AnonymBruker Skrevet 20. juli Skrevet 20. juli Jeg har brukt Vival i 10 år . Nå har jeg fått ny lege som sier at jeg ikke får mer benzodiasepam, hverken Sobril eller Vival. Er det noen som har erfaring med Atarax ? Anonymkode: f22d3...a7e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juli Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har brukt Vival i 10 år . Nå har jeg fått ny lege som sier at jeg ikke får mer benzodiasepam, hverken Sobril eller Vival. Er det noen som har erfaring med Atarax ? Anonymkode: f22d3...a7e Har du brukt Vival hver dag? Mot angst? Anonymkode: bbd27...95f 0 Siter
cilie Skrevet 20. juli Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har brukt Vival i 10 år . Nå har jeg fått ny lege som sier at jeg ikke får mer benzodiasepam, hverken Sobril eller Vival. Er det noen som har erfaring med Atarax ? Anonymkode: f22d3...a7e Forstår ikke den nye legen at det er drøyt å endre dette over natten? Atarax kan vel ikke måle seg med benzo. 0 Siter
ISW Skrevet 21. juli Skrevet 21. juli Hva er målsetningen med Atarax? Dempe angst eller bedre søvn? For begge tilfellene (og for kombinasjonen) finnes det langt bedre medisiner enn Atarax. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli ISW skrev (På 21.7.2026 den 12.23): Hva er målsetningen med Atarax? Dempe angst eller bedre søvn? For begge tilfellene (og for kombinasjonen) finnes det langt bedre medisiner enn Atarax. målet er å dempe angst. Jeg har en helt grusom angst. Jeg bruker Zyprexa fast. Den hjelper for søvn. Men har masse angst på dagtid. Kan seruquel være et alternativ? nå står jeg i en veldig vanskelig livssituasjon og jeg har fra tidligere seroquel liggende. Kan den brukes samtidig som jeg bruker zyprexa? Anonymkode: f22d3...a7e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2026 den 23.35): Har du brukt Vival hver dag? Mot angst? Anonymkode: bbd27...95f nei ikke hver dag. Brukt det enkeltdager i 10 år Anonymkode: f22d3...a7e 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli Er det ikke morsomt når leger får innfall om å droppe benzo? Som det er den letteste ting i verden? Når en gammel fastlege slutter er det heller ikke mulig å vite hva den nye mener om saken. Benzodiasepiner har en plass i behandling av sterk angst, så lenge man klarer å moderere seg. 1 Siter
ISW Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): målet er å dempe angst. Jeg har en helt grusom angst. Jeg bruker Zyprexa fast. Den hjelper for søvn. Men har masse angst på dagtid. Kan seruquel være et alternativ? nå står jeg i en veldig vanskelig livssituasjon og jeg har fra tidligere seroquel liggende. Kan den brukes samtidig som jeg bruker zyprexa? Anonymkode: f22d3...a7e Seroquel vil i alle fall hjelpe betydelig bedre enn Atarax. Når du allerede bruker Zyprexa, er det ingen effekt med Atarax som vil bidra noe mer enn at du vil kunne bli litt trøtt. Hvorvidt du bør bruke Seroquel må en lege avgjøre. Det kan ikke jeg svare deg på. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli ISW skrev (42 minutter siden): Seroquel vil i alle fall hjelpe betydelig bedre enn Atarax. Når du allerede bruker Zyprexa, er det ingen effekt med Atarax som vil bidra noe mer enn at du vil kunne bli litt trøtt. Hvorvidt du bør bruke Seroquel må en lege avgjøre. Det kan ikke jeg svare deg på. tusen takk for svar...kjenner du til at folk kan bruke eller bruker zyprexa og seroquel samtidig? Anonymkode: f22d3...a7e 0 Siter
cilie Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli Worrisome_plenty skrev (7 timer siden): Er det ikke morsomt når leger får innfall om å droppe benzo? Som det er den letteste ting i verden? Når en gammel fastlege slutter er det heller ikke mulig å vite hva den nye mener om saken. Benzodiasepiner har en plass i behandling av sterk angst, så lenge man klarer å moderere seg. Jeg irriterer meg også over denne praksisen. Det er vel bare å sørge for et bærekraftig forbruk. Det fins virksomme medisiner, så hvorfor kan de ikke brukes med fornuft…. 1 Siter
emilie321 Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli cilie skrev (2 minutter siden): Jeg irriterer meg også over denne praksisen. Det er vel bare å sørge for et bærekraftig forbruk. Det fins virksomme medisiner, så hvorfor kan de ikke brukes med fornuft…. Enig, men det krever kanskje litt mer av legen... vedkommende må passe på mer. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.