AnonymBruker Skrevet 15. juli Skrevet 15. juli feks bipolar. Vil den da stå "på papiret" hos legevakt og sykehus? Slik at hvis jeg får hjerteinfarkt og må legges inn på sykehus, så vil diagnosen stå der? Og hvis jeg feks legges inn på psykiatrisk sykehus i en annen kommune enn den jeg bor i, kan de da sjekke journal og få opp opp diagnosen? Anonymkode: a6f0e...e39 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. juli Skrevet 15. juli Og står den i kjernejournalen? Anonymkode: a6f0e...e39 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. juli Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): feks bipolar. Vil den da stå "på papiret" hos legevakt og sykehus? Slik at hvis jeg får hjerteinfarkt og må legges inn på sykehus, så vil diagnosen stå der? Og hvis jeg feks legges inn på psykiatrisk sykehus i en annen kommune enn den jeg bor i, kan de da sjekke journal og få opp opp diagnosen? Anonymkode: a6f0e...e39 Ja det står der og det får de vite. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 15. juli Skrevet 15. juli Du finner kanskje svaret her: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2013-05-31-563 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 15. juli Skrevet 15. juli Jeg tror ikke det, med mindre du har vært på samme sted før for psykiske ting. i kjernejournal står nesten ingenting hos meg. Annet enn medisiner jeg bruker og spesialist timer jeg har hatt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. juli Skrevet 15. juli Worrisome_plenty skrev (25 minutter siden): Jeg tror ikke det, med mindre du har vært på samme sted før for psykiske ting. i kjernejournal står nesten ingenting hos meg. Annet enn medisiner jeg bruker og spesialist timer jeg har hatt. Spesialisttimer du har hatt? Epikriser da eller? Eller bare oplysninger om at du har snakket med dr x og dr y? Anonymkode: a6f0e...e39 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 15. juli Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spesialisttimer du har hatt? Epikriser da eller? Eller bare oplysninger om at du har snakket med dr x og dr y? Anonymkode: a6f0e...e39 Ikke epikriser. Du kan selv se din kjernejournal på Helsenorge. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. juli Skrevet 15. juli Worrisome_plenty skrev (20 minutter siden): Ikke epikriser. Du kan selv se din kjernejournal på Helsenorge. Finnes ikke noe under "Tjenester" som viser vei til Kjernejournal. Anonymkode: a6f0e...e39 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. juli Skrevet 15. juli Så jeg vet ikke hvordan jeg får sett min kjernejournal. Anonymkode: a6f0e...e39 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. juli Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Finnes ikke noe under "Tjenester" som viser vei til Kjernejournal. Anonymkode: a6f0e...e39 Det spørs om de har det da der du bor i landet. 0 Siter
Marye Skrevet 15. juli Skrevet 15. juli det står at jeg har schizoaffektiv lidelse i journalen fra somatisk der jeg hadde lungebetennelse 0 Siter
Marye Skrevet 15. juli Skrevet 15. juli jeg måtte jo få medisiner for schisoaffektiv mens jeg var innlagt uansett 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 15. juli Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Finnes ikke noe under "Tjenester" som viser vei til Kjernejournal. Anonymkode: a6f0e...e39 Kjernejournalen er som en database med viktige og relevante opplysninger helsetjenesten har lagret om deg. Der ligger typ timeavtaler, resepthistorikk, kritisk informasjon (f.eks. allergier etc.) Jeg bruker HelseNorge appen. Disse opplysningene finner du ved å åpne appen, velge «Vis flere tjenester» (grønn knapp), «Helseopplysninger som deles» (under pasientjournal), «Helseopplysninger om deg» 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 18. juli Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (På 15.7.2026 den 18.17): Så jeg vet ikke hvordan jeg får sett min kjernejournal. Anonymkode: a6f0e...e39 Om du bor i Midt-Norge eller M&R, brukes Helseplattformen. Du bruker HelsaMi istedenfor Helsenorge. Der var planen å koble primær og spesialisthelsetjenesten under samme app. Det har en gitt opp i deler av regionen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.