Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal i begravelse, men føler at jeg ikke har et bra nok antrekk. Familien vil at man skal unngå svart og heller kle seg i noe lyst og sommerlig. 

Alternativene mine er utifra hva jeg har i skapet er: 1. Hvit/offwhite kort sommerbukse/piratbukse med en hvit, pen bluse over. 

2. Blått, hvitprikkete skjørt med den samme hvite toppen som nevnt over. 

3. Sommerbukse som nevnt i under punkt 1, med en blå, pen tunika over. 

Det som virker penest i mitt hode er antrekk 2, men problemet er at jeg synes skjørtet er litt gjennomsiktig. Har dessverre ikke underskjørt. 

Hva ville dere ha valgt? 

Endret av Vendi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går sjelden i skjørt, så jeg ville valgt sommerbuksa. Jeg synes antrekk 3 høres fint ut. 

Skrevet

Jeg synes ikke det passer seg å gå i piratbukse i begravelse. OK med en pen bukse, men ikke kort.

Du nevner at skjørtet er litt gjennomsiktig. Men siden blått og blått alltid passer sammen: Kan du bruke tunikaen over skjørtet? Den er vel lang som en kort kjole?  

Skrevet

Går også sjelden i skjørt og ville valg sommerbuksa. Nå er jeg "blåmann", så hadde nok gått for antrekk nr 3

Skrevet

Vet ikke hva tunika er men av de alternativene er det likevel nr 3 som føles best ut i hodet mitt. Prikker føles litt masete og hvit/beige blir kanskje veldig lyst igjen i begravelse.

Skrevet
Babette skrev (7 minutter siden):

Jeg synes ikke det passer seg å gå i piratbukse i begravelse. OK med en pen bukse, men ikke kort.

Du nevner at skjørtet er litt gjennomsiktig. Men siden blått og blått alltid passer sammen: Kan du bruke tunikaen over skjørtet? Den er vel lang som en kort kjole?  

Takk for innspill :)

Piratbukse går jo innunder "sommerlig", så jeg tenker det er innafor. 

Tunikaen over skjørtet vil nok få meg til å se veldig "bomsete" og uformelig ut. Hvis jeg velger skjørtet bør jeg nok få kjøpt meg et underskjørt heller, og så ha den pene, hvite toppen over. 

Skrevet
laban skrev (36 minutter siden):

Jeg går sjelden i skjørt, så jeg ville valgt sommerbuksa. Jeg synes antrekk 3 høres fint ut. 

emilie321 skrev (11 minutter siden):

Går også sjelden i skjørt og ville valg sommerbuksa. Nå er jeg "blåmann", så hadde nok gått for antrekk nr 3

Ikkeanonymnok skrev (2 minutter siden):

Vet ikke hva tunika er men av de alternativene er det likevel nr 3 som føles best ut i hodet mitt. Prikker føles litt masete og hvit/beige blir kanskje veldig lyst igjen i begravelse.

Takk for at dere sier deres mening ang antrekk 3. Det er jo egentlig ikke så verst det heller :)

Skrevet
Vendi skrev (5 minutter siden):

Takk for innspill :)

Piratbukse går jo innunder "sommerlig", så jeg tenker det er innafor. 

Tunikaen over skjørtet vil nok få meg til å se veldig "bomsete" og uformelig ut. Hvis jeg velger skjørtet bør jeg nok få kjøpt meg et underskjørt heller, og så ha den pene, hvite toppen over. 

Ja hvit bluse er både sommerlig og korrekt. Så hvis du har mulighet til å skaffe et underskjørt, synes jeg antrekk 2 passer best.

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (16 minutter siden):

Det er ganske "diskrete" prikker. De er ikke noe blikkfang. Fargene hvit/beige går i mitt hode innunder "lyst og sommerlig". 

Men merker meg som sagt at du synes antrekk 3 er best :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...