AnonymBruker Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Hva gjør de feil? Handler om liten evne og vilje til å endre seg? @nachnoo Anonymkode: f9554...b59 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Ja men også behandlere som ikke gidder/vil ta tak i de egentlige problemene fordi de kun ser selvmordstruslene og tenker "å nei pasienten sier hun skal ta selvmord eller har selvskadet jeg må legge hun inn" og sånn har de det gående i årevis der samtalene kun dreier seg om her og nå og overfladiske ting. Anonymkode: 48ad0...fea 1 Siter
Livetsperle Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja men også behandlere som ikke gidder/vil ta tak i de egentlige problemene fordi de kun ser selvmordstruslene og tenker "å nei pasienten sier hun skal ta selvmord eller har selvskadet jeg må legge hun inn" og sånn har de det gående i årevis der samtalene kun dreier seg om her og nå og overfladiske ting. Anonymkode: 48ad0...fea Hadde psykiatrien behandlet psykiske lidelser på samme måte som fysiske så hadde man sett fremgang. Problemet er at det er ikke nok tid og psykologer til å behandle og derfor slippes ut uten mer hjelp når det ikke står om liv og død totalt. Tragisk 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Livetsperle skrev (16 minutter siden): Hadde psykiatrien behandlet psykiske lidelser på samme måte som fysiske så hadde man sett fremgang. Problemet er at det er ikke nok tid og psykologer til å behandle og derfor slippes ut uten mer hjelp når det ikke står om liv og død totalt. Tragisk Tenker problemet heller er motsatt at de bruker for mye tid (som bare går til her og nå snakk og "stabilisering") på visse pasientgrupper og da spesielt de med emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse istedenfor å sette igang med ordentlig behandling med en gang eller ihvertfall ikke bruke årevis på stabilisering som bare gjør de verre. Hørt om mange som har gått til dps i kanskje 4år og først DA fikk de traumebehandling. Men da må behandlere tørre å stå i utfordringene og eventuelle selvmordstrusler uten at det skal bli en evig runddans med innleggelser. Anonymkode: 48ad0...fea 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ja men også behandlere som ikke gidder/vil ta tak i de egentlige problemene fordi de kun ser selvmordstruslene og tenker "å nei pasienten sier hun skal ta selvmord eller har selvskadet jeg må legge hun inn" og sånn har de det gående i årevis der samtalene kun dreier seg om her og nå og overfladiske ting. Anonymkode: 48ad0...fea Men er ikke samtalene mellom innleggelsene systematiske tenker du? Anonymkode: f9554...b59 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker problemet heller er motsatt at de bruker for mye tid (som bare går til her og nå snakk og "stabilisering") på visse pasientgrupper og da spesielt de med emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse istedenfor å sette igang med ordentlig behandling med en gang eller ihvertfall ikke bruke årevis på stabilisering som bare gjør de verre. Hørt om mange som har gått til dps i kanskje 4år og først DA fikk de traumebehandling. Men da må behandlere tørre å stå i utfordringene og eventuelle selvmordstrusler uten at det skal bli en evig runddans med innleggelser. Anonymkode: 48ad0...fea Dette høres ikke greit ut i det hele tatt. Men kan det handle om at man først må være stabil før traumebehandling? Anonymkode: f9554...b59 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Livetsperle skrev (24 minutter siden): Hadde psykiatrien behandlet psykiske lidelser på samme måte som fysiske så hadde man sett fremgang. Problemet er at det er ikke nok tid og psykologer til å behandle og derfor slippes ut uten mer hjelp når det ikke står om liv og død totalt. Tragisk Det er en skam!! Anonymkode: f9554...b59 0 Siter
Everybody Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Man må gå privat for å få skikkelig hjelp. Offentlig psykiatri er bare overfladiske samtaler, ingen hjelp med de egentlige problemene dine. Først er det en overfladisk utredning uten å gå skikkelig i dybden i din livshistorie, så setter de en diagnose så følger de bare en mal. Standard pakkeforløp for den diagnosen. Ingen er interessert i dine problemer eller din livshistorie. Offentlig psykiatri er bare bra hvis man skal ha AAP eller uføretrygd. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. juli Skrevet 11. juli Psykiatrien har blitt langt bedre de årene jeg har hatt med de å gjøre. Jeg var første gang innlagt i 92. Da var det bare dårlige plagsomme medisiner og sykehjem jeg fikk. Det vil alltid være noen som klager. Skulle man gitt alle det de ønsket hadde 50% av psykisk syke gått i behandling eller vært innlagt til en hver tid. Det sier seg selv at blir for kostbart. Det finnes nå bedre medidsiner, man slipper å bli innlagt i åresvis på psykiatriske sykehjem som ikke har noe som helst å tilby utover oppbevaring. Man slipper parkinsonisme og andre grufulle bivirkninger fra gamle medisiner. Anonymkode: 40247...ad9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. juli Skrevet 11. juli Everybody skrev (4 timer siden): Man må gå privat for å få skikkelig hjelp. Offentlig psykiatri er bare overfladiske samtaler, ingen hjelp med de egentlige problemene dine. Først er det en overfladisk utredning uten å gå skikkelig i dybden i din livshistorie, så setter de en diagnose så følger de bare en mal. Standard pakkeforløp for den diagnosen. Ingen er interessert i dine problemer eller din livshistorie. Offentlig psykiatri er bare bra hvis man skal ha AAP eller uføretrygd. Prøvde du å gi tilbakemelding på hvilken hjelp du trengte men du ble ikke møtt? Anonymkode: f9554...b59 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. juli Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Psykiatrien har blitt langt bedre de årene jeg har hatt med de å gjøre. Jeg var første gang innlagt i 92. Da var det bare dårlige plagsomme medisiner og sykehjem jeg fikk. Det vil alltid være noen som klager. Skulle man gitt alle det de ønsket hadde 50% av psykisk syke gått i behandling eller vært innlagt til en hver tid. Det sier seg selv at blir for kostbart. Det finnes nå bedre medidsiner, man slipper å bli innlagt i åresvis på psykiatriske sykehjem som ikke har noe som helst å tilby utover oppbevaring. Man slipper parkinsonisme og andre grufulle bivirkninger fra gamle medisiner. Anonymkode: 40247...ad9 Hipp hurra for medisiner! Anonymkode: f9554...b59 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.