Havfruen Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Ønsker svært gjerne å oppleve ytterligere bedring (bruker 100 mg)nå. (Vært i langvarig, mørk depresjon lenge!) Fastlegen har nevnt på melding at jeg "bare kan se" om jeg vil øke til 200 mg eller ei. Jeg vil selvsagt ha det best mulig, men er usikker på om jeg bør øke? Kan jeg "ødelegge" den allerede gode effekten? Brukes sammen med Litium. @nachnoo🦋 0 Siter
nachnoo Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Har knapt nok opplevd at noen har hatt hjelp av kun 100mg. Øk! 0 Siter
Havfruen Skrevet 12. juli Forfatter Skrevet 12. juli nachnoo skrev (6 minutter siden): Har knapt nok opplevd at noen har hatt hjelp av kun 100mg. Øk! Kanskje det er placebo-effekt da?? Øk med 25 mg per 14.dag? 0 Siter
Vendi Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Havfruen skrev (15 minutter siden): Kanskje det er placebo-effekt da?? Øk med 25 mg per 14.dag? Min erfaring er at man kan gå rett til 200 mg fra 100 mg. Men du må jo konferere med legen din før du evt øker. Denne vil si deg hvordan du skal gå fram. 0 Siter
Havfruen Skrevet 12. juli Forfatter Skrevet 12. juli Vendi skrev (2 minutter siden): Min erfaring er at man kan gå rett til 200 mg fra 100 mg. Men du må jo konferere med legen din før du evt øker. Denne vil si deg hvordan du skal gå fram. Var inne på HelseNorge nå. Ser legen har skrevet øk med 25 mg hver 14.dag. Voldsomt forsiktig men det er sikkert pga eventuelle utslett? 0 Siter
Vendi Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Havfruen skrev (2 minutter siden): Var inne på HelseNorge nå. Ser legen har skrevet øk med 25 mg hver 14.dag. Voldsomt forsiktig men det er sikkert pga eventuelle utslett? Skjønner. Da må du selvfølgelig gjøre som legen sier. 0 Siter
Havfruen Skrevet 12. juli Forfatter Skrevet 12. juli Vendi skrev (5 minutter siden): Skjønner. Da må du selvfølgelig gjøre som legen sier. Joda. Hun er ikke psykiater da. Jeg blir glad om @nachnoo sier jeg kan ha en litt mer aggressiv opptrapping. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Havfruen skrev (3 minutter siden): Joda. Hun er ikke psykiater da. Jeg blir glad om @nachnoo sier jeg kan ha en litt mer aggressiv opptrapping. Hun er lege. Anonymkode: 2e383...bb4 0 Siter
Havfruen Skrevet 12. juli Forfatter Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun er lege. Anonymkode: 2e383...bb4 Absolutt. Psykiatere er spesialister😉 0 Siter
Havfruen Skrevet 12. juli Forfatter Skrevet 12. juli nachnoo skrev (1 minutt siden): Etter 14 dager på 100, kan du gå rett til 200. Brukt 100 mg siden april. Noe jeg bør være obs på @nachnoo?av bivirkninger. Fikk et svært utslett av soppinfeksjon etter oppstart. Usikker på sammenheng. 0 Siter
nachnoo Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Når du har brukt 200mg i mer enn 10 dager, synes jeg du bør få tatt en blodprøve der du måler serumkonsentrasjonen på Lamictal/lamotrigin. Den bør være mellom 20 og 40 mikromol/liter. 0 Siter
Havfruen Skrevet 13. juli Forfatter Skrevet 13. juli nachnoo skrev (4 minutter siden): Når du har brukt 200mg i mer enn 10 dager, synes jeg du bør få tatt en blodprøve der du måler serumkonsentrasjonen på Lamictal/lamotrigin. Den bør være mellom 20 og 40 mikromol/liter. Takk! Burde jeg tatt s-konsentrasjon på 100 mg også? Legen har ikke nevnt det iallefall. 0 Siter
nachnoo Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Havfruen skrev (Akkurat nå): Burde jeg tatt s-konsentrasjon på 100 mg også? Legen har ikke nevnt det iallefall. Nei, det er helt unødvendig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.