Gå til innhold

Blir folk virkelig eldre i hodet, hvordan føles det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rent sjelden at jeg føler meg som jeg ikke er helt voksen. 

Det hender at jeg "får høre" og så prøver å skjerpe meg når jeg får beskjed at jeg oppfører meg barnslig. Men det virker nesten umulig. Kommer bare tilbake på samme spor. Det er ubehagelig å hele livet høre fra omverdenen at man er umoden. Det er nesten sånn påminnelse ganske ofte på at jeg ikke er bra nok, det er noe galt med deg, du duger ikke. 

Når jeg var tenåring var da jeg begynte å høre sånt. Nå er jeg 50. Jeg har jo prøvd filosofien om å ikke bry meg så mye om hva andre syntes, men det kommer nå opp likevel og er like sårt hver gang. Samtidig er det min selvtillit og min selvfølelse som er et stort problem. For meg å høre sånt som : hvor gammel er du egentlig, er du voksen? Er nesten som å høre noen si: din idiot!

Jeg har jo møtt en del modne mennesker. For å være ærlig, for meg virker det umulig å oppnå noe sånt 

Har jo nåde utdannelse, erfaring og livserfaring, men virker som min personlighet er stuck på 17 år og det er fint lite som kan gjøres. Samtidig har jeg heller ikke lyst, det virker litt kjedelig å alltid opptre modent. Men jeg vil ikke bli ansett som en tulling. Likevel 17 år og stuck der. 

Hvordan opplever dere modne verden?

Anonymkode: 0a79b...c36

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen eksempler? Hva er det du gjør når du får slike tilbakemeldinger?

Og hva anser du som å være moden?

Anonymkode: 87e24...bec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du noen eksempler? Hva er det du gjør når du får slike tilbakemeldinger?

Og hva anser du som å være moden?

Anonymkode: 87e24...bec

Nei, kan være ting jeg sier. Jeg tuller en del. 

Anser rolige folk som sier lite og alltid velger sine ord med omhu som moden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anser rolige folk som sier lite og alltid velger sine ord med omhu som moden. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke rent sjelden at jeg føler meg som jeg ikke er helt voksen. 

Det hender at jeg "får høre" og så prøver å skjerpe meg når jeg får beskjed at jeg oppfører meg barnslig. Men det virker nesten umulig. Kommer bare tilbake på samme spor. Det er ubehagelig å hele livet høre fra omverdenen at man er umoden. Det er nesten sånn påminnelse ganske ofte på at jeg ikke er bra nok, det er noe galt med deg, du duger ikke. 

Når jeg var tenåring var da jeg begynte å høre sånt. Nå er jeg 50. Jeg har jo prøvd filosofien om å ikke bry meg så mye om hva andre syntes, men det kommer nå opp likevel og er like sårt hver gang. Samtidig er det min selvtillit og min selvfølelse som er et stort problem. For meg å høre sånt som : hvor gammel er du egentlig, er du voksen? Er nesten som å høre noen si: din idiot!

Jeg har jo møtt en del modne mennesker. For å være ærlig, for meg virker det umulig å oppnå noe sånt 

Har jo nåde utdannelse, erfaring og livserfaring, men virker som min personlighet er stuck på 17 år og det er fint lite som kan gjøres. Samtidig har jeg heller ikke lyst, det virker litt kjedelig å alltid opptre modent. Men jeg vil ikke bli ansett som en tulling. Likevel 17 år og stuck der. 

Hvordan opplever dere modne verden?

Jeg ville ikke tatt det så seriøst. Folk er forskjellige og takk gud for det! Jeg føler meg ikke voksnere sånn i hodet at nå når jeg er 41 år så må jeg oppføre meg slik hele tiden. Nei jeg kan oppføre meg som en tenåring og tulle og tøyse jeg også. Men selfølgelig når det er snakk om mer seriøse og alvorlige ting så må man jo være voksen. Men jeg prøver å ikke ta livet så hardt. 

Anonymkode: 710c1...762

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje du bare har dårlig humor?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (4 timer siden):

Kanskje du bare har dårlig humor?

Overhodet ikke. Mange syntes jeg har smart og morsom humor. Men er vel noen surpumper som ikke syntes det da. 

Jeg er en leken person. Men føles at for å bevise at jeg er voksen, krever det at jeg er innvendig død.Men klart min humor er annerledes til hva folk forventer. Kommer ofte godt overens med engelskmenn...

Men nå gjelder ikke barnsligheten bare humor. Men litt andre ting også. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men litt andre ting også.

Hva da? Grøtrundtgåing?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...