AnonymBruker Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli De fleste innleggene her er folk som får for lite hjelp, og blir avvist av dps o.l. Jeg har heller ikke lenger lange behandlingsløp men savner det ikke. Føler mer avsmak og føler meg ferdig med pasientrollen. Jeg fungerer langt fra optimalt, da jeg har sterke negative symptomer, men jeg orker ikke mer psykiatri. Jeg føler bare jeg sutrer om jeg havner foran en sykepleier eller lege innen psykiatrien. Dette har kommet de senere årene. Før følte jeg det var godt å snakke med noen om angsten min, men nå føler jeg bare avsmak. Noen andre som har det slik? Anonymkode: e29e8...7c4 0 Siter
hattifnattus Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Ja. Jeg vet at jeg aldri blir helt frisk, men jeg var virkelig møkk lei mot slutten og kjenner at jeg er glad for at psykiatrien er et ferdig kapittel i mitt liv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste innleggene her er folk som får for lite hjelp, og blir avvist av dps o.l. Jeg har heller ikke lenger lange behandlingsløp men savner det ikke. Føler mer avsmak og føler meg ferdig med pasientrollen. Jeg fungerer langt fra optimalt, da jeg har sterke negative symptomer, men jeg orker ikke mer psykiatri. Jeg føler bare jeg sutrer om jeg havner foran en sykepleier eller lege innen psykiatrien. Dette har kommet de senere årene. Før følte jeg det var godt å snakke med noen om angsten min, men nå føler jeg bare avsmak. Noen andre som har det slik? Anonymkode: e29e8...7c4 Har du kommet så" langt du kan komme"? mtp bedring? Jeg er utskrevet fra DPS for et år siden. Aldri mer innleggelse på meg. Men jeg har funnet en dyktig, privat psykologspesialist jeg går til da jeg har utfordringer jeg trenger profesjonell hjelp til. Anonymkode: 3b836...7d4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du kommet så" langt du kan komme"? mtp bedring? Jeg er utskrevet fra DPS for et år siden. Aldri mer innleggelse på meg. Men jeg har funnet en dyktig, privat psykologspesialist jeg går til da jeg har utfordringer jeg trenger profesjonell hjelp til. Anonymkode: 3b836...7d4 Jeg tror det.. Negative symptomer krever nok noe annet enn psykiatrisk behandling. Anonymkode: e29e8...7c4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror det.. Negative symptomer krever nok noe annet enn psykiatrisk behandling. Anonymkode: e29e8...7c4 Er det psykose-lidelse? Hva krever det? Medisiner først og fremst? Anonymkode: 3b836...7d4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det psykose-lidelse? Hva krever det? Medisiner først og fremst? Anonymkode: 3b836...7d4 Jeg vet ikke. Negative symptomer er apati, flat affekt og autisme i schizofreni. Jeg sitter nå her og skroller. Det blir ikke bedre. Medisiner gjør det snarere verre. Det er lite fokus på det i psykiatrien tror jeg. Anonymkode: e29e8...7c4 0 Siter
psykedeliker Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Vi trenger psykiatrien som samfunnsinstitusjon for å ta vare på de som ikke er i stand til å ta vare på seg selv, men jeg har fått nok av enkeltindivider som er så lite opptatt av samfunnsoppdraget de er satt til å utføre at de bare lager flere vanskeligheter for pasientene, og dekker over hverandres feil. Fokuset på subjektivt opplevd bedring må bort, og erstattes av objektive kriterier for bedring. Holdningsproblemer og kunnskapsmangel hos pasientene må håndteres for dét det er, og ikke som en del av lidelsen som skal behandles. Fakta og kritisk tenkning må få en like stor plass i psykiatrien som i somatikken. Det må erkjennes at både enkeltindivider og særinteressegrupper har interesse av at pasienter ikke får riktig hjelp, og at dette ikke er bærekraftig for samfunnet i lengden. Berøringsangsten for politiske og ideologiske temaer må tas tak i, uten at vi dermed trenger gå tilbake til tiden da psykiatrien ble brukt som et politisk og ideologisk displineringsverktøy. 1 Siter
Livetsperle Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Jeg er lei av en psykiatri som ikke fungere som den egentlig burde ha gjort. Noen er mer opptatt av medisin behandling enn å finne den virkelige årsaken. Jeg savner psykologer som brenner for yrket sitt, om å hjelpe. Men alt er blitt så lettvint nå med medisin utskrivning at brukerene blir sykere og sykere og får mer piller kastet mot dem. Men de tenker ikke på alle de bivirkningene som komme av medisinene oppi dette og at man fikser ikke ett problem med mindre man har en psykose eller lignende problem. Folk som havner på så mye medisiner at de mister seg helt mens psykiatri leser ikke dette helt og bare bytter på medisiner uten å tenke konsekvenser. Noen tåler ikke medisiner i det hele tatt, som meg. Og var ingen som tenkte når jeg ble dårligere og dårligere at det hadde noe med medisinen å gjør. Nei fikk heller bare beskjed om at dette har vi ikke sett før osv.. mitt budskap er å ikke stole blindt på dem, de vet ikke alt og de lever ikke i din kropp. 3 Siter
Ak90 Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Ble ferdig på dps i mars og selv om jeg fortsatt har en del ting jeg sliter med så føles det godt å være ferdig der og jeg savner det ikke. Håper jeg slipper å måtte søke meg inn igjen noen gang. Ikke fordi det var noe feil eller negativt med dps, men rett og slett fordi jeg føler meg ferdig med det etter å ha vært i behandling lenge 😊 0 Siter
psykedeliker Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Livetsperle skrev (12 minutter siden): Jeg savner psykologer som brenner for yrket sitt, om å hjelpe. De finnes, men havner helt i bakgrunnen av de udugelige. Jeg hadde en behandler som faktisk prøvde å løse problemer, men fordi den forrige behandleren hadde gjort så grove feil var all innsatsen nytteløst. Livetsperle skrev (19 minutter siden): Folk som havner på så mye medisiner at de mister seg helt mens psykiatri leser ikke dette helt og bare bytter på medisiner uten å tenke konsekvenser. Noen tåler ikke medisiner i det hele tatt, som meg. Og var ingen som tenkte når jeg ble dårligere og dårligere at det hadde noe med medisinen å gjør. Jeg kan bekrefte at dette stemmer. Hva er din kommentar til dette, @nachnoo ? 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 17. juli Skrevet 17. juli Jeg er fremdeles i et behandlingsløp, men ser frem mot at det kan gå inn for en kontrollert landing når tiden er inne. Innleggelse har nå ikke vært aktuelt på 12 år. Det er jeg utrolig glad for. Innleggelser kunne være svært opprivende i mitt tilfelle. Men viktig når det trengs. 0 Siter
Havfruen Skrevet 17. juli Skrevet 17. juli Eva Sofie skrev (10 minutter siden): Jeg er fremdeles i et behandlingsløp, men ser frem mot at det kan gå inn for en kontrollert landing når tiden er inne. Innleggelse har nå ikke vært aktuelt på 12 år. Det er jeg utrolig glad for. Innleggelser kunne være svært opprivende i mitt tilfelle. Men viktig når det trengs. Kan jeg spørre hvorfor det var opprivende istedenfor stabiliserende? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.