AnonymBruker Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Synes livet har gått inn i en fase (kanskje varig) hvor alt er veldig "stille og flatt". Jeg er stabil på alle måter, og det kjennes litt rart. Er liksom vant til at det er et eller annet stadig vekk, på den ene eller andre måten, men nei, nå er det rolig over hele linja. Det er uvant, og jeg lurer nesten litt på om jeg ønsker å ha det sånn, eller om jeg skal kutte litt ned på medisinene for å få tilbake litt "liv". Anonymkode: d5de2...e44 0 Siter
krøll9 Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Ah. Ikke risiker noe. Forsøk heller å bruke overskuddet til å gjøre noe du ellers ikke har hatt kapasitet til? Lær deg en ny ferdighet, oppsøk en uvant situasjon,... Men jeg kjenner til følelsen. Tror jeg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Synes livet har gått inn i en fase (kanskje varig) hvor alt er veldig "stille og flatt". Jeg er stabil på alle måter, og det kjennes litt rart. Er liksom vant til at det er et eller annet stadig vekk, på den ene eller andre måten, men nei, nå er det rolig over hele linja. Det er uvant, og jeg lurer nesten litt på om jeg ønsker å ha det sånn, eller om jeg skal kutte litt ned på medisinene for å få tilbake litt "liv". Anonymkode: d5de2...e44 Skjønner følelsen. Hva er lidelsene dine? Anonymkode: ed185...2c3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli krøll9 skrev (12 timer siden): Ah. Ikke risiker noe. Forsøk heller å bruke overskuddet til å gjøre noe du ellers ikke har hatt kapasitet til? Lær deg en ny ferdighet, oppsøk en uvant situasjon,... Men jeg kjenner til følelsen. Tror jeg. Fant (dessverre) ut i natt at jeg mest sannsynlig trenger disse medisinene, uten at jeg ønsker å gå inn på det nå. Anonymkode: d5de2...e44 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Kjenner til følelsen.. når man er vand med å kjempe og d ikke er noe så er det uvant. Og man blir litt avhengig av den kjempe følelsen fordi det er det som er normalen plutselig og når det stilner så blir det unormalt Anonymkode: c9145...fb9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Hva ER det med folk og den evige trangen til å slutte på medisiner? Forstår man ikke det grunnleggende at det jo er medisinene som gjør at man er så bra som man er. Jeg fatter det ikke. Anonymkode: bfafe...db5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kjenner til følelsen.. når man er vand med å kjempe og d ikke er noe så er det uvant. Og man blir litt avhengig av den kjempe følelsen fordi det er det som er normalen plutselig og når det stilner så blir det unormalt Anonymkode: c9145...fb9 Nettopp.. Ts. Anonymkode: d5de2...e44 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva ER det med folk og den evige trangen til å slutte på medisiner? Forstår man ikke det grunnleggende at det jo er medisinene som gjør at man er så bra som man er. Jeg fatter det ikke. Anonymkode: bfafe...db5 Jeg synes det bør være et mål å klare seg med færrest mulige medisiner i lavest mulige dose. For meg er det derfor logisk å f.eks (i dette tilfellet) ville redusere dose når jeg føler meg bedre. Og som jeg var inne på er det ikke bare bare å ta medisiner når jeg opplever at de hemmer eller begrenser meg og nærmest får meg til å føle at jeg har endret personlighet. Jeg føler på en måte at jeg har mistet litt av det som var meg. Anonymkode: d5de2...e44 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det bør være et mål å klare seg med færrest mulige medisiner i lavest mulige dose. For meg er det derfor logisk å f.eks (i dette tilfellet) ville redusere dose når jeg føler meg bedre. Anonymkode: d5de2...e44 Det er alltid et mål. Ingen vil jo ta mer medisiner enn de trenger. Men du forstår ikke at grunnen til at du føler deg bedre er den dosen med medisiner du nå går på? Anonymkode: bfafe...db5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er alltid et mål. Ingen vil jo ta mer medisiner enn de trenger. Men du forstår ikke at grunnen til at du føler deg bedre er den dosen med medisiner du nå går på? Anonymkode: bfafe...db5 Eventuelt tid og terapi? Anonymkode: ed185...2c3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er alltid et mål. Ingen vil jo ta mer medisiner enn de trenger. Men du forstår ikke at grunnen til at du føler deg bedre er den dosen med medisiner du nå går på? Anonymkode: bfafe...db5 Tenker bare at jeg er blitt FOR bra, og at jeg kan klare meg også på lavere dose. Er ikke nødvendig å bruke kanoner mot spurv. Anonymkode: d5de2...e44 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker bare at jeg er blitt FOR bra, og at jeg kan klare meg også på lavere dose. Er ikke nødvendig å bruke kanoner mot spurv. Anonymkode: d5de2...e44 Hva sier fastlegen/behandler om dette? Anonymkode: bfafe...db5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva sier fastlegen/behandler om dette? Anonymkode: bfafe...db5 Har foreløpig ikke snakket med legen om det. Anonymkode: d5de2...e44 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skjønner følelsen. Hva er lidelsene dine? Anonymkode: ed185...2c3 Takk for at du også forstår. Glemte å svare deg på spørsmålet ditt. Diagnosen er schizoaffektiv bipolar type, men kjenner meg mest igjen i kun bipolar. På den annen side skjønner jeg jo at det er et "schizokomponent" inne i bildet også, men vil liksom ikke vite av det. Anonymkode: d5de2...e44 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Synes livet har gått inn i en fase (kanskje varig) hvor alt er veldig "stille og flatt". Jeg er stabil på alle måter, og det kjennes litt rart. Er liksom vant til at det er et eller annet stadig vekk, på den ene eller andre måten, men nei, nå er det rolig over hele linja. Det er uvant, og jeg lurer nesten litt på om jeg ønsker å ha det sånn, eller om jeg skal kutte litt ned på medisinene for å få tilbake litt "liv". Anonymkode: d5de2...e44 Du må bruke litt tid å venne deg til tanken på å ha det bra og være stabil. Det er faktisk nå du kan fylle det med ordentlig liv. Gi det litt tid for for tilvenning, så oppdager du at ustabiliteten ikke er noe å trakte etter. Anonymkode: 79cee...804 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du må bruke litt tid å venne deg til tanken på å ha det bra og være stabil. Det er faktisk nå du kan fylle det med ordentlig liv. Gi det litt tid for for tilvenning, så oppdager du at ustabiliteten ikke er noe å trakte etter. Anonymkode: 79cee...804 Det var godt sagt og traff godt. Anonymkode: d5de2...e44 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du må bruke litt tid å venne deg til tanken på å ha det bra og være stabil. Det er faktisk nå du kan fylle det med ordentlig liv. Gi det litt tid for for tilvenning, så oppdager du at ustabiliteten ikke er noe å trakte etter. Anonymkode: 79cee...804 Nydelig skrevet! Anonymkode: dc2ca...18e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.