Gå til innhold

Ble hyllet som urfolksbevegelsens største stjerne, så viste det seg at alt bare var løgn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den verdenskjente artisten Buffy Sainte-Marie er tatt for løgn om sin identitet og nasjonalitet.

Hun har mistet flere prestisjefylte priser, inkludert Juno Awards, Polaris Prize og Order of Canada, da disse kun gis til kanadiske artister.

Sainte-Marie har hevdet å være urfolk og kanadisk, men det har blitt avslørt at hun er amerikansk og av europeisk avstamning.

https://www.nrk.no/sapmi/xl/heder-tas-tilbake-fra-sainte-marie-1.17887897

Hun er da for fanken kanadisk urfolk god nok dersom hun identifiserer seg som det. Makan.

Kjør debatt.

Anonymkode: e0319...d25

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Det er ingenting nytt her for de som har giddet å sette seg inn i problemstillingen i utgangspunktet, dette var ferdgdiskutert for en hel generasjon siden.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (50 minutter siden):

Det er ingenting nytt her for de som har giddet å sette seg inn i problemstillingen i utgangspunktet, dette var ferdgdiskutert for en hel generasjon siden.

Hva mener du nå? 🤔

Anonymkode: d0e95...b2d

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du nå? 🤔

Jeg mener akkurat det jeg sier. Det er ingenting nytt i denne saken, bare en logisk fortsettelse av problemstillinger som har vært diskutert før både i åpne og lukkede fora. I deler av kultursektoren er det helt akseptert å gi seg ut for å være noe annet enn den/det man er, og da blir dette en logisk konsekvens. Det er noe man må ta stilling til som kulturaktør, på samme måte som man må ta stilling til om ethvert kulturell praksis og kunstnerisk uttrykk er hensiktsmessig for å fremme enhver sak - eller om noe passer bedre enn noe annet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun er da for fanken kanadisk urfolk god nok dersom hun identifiserer seg som det. Makan.

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
Lady HM skrev (2 minutter siden):

Nei.

Jo, akkurat som en kvinne som identifiserer seg som en mann, er en mann.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

😂

Anonymkode: 99bfd...0f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei.

psykedeliker
Skrevet

Man kan legitimt stille kritiske spørsmål til lederne i urfolks- og borgerrettighetsbevegelsene om hvorfor det har vært så viktig å fokusere på følelser og opplevd identitet, istedenfor juridiske rettigheter basert på faktisk identitet.

AnonymBruker
Skrevet
Lady HM skrev (10 minutter siden):

Nei.

En kvinne som identifiserer seg som mann, er en mann! En mann som identifiserer seg som kvinne, er en kvinne. Skjerp deg!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg identifiserer meg som lesbisk. Men får blir ikke godtatt av det skeive miljøet fordi jeg er født mann og har skjegg. De er så intolerante altså, rasister ! 

Og dette bare fordi jeg oppfører meg og ser ut som en mann! Hvorfor skal jeg straffes for dette? Bare fordi jeg ble født mann? Hallo? Er det noe galt med å være butch nå da? 

Anonymkode: 28938...9bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En kvinne som identifiserer seg som mann, er en mann! En mann som identifiserer seg som kvinne, er en kvinne. Skjerp deg!

Jeg svarte om urfolk!

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg svarte nei på ditt "Jo"... Ikke det som kom etter komma!

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

AnonymBruker
Skrevet
Lady HM skrev (28 minutter siden):

Jeg svarte nei på ditt "Jo"... Ikke det som kom etter komma!

Meningene dine om "identifisering" er ulogiske. Holder rett og slett ikke vann. Dette er svakt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg identifiserer meg som lesbisk. Men får blir ikke godtatt av det skeive miljøet fordi jeg er født mann og har skjegg. De er så intolerante altså, rasister ! 

Og dette bare fordi jeg oppfører meg og ser ut som en mann! Hvorfor skal jeg straffes for dette? Bare fordi jeg ble født mann? Hallo? Er det noe galt med å være butch nå da? 

Anonymkode: 28938...9bd

Er dette deg?

image.thumb.png.2a95e53f35cf5714bb2408b6f08e0979.png

Anonymkode: d0e95...b2d

Drømmeautomat
Skrevet

Dette driter jeg i, hører fortsatt på sangene hennes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...