Gå til innhold

Er det mulig å ikke klare å sove på grunn av angst og depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår at til vanlig sover deprimerte mer, men jeg føler depresjon har holdt meg våken. Klarer ikke å sove med triste tanker. 

Anonymkode: 3dbac...947

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig. I en spørreundersøkelse blant de som hadde vært deprimert, var søvnløshet det som ble oppgitt som mest belastende.

Skrevet
nachnoo skrev (57 minutter siden):

Ja, det er mulig. I en spørreundersøkelse blant de som hadde vært deprimert, var søvnløshet det som ble oppgitt som mest belastende.

Takk for svar. Jeg har hatt 3 år med insomni. Sover nå plutselig igjen altså ikke overfladisk, men normal søvn. Men er veldig søvnig men ikke deprimert. Er det vanlig å bli ekstra søvnig etter år uten godt søvn?

Anonymkode: 3dbac...947

Skrevet

Negative kvernetanker kan ødelegge søvnen, ja. Men da må man gjøre noe med årsakene til kvernetankene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...