Gå til innhold

Noen som kan fransk her???


Gjest Ella

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva betyr "J`aimerais"?

Skjønner at det er en bøyd form av verbet "aimer", men i hvilken grad? Kondisjonalis?

Trenger hjelp litt fort, har en stil å skrive til imorgen!

Mens jeg er først er igang...kan dere oversette denne setningen?

"J`aimerais vous presenter ma ville, même si elle n`est pas comme votre belle ville de Paris.."

Skjønner sånn ca hva den betyr, men jeg trenger en litt mer eksakt oversettelse!

Har ppøvd alle oversetterne på nettet, men de er jo ikke helt til å stole på har jeg funnet ut. Dessuten klarer de ikke å oversette denne setningen engang...

TAKK for all hjelp!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sevenup

Siden du blir takknemlig for ALL hjelp :-)

Jeg en ingen ekspert, og synes setningen kanskje er litt avkortet siden sammenhengen jo er viktig for meningen, men ville oversatt setningen slik:

Jeg vil med glede (?) presentere min by. Den er ikke som Deres vakre by Paris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J'aimerais betyr "jeg vil gjerne". Og du har rett, det er kondisjonalis det er snakk om.

"J`aimerais vous presenter ma ville, même si elle n`est pas comme votre belle ville de Paris.."

blir da:

Jeg vil gjerne presentere byen min for dere selv om den ikke er som deres vakre by Paris...

Forøvrig så går det som regel dårlig å bruke elekroniske oversettere på nettet, da disse sjelden kan tenke selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

J'aimerais betyr "jeg vil gjerne". Og du har rett, det er kondisjonalis det er snakk om.

"J`aimerais vous presenter ma ville, même si elle n`est pas comme votre belle ville de Paris.."

blir da:

Jeg vil gjerne presentere byen min for dere selv om den ikke er som deres vakre by Paris...

Forøvrig så går det som regel dårlig å bruke elekroniske oversettere på nettet, da disse sjelden kan tenke selv...

selv om den ikke er som deres vakre by Paris ?

Akkurat det selv om... er vel avhengig av øvrig sammenheng ? Synes det hørtes rart ut..

Betyr ikke "même" samme ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om den ikke er som deres vakre by Paris ?

Akkurat det selv om... er vel avhengig av øvrig sammenheng ? Synes det hørtes rart ut..

Betyr ikke "même" samme ?

Même si betyr selv om. Même alene betyr samme. Men man kan jo selvfølgelig også si samme om da, om du insisterer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...