Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, eg har nå gått på sertralin på fast dose i 5 år. Misforstå meg rett, den har hjelpt meg til å få ro på tankene, angst og depresjon. Eg har nå vært symptomfri de siste 4 årene, og eg føler ting går veldig bra om dagen. 

Men det er et men😅 det er akkuratt som eg mangler en motivasjon/drive til å engasjere meg i ting, som nå gjelder min egen helse. Eg er blitt overvektig, klarer ikke finne treningsrutinene som eg hadde stålkontroll på før eg ble syk, og føler meg litt ”flat” om det kan sies. Så spørsmålene: 

1. Kan det være en start å redusere dosen for et mindre ”flat” følelsesregister? 

2. Vil medisinene være like gode, om eg etter en nedjustering må justere opp igjen? 

Takk for tilbakemeldinger😊

Videoannonse
Annonse
nachnoo
Skrevet
Duken skrev (12 timer siden):

1. Kan det være en start å redusere dosen for et mindre ”flat” følelsesregister? 

2. Vil medisinene være like gode, om eg etter en nedjustering må justere opp igjen?

Velkjent problemstilling.

1. Anbefalingene sier. Vedlikeholdsdose = behandlingsdose. Så svaret er nei, ikke gjør det.

2. Nei, dessverre. Det er stor risiko for at de ikke virker like godt.

Mitt tips: Legg til Wellbutrin

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (47 minutter siden):

Velkjent problemstilling.

1. Anbefalingene sier. Vedlikeholdsdose = behandlingsdose. Så svaret er nei, ikke gjør det.

2. Nei, dessverre. Det er stor risiko for at de ikke virker like godt.

Mitt tips: Legg til Wellbutrin

Bare obs på at du bør bruke AP i tillegg til Wellbutrin da man mister (kan miste) søvnen av den.

Anonymkode: ed854...4e7

nachnoo
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Bare obs på at du bør bruke AP i tillegg til Wellbutrin da man mister (kan miste) søvnen av den.

😞

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AP og Wellbutrin = antidoteffekt på hverandre.

Skrevet

Eg har nå redusert litt på dosen (1 uke siden) merker egentlig ikke noen bivirkninger. Andre som er kjent med å redusere dose, og erfaringer med det? ☺️ ønsker egentlig bare å få litt av den ”driven” eg hadde tidligere. Nå bryr eg meg liksom litt mindre, om dere forstår😊

Skrevet
Duken skrev (1 time siden):

Eg har nå redusert litt på dosen (1 uke siden) merker egentlig ikke noen bivirkninger. Andre som er kjent med å redusere dose, og erfaringer med det? ☺️ ønsker egentlig bare å få litt av den ”driven” eg hadde tidligere. Nå bryr eg meg liksom litt mindre, om dere forstår😊

Jeg fraråder dette prosjektet ditt på det sterkeste. En uke er altfor lite for å merke noe, for meg gikk det ikke til helvete før etter mange måneder. Da gikk det til gjengjeld skikkelig til helvete. 

Skrevet (endret)
ISW skrev (16 minutter siden):

Jeg fraråder dette prosjektet ditt på det sterkeste. En uke er altfor lite for å merke noe, for meg gikk det ikke til helvete før etter mange måneder. Da gikk det til gjengjeld skikkelig til helvete. 

Hva mener du med at det gikk til helvete? Var det etter reduksjon av AD? Jeg har redusert Seroxat til omtrent det halve uten særlige bivirkninger, har dog brukt et par år på det. 

Endret av Osten
Skrevet
Osten skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med at det gikk til helvete? Var det etter reduksjon av AD? Jeg har redusert Seroxat fra 20mg til 10 mg uten nevneverdige bivirkninger, har dog brukt et par år på det. 

Jeg sluttet med Zoloft høsten 2020 - vinteren 2021 fikk jeg tidenes tilbakefall av angst. Jeg har konkludert med at jeg trenger SSRI livet ut. 

Skrevet
ISW skrev (Akkurat nå):

Jeg sluttet med Zoloft høsten 2020 - vinteren 2021 fikk jeg tidenes tilbakefall av angst. Jeg har konkludert med at jeg trenger SSRI livet ut. 

Du sluttet helt? Kanskje det blir annerledes enn å halvere dosen.

Skrevet
Osten skrev (Akkurat nå):

Du sluttet helt? Kanskje det blir annerledes enn å halvere dosen.

Ja, fastlegen ville prøve å seponere. Jeg merket egentlig ingenting til det, foruten at jeg kom etter 15 sekunder i starten. Det er jo greit når man er alene (sparer tid) men sikkert ikke like greit hvis man skal prestere seksuelt.

Men angsten kom tilbake, og voldsomt.

Skrevet

Hehe….
Men ikke så greit at angsten kom tilbake. 

Skrevet

Hvordan ble det med abstinenser og slik når du sluttet helt? Kom du deg opp igjen på fungerende dose?

psykedeliker
Skrevet
ISW skrev (4 timer siden):

Jeg har konkludert med at jeg trenger SSRI livet ut. 

Det betyr ikke at alle andre trenger det livet ut.

nachnoo
Skrevet
psykedeliker skrev (33 minutter siden):

Det betyr ikke at alle andre trenger det livet ut.

Nei, men utrolig mange fler enn de som er innstilt på det i dag. 

psykedeliker
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Nei, men utrolig mange fler enn de som er innstilt på det i dag.

Dette kommer vi nok ikke til å bli enige om.

nachnoo
Skrevet

De som har hatt tre eller flere depresjoner bør bruke livslangt. 
De med angst eller ocd som har prøvd seponering to eller flere ganger og har fått tilbakefall bør også fortsette varig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...