Gå til innhold

Bulimi


liza

Anbefalte innlegg

Hei! Veit det er en god del innlegg om bulimi her fra før, men jeg føler at jeg er i en verre situasjon en de fleste... ikke vondt ment eller no- veit det er jævli uansett! Jeg spiser og kaster opp minst 4 ganger daglig, kan komme opp i 10-15 ganger dersom jeg er alene hjemme en dag. Har vært hos legen + at moren og bestevenninna mi veit om det, men ingen veit hvor alvorlig det er! Dette går jo også ut over både skolen og økonomien etter som jeg kun bruker energien min på å tenke mat! Kunne ha god bruk for noen tips til¨å prøve å komme ut av dette på egen hånd, veit de flest her sikkert tenker behandling- men for min skyld- vil så gjerne prøve selv først! Går til behandling dersom ingen råd funker, veit det blir tøft aleine, men vil prøve! Hver så snill!

Klem en som vil bli frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære liza! Mange i din situasjon håper og tror at de skal bli kvitt sin spiseforstyrrelse på egenhånd. Noen klarer det, men de fleste har best nytte av samtalebehandling. Uansett hvordan man får hjelp/klarer å ha motivasjon, vilje, styrke nok til å jobbe seg ut av en spiseforstyrrelse er det som regel en lang, tålmodig prosess. Jeg vil råde deg til å lese psykiater Finn Skårderud`s bok ;Sterk-Svak-Selvhjelpsdelen eller kontakte Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser-IKS eller Anorexia/Bulimi-foreningen-ABF som kan gi gode råd og mer informasjon, lykke til !

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...