Gå til innhold

Atarax eller Vival. Noen som har prøvd begge deler? Hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt Vival i 10 år . Nå har jeg fått ny lege som sier at jeg ikke får mer benzodiasepam, hverken Sobril eller Vival. 

Er det noen  som har erfaring med Atarax ?  

Anonymkode: f22d3...a7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har brukt Vival i 10 år . Nå har jeg fått ny lege som sier at jeg ikke får mer benzodiasepam, hverken Sobril eller Vival. 

Har du brukt Vival hver dag? Mot angst?

Anonymkode: bbd27...95f

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Forstår ikke den nye legen at det er drøyt å endre dette over natten? Atarax kan vel ikke måle seg med benzo.

Skrevet

Hva er målsetningen med Atarax? Dempe angst eller bedre søvn?

For begge tilfellene (og for kombinasjonen) finnes det langt bedre medisiner enn Atarax.

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (På 21.7.2026 den 12.23):

Hva er målsetningen med Atarax? Dempe angst eller bedre søvn?

For begge tilfellene (og for kombinasjonen) finnes det langt bedre medisiner enn Atarax.

målet er å dempe angst. Jeg har en helt grusom angst. Jeg bruker Zyprexa fast. Den hjelper for søvn. Men har masse angst på dagtid. 

Kan seruquel være et alternativ? nå står jeg i en veldig vanskelig livssituasjon og jeg har fra tidligere seroquel liggende. Kan den brukes samtidig som jeg bruker zyprexa?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2026 den 23.35):

Har du brukt Vival hver dag? Mot angst?

Anonymkode: bbd27...95f

nei ikke hver dag. Brukt det enkeltdager i 10 år

Worrisome_plenty
Skrevet

Er det ikke morsomt når leger får innfall om å droppe benzo? Som det er den letteste ting i verden? Når en gammel fastlege slutter er det heller ikke mulig å vite hva den nye mener om saken.

Benzodiasepiner  har en plass i behandling av sterk angst, så lenge man klarer å moderere seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

målet er å dempe angst. Jeg har en helt grusom angst. Jeg bruker Zyprexa fast. Den hjelper for søvn. Men har masse angst på dagtid. 

Kan seruquel være et alternativ? nå står jeg i en veldig vanskelig livssituasjon og jeg har fra tidligere seroquel liggende. Kan den brukes samtidig som jeg bruker zyprexa?

Seroquel vil i alle fall hjelpe betydelig bedre enn Atarax. Når du allerede bruker Zyprexa, er det ingen effekt med Atarax som vil bidra noe mer enn at du vil kunne bli litt trøtt. 

Hvorvidt du bør bruke Seroquel må en lege avgjøre. Det kan ikke jeg svare deg på. 

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (42 minutter siden):

Seroquel vil i alle fall hjelpe betydelig bedre enn Atarax. Når du allerede bruker Zyprexa, er det ingen effekt med Atarax som vil bidra noe mer enn at du vil kunne bli litt trøtt. 

Hvorvidt du bør bruke Seroquel må en lege avgjøre. Det kan ikke jeg svare deg på. 

tusen takk for svar...kjenner du til at  folk kan bruke  eller bruker zyprexa og seroquel samtidig? 

Skrevet
Worrisome_plenty skrev (7 timer siden):

Er det ikke morsomt når leger får innfall om å droppe benzo? Som det er den letteste ting i verden? Når en gammel fastlege slutter er det heller ikke mulig å vite hva den nye mener om saken.

Benzodiasepiner  har en plass i behandling av sterk angst, så lenge man klarer å moderere seg.

Jeg irriterer meg også over denne praksisen. Det er vel bare å sørge for et bærekraftig forbruk. Det fins virksomme medisiner, så hvorfor kan de ikke brukes med fornuft…. 

emilie321
Skrevet
cilie skrev (2 minutter siden):

Jeg irriterer meg også over denne praksisen. Det er vel bare å sørge for et bærekraftig forbruk. Det fins virksomme medisiner, så hvorfor kan de ikke brukes med fornuft…. 

Enig, men det krever kanskje litt mer av legen... vedkommende må passe på mer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...