Gå til innhold

Livet er så kort, husk å leve!


Lillelurven

Anbefalte innlegg

Ja, den kom pr. mail. Slike ting sendes mye over mail, sikkert til de fleste av dere!

Men ofte tror jeg vi trenger en liten påminnelse i hverdagens stress og jag! Dessuten har vel de fleste så lett for å si seg enig, men ikke gjøre så mye av det.

Derfor, drikk vann av de fineste glassene dine til middagen i dag!! Og gi noen en ekstra klem!

Her er den, og den er laaang:-):

En historie om livet

"En venn av meg åpnet en eske som han hadde hentet på sin kones kontor. Innholdet var pakket inn i silkepapir. "Det her sa han, er ingen vanlig pakke, det er undertøy." Han kastet papiret og tittet på det eksklusive undertøyet. "Hun kjøpte det første gangen vi reiste til New York for åtte eller ni år siden. Hun brukte det aldri, hun skulle spare det til et "spesielt tilfelle". "Bra, jeg tror dette er et spesielt tilfelle". Han gikk frem til sengen og la det sammen med de andre klærne hun skulle ha på seg i sin begravelse

Konen hans hadde akkurat gått bort Han snudde seg mot meg og sa: "Spar ingenting til et spesielt tilfelle, hver dag er et spesielt tilfelle."

Jeg tenker fortsatt på disse ordene. De har forandret livet mitt. Nå leser jeg mer og vasker mindre. Jeg setter meg på terrassen og ser på landskapet, uten å tenke på ugresset i hagen. Jeg bruker mer tid på familie og venner, og mindre tid på jobben. Jeg har forstått at livet må være å nyte av erfaringer, og ikke et overlevelseskurs. Jeg sparer ingenting lengre. Jeg bruker krystallglassene mine hver dag. Jeg tar på meg min nye jakke når jeg skal til butikken om jeg har lyst. Jeg sparer ikke på bruken av min nye parfyme for spesielle anledninger, jeg bruker den hver gang jeg føler for det. Uttrykket: "En dag" og "En av de første dagene", holder på å forsvinne ut av ordforrådet mitt. Om noe er verdt å se, høre eller gjøre, vil jeg se det, høre det eller gjøre det. NÅ!!

Jeg er ikke sikker på hva min venns kone hadde gjort om hun visste at hun ikke skulle være her i morgen, som vi alle tar for gitt. Jeg tror hun hadde kontaktet familien og sine nærmeste venner. Hun hadde kanskje ringt noen gamle venner for å be om unnskyldning og gjort opp for noe gammelt bråk. Jeg tror også hun hadde gått ut for å spise kinamat, for det var hennes favoritt.

Det er de ugjorte småtingene som uroer meg, om jeg fikk vite at min tid var bestemt. Det uroer meg at jeg sluttet å besøke gode venner, som jeg "en dag" skulle ta kontakt med. Det uroer meg at jeg ikke skriver de brev som jeg skulle skrive "en av de første dagene". Det uroer og gjør meg litt trist at jeg ikke har sagt til mine foreldre, søsken eller barn, ofte nok hvor glad jeg er i dem. Nå forsøker jeg ikke å forsinke, holde tilbake eller spare på noe som kunne berike våre liv med latter og glede. Og hver dag sier jeg til meg selv, at "i dag er en spesiell dag". Hver dag, time og minutt er spesiell.

LIVSINSTRUKSJONER:

Spis mye ris.

Gi mennesker mer enn de forventer seg, og gjør det for at du liker det.

Lær deg ditt favoritt dikt utenat.

Tro ikke på alt du hører, gi ikke bort alt du eier og sov ikke så lenge som du skulle ønske.

Når du sier "Jeg elsker deg", så vær oppriktig.

Når du sier "Jeg er lei meg", så se personen inn i øynene.

Vær forlovet i minst 6 mnd før du gifter deg.

Tro på kjærlighet ved første blikk.

Le aldri av andres drømmer.

Elsk dypt og inderlig, du kan bli såret, men det er den eneste måten å leve livet komplett på.

Om du ikke er enig, vær likevel lojal.

Døm ingen pga sine slektninger.

Snakk sent, men tenk fort.

Om noen stiller deg et spørsmål du ikke vil svare på, le og spør hvorfor de vil vite det.

Husk på den største kjærligheten og den største suksessen, innebærer den største risikoen.

Ring din mamma.

Si prosit, når du hører noen nyser.

Husk de tre "R" : Respekt mot deg selv, Respekt mot andre, responsibility (ansvar) for alle dine handlinger.

La ikke en liten misforståelse, ødelegge et stort vennskap.

Når du oppdager at du har gjort feil, rett det opp snarest.

Le når du svarer i telefonen, slik at den som ringer deg hører at du ler.

Gift deg med en mann/kvinne som du liker å snakke med, når dere blir gamle, kommer det å snakke å være viktigere enn mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

problemet med å leve slik ("Spar ingenting til et spesielt tilfelle, hver dag er et spesielt tilfelle.") er av økonomisk art... eg har det nemlig med å leve nettopp sånn, og det funker dårlig sammen med lav inntekt...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...