke de. Grunnen var at det var grupper med menn overalt. I vektløfting rommet tør jeg aldri gå inn, selv om jeg trenger det. Der er det sjelden kvinner, og hvis det er er de vanligvis ikke alene men trener med en mann. 

Hvorfor blir jeg så flau og klein? Jo sikkert fordi jeg har pupper og er svak. Er også redd de vil baksnakke meg. 

Hvorfor finnes ikke treningsstudio for kvinner i alle byer? Eller en turordning/ rotasjon? 

Ser ut som flere menn og liker å flekse med musklene sine, når jeg bare vil ha en rolig treningsøkt bli ferdig med det. 

Jeg ser veldig lite på andre når jeg trener. Prøvde å se for meg om det er en overvekt av menn der jeg trener, men aner faktisk ikke om det er tilfelle. Enkelte «apparater» som brukes av mange, f. eks benkpress, vil ofte være opptatt hvis det er mange som trener samtidig, løsningen kan være å få trent samme muskler med f.eks. manualer.

Men er du godt kjent der du trener nå? Sånn at du vet akkurat hvilket utstyr du ønsker å bruke og hvor det er? Hvis ikke, så kan det hjelpe på tryggheten å få en god omvisning. Som ny på et senter, kan det være vanskelig å tørre å ta tilstrekkelig plass. 

For meg høres det rart ut at du ikke ser kvinner som trener styrke alene, det er jo en vanlig ting å gjøre.

Skrevet (endret)

Mulig mannfolka titter for mye på rumpen, puppene og musen til damene😁

Endret av Musikk
AnonymBruker
Skrevet
Musikk skrev (16 minutter siden):

Mulig mannfolka titter for mye på rumpen

😁

Er De fra Bergen?

Anonymkode: 2d177...f9f

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er mange unge trente menn det jeg trener og jeg er ei spinkel dame på 60 år. Min erfaring. Jeg konsentrerer meg om meg selv og de er i hvert fall ikke opptatt av meg. 

frosken
Skrevet
Musikk skrev (2 timer siden):

Mulig mannfolka titter for mye på rumpen, puppene og musen til damene😁

Er det dette du er opptatt av når du trener? 

emilie321
Skrevet

Der jeg trener er det nok en overvekt av menn, både unge og eldre. Men de fleste er mest opptatt av sin egen trening. Selv er jeg 60+ og ganske så overvektig. Da jeg begynte å trene styrke, så følte jeg meg ukomfertabel. Men så begynte jeg med PT og da lærte jeg mer, ble flinkere og tryggere. Allikevel følte jeg meg innimellom ukomfertabel. Nå har jeg mye angst og det styrte jo også litt.  En dag overhørte jeg en skikkelig trent kar si at han ble skikkelig imponert over folk som tydelig var utrent og som tok tak å begynte og trene. Den setningen prøver jeg å huske på når det butter imot og angsten prøver å få overtak.   

Skrevet
frosken skrev (På 8.7.2026 den 18.12):

Er det dette du er opptatt av når du trener? 

Nei, selvfølgelig vil mannfolka titte litt på dame kroppen som kvinnfolka gjør på mannfolka alle titter på alle. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...