Gå til innhold

Svinger kommunikasjonen mellom deg og partner endel gjennom dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At den veksler mellom irritasjon, sinne, godt humør, usikkerhet osv?

Anonymkode: 5ef7d...104

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vi er temmelig stabile. 

Anonymkode: 9d0b2...238

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja

Anonymkode: 9b1ec...4b6

Hvordan opplever du det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan opplever du det?

Jeg regner med det er naturlig at man varierer i sinnsstemning etter situasjonen. Det er mye som skjer i løpet av en dag. Ting en ser, hører, erfarer. Ikke bare fra en selv og partner, men også utenfra. Medier, naboer, osv. Feks kan man bli irritert av at naboens hun står og bjeffer. Eller man kan bli rørt av å lese om at overlevende blir gravd ut fra ruinene i Venezuela. Slike ytre ting kan påvirke ens indre og måten en samhandler på. Man kan altså være farget av mye som man så drar med seg inn i den fortløpende kommunikasjonen med partner. Jeg har vært i et forhold i 10 år CA nå og jeg tenker i hvert fall sånn. Det at partner er i litt dårlig humør kan altså skyldes ytre ting og trenger ikke å ha noe med meg å gjøre. Kan du også klare å tenke sånn?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg regner med det er naturlig at man varierer i sinnsstemning etter situasjonen. Det er mye som skjer i løpet av en dag. Ting en ser, hører, erfarer. Ikke bare fra en selv og partner, men også utenfra. Medier, naboer, osv. Feks kan man bli irritert av at naboens hun står og bjeffer. Eller man kan bli rørt av å lese om at overlevende blir gravd ut fra ruinene i Venezuela. Slike ytre ting kan påvirke ens indre og måten en samhandler på. Man kan altså være farget av mye som man så drar med seg inn i den fortløpende kommunikasjonen med partner. Jeg har vært i et forhold i 10 år CA nå og jeg tenker i hvert fall sånn. Det at partner er i litt dårlig humør kan altså skyldes ytre ting og trenger ikke å ha noe med meg å gjøre. Kan du også klare å tenke sånn?

Absolutt! Jeg merker at jeg går litt mer på eggeskall nå enn tidligere i ekteskapet. Vet ikke helt hvordan jeg skal te meg for å irritere minst mulig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Absolutt! Jeg merker at jeg går litt mer på eggeskall nå enn tidligere i ekteskapet. Vet ikke helt hvordan jeg skal te meg for å irritere minst mulig. 

Høres det ut som et sunt forhold for deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres det ut som et sunt forhold for deg?

Han er for det aller meste snill og vennlig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han er for det aller meste snill og vennlig.

Så for det meste går du ikke på eggeskall? For det meste er det ikke et problem at du ikke vet hvordan du skal te deg uten at han blir irritert?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så for det meste går du ikke på eggeskall? For det meste er det ikke et problem at du ikke vet hvordan du skal te deg uten at han blir irritert?

Stemmer. Men jeg har høye skuldre og et jevnt lite stressnivå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stemmer. Men jeg har høye skuldre og et jevnt lite stressnivå. 

Du må nesten bestemme deg. Først starter du en tråd hvor du snakker om svingene kommunikasjon, at du går på eggeskall, at du ikke vet hva du kan si for å ikke irritere partner, at du har høye skuldre... og når noen påpeker det så er det "Nei, nei, han er for det meste snill".

Du ser selv at dette ikke henger sammen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du må nesten bestemme deg. Først starter du en tråd hvor du snakker om svingene kommunikasjon, at du går på eggeskall, at du ikke vet hva du kan si for å ikke irritere partner, at du har høye skuldre... og når noen påpeker det så er det "Nei, nei, han er for det meste snill".

Du ser selv at dette ikke henger sammen? 

Dette er litt vanskelig, kjenner jeg. Han er utrolig snill. Jeg tror bare jeg bommer litt på timingen/må lese situasjonene bedre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er litt vanskelig, kjenner jeg. Han er utrolig snill. Jeg tror bare jeg bommer litt på timingen/må lese situasjonene bedre.

Har du forsøkt å prate med ham om dette?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du forsøkt å prate med ham om dette?

Ikke sånn direkte, nei. Men jeg vist tydelig sinne. Avogtil lar han være å svare. Kanskje derfor jeg vegrer meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke sånn direkte, nei. Men jeg vist tydelig sinne. Avogtil lar han være å svare. Kanskje derfor jeg vegrer meg.

Sinne fører sjelden til konstruktive samtaler. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sinne fører sjelden til konstruktive samtaler. 

Det har jeg merket. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det har jeg merket. 

Så hva med å prøve en ordentlig samtale?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hva med å prøve en ordentlig samtale?

Jeg skal prøve. Er fryktelig unnvikende. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...