AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Hvor kommer ondskapen fra? Kan gjerningsmann ha hatt en omsorgsfull, "normal" oppvekst og allikevel ha en slik skjevutvikling? Eller vil man alltid se tegn til omsorgssvikt i barndommen til morder? Anonymkode: a87fe...8d2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva tenker du selv? Anonymkode: 36991...7ab Jeg vet oppriktig ikke. Det ser ut til at mange tilsynelatende lever vanlige familieliv før "noe" eskalerer og de blir voldelig og det ender opp med drap. Anonymkode: a87fe...8d2 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli (endret) AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvor kommer ondskapen fra? Kan gjerningsmann ha hatt en omsorgsfull, "normal" oppvekst og allikevel ha en slik skjevutvikling? Eller vil man alltid se tegn til omsorgssvikt i barndommen til morder? Anonymkode: a87fe...8d2 Hvis du liker podcast så kan jeg anbefale «På insiden av psychohoder» med blant annet Susanne Nordby Johansen. Hun er rettspsykolog, spesialist i klinisk voksenpsykologi og spesialist i nevropsykologi. Sammen med Jonas tar de for seg ett «psychohode» i hver episode og diskuterer blant annet de tingene du nevner her. Endret 13. juli av Ikkeanonymnok 1 Siter
krøll9 Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Tror man har sider ved seg, de fleste av oss, som ligger der latent men ikke realiseres fordi det ikke er grunn til det. Med andre omstendigheter kan nok mange være i stand til mye rart. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Det er få onde mennesker/psykopater som har hatt en normal oppvekst uten omsorgsvikt og traumer. Anonymkode: 36991...7ab 1 Siter
krøll9 Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er få onde mennesker/psykopater som har hatt en normal oppvekst uten omsorgsvikt og traumer. Anonymkode: 36991...7ab Tenker du at alle menn som dreper sine koner f.eks har vært uoppdagede psykotpater eller i utgangspunktet onde? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er få onde mennesker/psykopater som har hatt en normal oppvekst uten omsorgsvikt og traumer. Anonymkode: 36991...7ab Det er få med traumer og omsorgssvikt som dreper. Det må noe mer til. Anonymkode: ff1ef...67d 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. juli Skrevet 14. juli Jeg tenker det kan være litt personlighet og fantasier noen har inni seg fra de er små? Jeg har sett mange slike programmer gjennom årene og spesielt ifra usa. Og det som går igjen er jo at de mangler den empatiske delen. Noen har tegn allerede fra der er små uten å bli oppdaget. De liker å plage dyr, søsken og at de blir psykelig opptatt av unormale ting. Anonymkode: 706be...35c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. juli Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er få med traumer og omsorgssvikt som dreper. Det må noe mer til. Anonymkode: ff1ef...67d Du vridde det om. Jeg skrev at av de som dreper har de fleste traumer og ikke hatt en bra oppvekst. Anonymkode: 36991...7ab 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.