Gå til innhold

Kan jeg som har bp 1 diagnose få en jobb der det er behov for sikkerhetsklarering, annen klarering eller vis stryke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vits i å søke? 

Anonymkode: 2105d...4e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det ulike krav fra jobb til jobb eller fra arbeidsgiver til arbeidsgiver.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (7 minutter siden):

Her er det ulike krav fra jobb til jobb eller fra arbeidsgiver til arbeidsgiver.

Er det mulig på forhånd å vite hva kravene er,,det er jo forferdelig pinlig å søke selskap etter selskap og ikke bestått en klarering. De vil jo muligens få feiloppfatninger om meg. Og bransjen er liten. 

Skrevet

Hvis de skriver noe slikt som "Sikkerhetsklarering nødvendig" i annonsen, er det mulig å be om en spesifikasjon på hva dette er. Hvis du ikke vil spørre selv, er det mulig å be fastlegen spørre for deg. Fastlegen kan spørre uten å røpe hvem du er og hva du lider av.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det mulig på forhånd å vite hva kravene er,,det er jo forferdelig pinlig å søke selskap etter selskap og ikke bestått en klarering. De vil jo muligens få feiloppfatninger om meg. Og bransjen er liten. 

Det skal fremkomme i utlysningen hvilke krav som stilles. Men dette virker som en useriøs praksis, hvilken bransje er dette?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (56 minutter siden):

Det skal fremkomme i utlysningen hvilke krav som stilles. Men dette virker som en useriøs praksis, hvilken bransje er dette?

Nei det er ikke useriøs praksis, men står ikke detaljer om hva en sikkerhetsklarering gjelder.

Skrevet

Fra da jeg var kjent med dette:

Sikkehetsklarering går alt fra konfidensielt til strengt hemmelig. Det er ikke vanlig at klareringsmyndighet (f.eks NSM) henter helseopplysninger, i alle fall ikke for de lavere gradene. Uansett er det en helhetsvurdering, vil si at relasjoner i utlandet (f.eks russisk eller kinesisk kone) teller mest, men også dømmekraft.

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (14 minutter siden):

Fra da jeg var kjent med dette:

Sikkehetsklarering går alt fra konfidensielt til strengt hemmelig. Det er ikke vanlig at klareringsmyndighet (f.eks NSM) henter helseopplysninger, i alle fall ikke for de lavere gradene. Uansett er det en helhetsvurdering, vil si at relasjoner i utlandet (f.eks russisk eller kinesisk kone) teller mest, men også dømmekraft.

Hvortdan vurderer de dømmekraft?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må si at jeg er litt på tynn is siden det er noen år siden jeg ble klarert nå, men jeg mener at jeg ikke ga helseopplysninger. Det er som sagt en helhetsvurdering hvor økonomi (betalingsanmerkninger, dvs at du kan være sårbar for å selge opplysninger til Russland), relasjoner (har du familie i «skumle» land?), prikker på rullebladet, politilogger, etc. spiller inn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig for deg å jobbe i en bransje der det kreves sikkerhetsklarering?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...