Gå til innhold

Sier du mor/far eller mamma/pappa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mor/far her. Mine barn sier mamma/pappa. Angrer litt på at vi ikke kalte oss mor/far. Liker det best😅Synes mamma/pappa har en mer dullete klang.

Anonymkode: 4d668...a3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mor/far her. Mine barn sier mamma/pappa. Angrer litt på at vi ikke kalte oss mor/far. Liker det best😅Synes mamma/pappa har en mer dullete klang.

Mor er min mormor, så min mor var selvsagt Mamma, noe annet var aldri aktuelt. Min far kalte jeg pappa da jeg var yngre, men gikk over til far da jeg ble voksen, det ble bare sånn.

Husker jeg syntes det var veldig rart at min yngste tante kalte vår alles Mor for mamma. 😄

AnonymBruker
Skrevet

Alltid sagt mor og far.

Anonymkode: 4cb54...bb8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier mamma og pappa, er 30 btw. Men generasjonen over meg sier vel far og mor.

Anonymkode: e186f...7be

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg sier mamma og pappa, er 30 btw. Men generasjonen over meg sier vel far og mor.

Ja, jeg er generasjonen over deg😉ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei. 😃 Jeg generasjonen over deg og synes det er veldig pussig når barn og ungdom sier mor og far, det høres så gammelmodig ut.

stjernestøv
Skrevet

Jeg sier mamma og pappa, det er det jeg er opplært til å si og noe annet ville vært rart for meg. 

Skrevet

Jeg synes mor/far høres litt mer distanser ut enn mamma/pappa. Ts

Skrevet

sa mamma og navnet til pappa siden jeg ikke kjente han før jeg var voksen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...