Gå til innhold

Flat av SSRI - Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, eg har nå gått på sertralin på fast dose i 5 år. Misforstå meg rett, den har hjelpt meg til å få ro på tankene, angst og depresjon. Eg har nå vært symptomfri de siste 4 årene, og eg føler ting går veldig bra om dagen. 

Men det er et men😅 det er akkuratt som eg mangler en motivasjon/drive til å engasjere meg i ting, som nå gjelder min egen helse. Eg er blitt overvektig, klarer ikke finne treningsrutinene som eg hadde stålkontroll på før eg ble syk, og føler meg litt ”flat” om det kan sies. Så spørsmålene: 

1. Kan det være en start å redusere dosen for et mindre ”flat” følelsesregister? 

2. Vil medisinene være like gode, om eg etter en nedjustering må justere opp igjen? 

Takk for tilbakemeldinger😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Duken skrev (12 timer siden):

1. Kan det være en start å redusere dosen for et mindre ”flat” følelsesregister? 

2. Vil medisinene være like gode, om eg etter en nedjustering må justere opp igjen?

Velkjent problemstilling.

1. Anbefalingene sier. Vedlikeholdsdose = behandlingsdose. Så svaret er nei, ikke gjør det.

2. Nei, dessverre. Det er stor risiko for at de ikke virker like godt.

Mitt tips: Legg til Wellbutrin

Skrevet
nachnoo skrev (47 minutter siden):

Velkjent problemstilling.

1. Anbefalingene sier. Vedlikeholdsdose = behandlingsdose. Så svaret er nei, ikke gjør det.

2. Nei, dessverre. Det er stor risiko for at de ikke virker like godt.

Mitt tips: Legg til Wellbutrin

Bare obs på at du bør bruke AP i tillegg til Wellbutrin da man mister (kan miste) søvnen av den.

Anonymkode: ed854...4e7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...