AnonymBruker Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli Har selv hatt "behandlingsresistent" depresjon samtidig med et terapiløp. Har aldri følt meg så mislykket før i mitt liv. Jeg er bedre nå. Anonymkode: b286f...e12 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli Hvordan kan depresjonen være behandlingsresistent hvis du har blitt bedre? Anonymkode: c74f9...a9d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvordan kan depresjonen være behandlingsresistent hvis du har blitt bedre? Anonymkode: c74f9...a9d DPS satt "diagnosen"(?)behandlingsresistent ved et tidspunkt da jeg hadde prøvd ut "alt". Ble bedre på et senere tidspunkt. Anonymkode: b286f...e12 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli Jeg tror terapien ofte starter noe som gjør at bedringen kan komme langt senere og over tid. Det er en prosess. Terapi kan hjelpe til å sette igang den prosessen. Anonymkode: 9071e...493 0 Siter
ISW Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli Ved alvorlige depresjoner hjelper sjelden samtaleterapi (som i kognitiv terapi) alene. Jeg tror samtalene da i større grad handler om hvordan man responderer på annen terapi (medikamenter, ECT, osv), formidling av håp, kartlegging av selvmordsfare, forebygging, sørge for tilstrekkelig næring, og lignende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.