Gå til innhold

Conan


Line

Anbefalte innlegg

Jeg ble tipsa av Sdd om å spørre deg om råd her...

Jeg har to måneders oppsigelse på leiligheten jeg bor i, og som jeg sa opp 4. april. Vet du hvordan jeg skal gjøre det med den siste regninga? Må jeg betale for HELE juni, eller skal jeg dele de 8000 jeg har i leie på 30, og bare betale for de fire dagene jeg faktisk har kontrakt på...?

Skal nemlig vedde på at husverten er så sleip at han "glemmer" å søke etter nye leietagere fra 1. juni... og det er vanligvis innen den 1. jeg pleier å betale husleia...

Har du peiling på dette? Vet ikke om det står spesifisert noe i kontrakten, fordi den glemte jeg å ta med meg oppover til Trondheim da jeg flytta opp til jul. Den ligger nedpakket i dokumentmappa, i ei av mange esker som fortsatt står der nede i Oslo og venter på å bli hentet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er normalt ordlyden i kontrakten som avgjør dette, og de to hovedalternativene er

1) oppsigelses tid fra dato

2) oppsigelsestid fra den 1. i påfølgende måned

Siden du ikke er sikker, foreslår jeg at du bare betaler for de fire dagene og ser hva som skjer. Du kan være ganske trygg på at utleieren vet å beskytte sin interesser....

Men, hva med depositumet? Kan du bruke ev. dette til å betale de siste månedenes leie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt ordlyden i kontrakten som avgjør dette, og de to hovedalternativene er

1) oppsigelses tid fra dato

2) oppsigelsestid fra den 1. i påfølgende måned

Siden du ikke er sikker, foreslår jeg at du bare betaler for de fire dagene og ser hva som skjer. Du kan være ganske trygg på at utleieren vet å beskytte sin interesser....

Men, hva med depositumet? Kan du bruke ev. dette til å betale de siste månedenes leie?

Jeg har ikke lyst å ta av depositumet, om jeg slipper unna med å betale bare for de fire dagene, så går det helt fint likevel.

Har 16000 stående på en depositumskonto, skal vedde på at han kommer med beskyldninger om at jeg har ødelagt dørskilt (sånne som det er nøkkelhull på) og rotet bort nøkler, men nøkler har det aldri vært i det huset der, og dørskiltene mangla da jeg kom dit.

Det ordner seg nok, selv om han ble sur da jeg sa opp. Kom på døra til meg og mente at han hadde nå ment at de som leide av ham skulle bo der over en lengre periode - iallefall et år. Men det står det ingenting om i kontrakten, det står kun at det er to måneders oppsigelsestid. Og han understrekte den dagen han ble så irritert, at uansett så gjelder oppsigelsa fra den dagen som står i brevet han fikk fra meg.

Jeg prøver å betale bare for de fire dagene jeg, og ser hva som skjer. Skal til Oslo i morgen en snartur, så jeg får se om jeg finner igjen kontrakten i en av alle eskene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...