Gå til innhold

Noen som er lei psykiatrien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste innleggene her er folk som får for lite hjelp, og blir avvist av dps o.l.

Jeg har heller ikke lenger lange behandlingsløp men savner det ikke. Føler mer avsmak og føler meg ferdig med pasientrollen.

Jeg fungerer langt fra optimalt, da jeg har sterke negative symptomer, men jeg orker ikke mer psykiatri. Jeg føler bare jeg sutrer om jeg havner foran en sykepleier eller lege innen psykiatrien. Dette har kommet de senere årene. 

Før følte jeg det var godt å snakke med noen om angsten min, men nå føler jeg bare avsmak. Noen andre som har det slik?

Anonymkode: e29e8...7c4

Videoannonse
Annonse
hattifnattus
Skrevet

Ja. Jeg vet at jeg aldri blir helt frisk, men jeg var virkelig møkk lei mot slutten og kjenner at jeg er glad for at psykiatrien er et ferdig kapittel i mitt liv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste innleggene her er folk som får for lite hjelp, og blir avvist av dps o.l.

Jeg har heller ikke lenger lange behandlingsløp men savner det ikke. Føler mer avsmak og føler meg ferdig med pasientrollen.

Jeg fungerer langt fra optimalt, da jeg har sterke negative symptomer, men jeg orker ikke mer psykiatri. Jeg føler bare jeg sutrer om jeg havner foran en sykepleier eller lege innen psykiatrien. Dette har kommet de senere årene. 

Før følte jeg det var godt å snakke med noen om angsten min, men nå føler jeg bare avsmak. Noen andre som har det slik?

Har du kommet så" langt du kan komme"? mtp bedring? Jeg er utskrevet fra DPS for et år siden. Aldri mer innleggelse på meg. Men jeg har funnet en dyktig, privat psykologspesialist jeg går til da jeg har utfordringer jeg trenger profesjonell hjelp til.

Anonymkode: 3b836...7d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du kommet så" langt du kan komme"? mtp bedring? Jeg er utskrevet fra DPS for et år siden. Aldri mer innleggelse på meg. Men jeg har funnet en dyktig, privat psykologspesialist jeg går til da jeg har utfordringer jeg trenger profesjonell hjelp til.

Jeg tror det.. Negative symptomer krever nok noe annet enn psykiatrisk behandling. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det.. Negative symptomer krever nok noe annet enn psykiatrisk behandling. 

Er det psykose-lidelse? Hva krever det? Medisiner først og fremst?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det psykose-lidelse? Hva krever det? Medisiner først og fremst?

Jeg vet ikke. Negative symptomer er apati, flat affekt og autisme i schizofreni. Jeg sitter nå her og skroller. Det blir ikke bedre. Medisiner gjør det snarere verre. 

Det er lite fokus på det i psykiatrien tror jeg.

Skrevet

Vi trenger psykiatrien som samfunnsinstitusjon for å ta vare på de som ikke er i stand til å ta vare på seg selv, men jeg har fått nok av enkeltindivider som er så lite opptatt av samfunnsoppdraget de er satt til å utføre at de bare lager flere vanskeligheter for pasientene, og dekker over hverandres feil. Fokuset på subjektivt opplevd bedring må bort, og erstattes av objektive kriterier for bedring. Holdningsproblemer og kunnskapsmangel hos pasientene må håndteres for dét det er, og ikke som en del av lidelsen som skal behandles. Fakta og kritisk tenkning må få en like stor plass i psykiatrien som i somatikken. Det må erkjennes at både enkeltindivider og særinteressegrupper har interesse av at pasienter ikke får riktig hjelp, og at dette ikke er bærekraftig for samfunnet i lengden. Berøringsangsten for politiske og ideologiske temaer må tas tak i, uten at vi dermed trenger gå tilbake til tiden da psykiatrien ble brukt som et politisk og ideologisk displineringsverktøy.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...