Gå til innhold

Om datter ble gravid som 16-17 åring; hadde du bedt/rådet henne til å ta abort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gjort det, men samtidig støttet henne om hun ville valgt å beholde. 

Anonymkode: f48a5...850

Videoannonse
Annonse
Spiker snuppa
Skrevet (endret)

Ja

Hadde håpet hun gjorde det

om det likevel kom, hadde jeg tatt alt det ansvaret som jeg fikk lov til

Endret av Spiker snuppa
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt at det var 100% hennes valg.

Anonymkode: cb322...19d

Skrevet

Nei. Jeg ville sagt at det var helt OK enten hun valgte abort eller ikke. 

Jeg kjenner folk som har fått barn som 17 åring. Det er kanskje ikke optimalt, men det går greit det også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg ville gjort det, men samtidig støttet henne om hun ville valgt å beholde. 

Jeg hadde nok anbefalt henne å ta det bort i så ung alder, men valget hadde jo vært hennes. 

Skrevet (endret)
Grendel skrev (24 minutter siden):

Nei. Jeg ville sagt at det var helt OK enten hun valgte abort eller ikke. 

Jeg kjenner folk som har fått barn som 17 åring. Det er kanskje ikke optimalt, men det går greit det også.

Min bestemor hun var 18 år og gift. 

Endret av Musikk
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke jeg hadde.

Og jeg er ikke i mot at noen tar abort, men hvis det var meg hadde jeg aldri gjort det og jeg hadde synes det var vanskelig å anbefale henne noe.  Og så hadde jeg blitt veldig lei meg hvis hun fjernet det.

Skrevet

Har ingen datter, men hadde jeg det så hadde jeg latt det være hundre% hennes avgjørelse. Jeg var 20 da jeg ble gravid og eksen min presset meg til å ta abort. Stod med pillen i hånden på kjøkkenet. Men heldigvis tok jeg den ikke. Leverte den på sykehuset dagen etter og det føltes helt riktig. 

Man skal ikke presses til å ta abort. 

Skrevet
Glitter skrev (27 minutter siden):

Har ingen datter, men hadde jeg det så hadde jeg latt det være hundre% hennes avgjørelse. Jeg var 20 da jeg ble gravid og eksen min presset meg til å ta abort. Stod med pillen i hånden på kjøkkenet. Men heldigvis tok jeg den ikke. Leverte den på sykehuset dagen etter og det føltes helt riktig. 

Man skal ikke presses til å ta abort. 

Enig i at ingen skal presses. Men å være feks 16 år og sette et barn til verden...hvilket liv blir det? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...