Gå til innhold

Endring av rutiner gir uro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt gradvis dårligere siste ukene og gikk litt opp for meg i dag at jeg tåler endringer utrolig dårlig. Tidligere i livet når jeg hadde angst episoder som var invalidiserende så var det alltid i forbindelse med sommerferie og etter jeg sluttet en jobb. 

Fontenehuset som er rutinen i hverdagen er i veldig sommerferie modus, lite å gjøre og nesten ikke medlemmer og mange ansatte har ferie.
I tillegg har kamerater mye med barn i ferien.
Skjønner dette gir meg uro, men må jp lære å takle det. Er vant til å sove lite og kaldsvetter når jeg våkner og drar til Fontenehuset, men dette gir seg.
I dag opplevde jeg for første gang kaldsvetting etter jeg var kommet hjem, kjente angstsprialen. Klarte heldigvis å stoppe den og anerkjente  at det var angst for angsten og da roet det seg litt. Får ta det som en seier. 
Er kanskje vanlig at vi som sliter psykisk ikke takler endringer så bra?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ikke endringer så bra. Jeg må leve, et «kjedelig»liv. Det må ikke skje for mye rundt meg, da blir jeg stresset. Jeg må planlegge alt som skal gjøres. Rutiner, stabilitet og nok søvn er viktig. Impulsive mennesker gir meg angst. 
Dette høres kanskje veldig trist ut, men det viktigste er at jeg har det bra i en hverdagen som fungerer for meg.

Å klare seg selv med de psykiske utfordringene jeg har betyr mye for meg

Anonymkode: 66280...f63

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...