AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1. ok å bruke sobril som er utgått på dato, eller må jeg hente ut nye tabletter? (har resept, men har noen liggende hjemme som har gått ut på dato). 2. hvor lang tid før virkningen inntreffer? 3. kan jeg kjøre bil etter 7,5 timer? Anonymkode: e3303...52e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1. ja 2. ca 30-60 min 3. 8 timer er vel regelen Anonymkode: 7b428...aa5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1. ja 2. ca 30-60 min 3. 8 timer er vel regelen Anonymkode: 7b428...aa5 Takk for svar. Glemte forresten å nevne dose i forbindelse med bilkjøring, men det gjelder tabletter med 10 mg om det har betydning. Anonymkode: e3303...52e 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Både legen min og apotek sier minst 8 timer før bilkjøring etter inntak av 10mg Sobril. Sikkert ikke krise etter 7,5 time men veldig uheldig om du blir stoppet eller kræsjer rett etter du begynner å kjøre. Jeg hadde ikke tatt sjansen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Ikkeanonymnok skrev (2 minutter siden): Både legen min og apotek sier minst 8 timer før bilkjøring etter inntak av 10mg Sobril. Sikkert ikke krise etter 7,5 time men veldig uheldig om du blir stoppet eller kræsjer rett etter du begynner å kjøre. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Skal prøve å unngå det. Jeg tenker i utgangspunktet på å ta tabletten før jobb (etter jeg har ankommet jobben med bil) og trenger å kjøre hjem etter jobb - så skal prøve å forlenge tiden til 8 timer. Må jo også få tatt den tidlig nok for at virkningen skal inntreffe, så bare der går det litt ekstra med tid. Anonymkode: e3303...52e 0 Siter
ISW Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): 2. ca 30-60 min Dette gjelder vel Vival/diazepam, som har raskere innsettende effekt. Sobril har ganske tregt innsettende effekt, man pleier vel å si et par timer? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden ISW skrev (34 minutter siden): Dette gjelder vel Vival/diazepam, som har raskere innsettende effekt. Sobril har ganske tregt innsettende effekt, man pleier vel å si et par timer? Oi, da blir det plutselig litt vanskeligere. Har spurt om å få vival, men fikk svar fra fastlegen at det var kun Sobril hun skrev ut. Ønsker i utgangspunktet å ta det for å komme meg på jobb etter ferien (angst), men kan jo ikke sitte i bilen utenfor jobb i 1 1/2 til 2 timer heller… 🫣 og ikke kan jeg ta det hjemme før jeg reiser dit på grunn av bilkjøring til jobben. Anonymkode: e3303...52e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden kjøring= det bør ta inntil 12 timer før du skal bak rattet. Anonymkode: 55105...577 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden https://rusinfo.no/2020/05/nar-kan-min-mann-kjore-etter-a-ha-tatt-sobril/ Anonymkode: 55105...577 0 Siter
ISW Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oi, da blir det plutselig litt vanskeligere. Har spurt om å få vival, men fikk svar fra fastlegen at det var kun Sobril hun skrev ut. Ønsker i utgangspunktet å ta det for å komme meg på jobb etter ferien (angst), men kan jo ikke sitte i bilen utenfor jobb i 1 1/2 til 2 timer heller… 🫣 og ikke kan jeg ta det hjemme før jeg reiser dit på grunn av bilkjøring til jobben. Anonymkode: e3303...52e Du får nok (noe) effekt før det. Selv kjørte jeg bil som vanlig da jeg brukte Sobril under opptrapping av SSRI, for jeg ble fortalt av legen at grensen for bilkjøring er 30 mg. Men i ettertid har jeg forstått at dette gjelder ved bruk over tid. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden ISW skrev (17 minutter siden): Du får nok (noe) effekt før det. Selv kjørte jeg bil som vanlig da jeg brukte Sobril under opptrapping av SSRI, for jeg ble fortalt av legen at grensen for bilkjøring er 30 mg. Men i ettertid har jeg forstått at dette gjelder ved bruk over tid. Var slik jeg tolket linken fra ab…577 også, så da blir det nok dessverre uaktuelt 😔 for har ingen planer om å ta Sobril fast. Ønsker kun å bruke de som behov-medisin, men forstår nå at dette blir svært vanskelig dessverre. Anonymkode: e3303...52e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden ISW skrev (1 time siden): Dette gjelder vel Vival/diazepam, som har raskere innsettende effekt. Sobril har ganske tregt innsettende effekt, man pleier vel å si et par timer? Snakker bare utifra egen erfaring med sobril. Jeg får alltid effekt innen en time. Det skulle jeg skrevet.. du har helt sikkert rett! Anonymkode: 7b428...aa5 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg syns vival virker etter tjue minutter, er det placebo det da? 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden ISW skrev (1 time siden): Dette gjelder vel Vival/diazepam, som har raskere innsettende effekt. Sobril har ganske tregt innsettende effekt, man pleier vel å si et par timer? Det er dette min lege har fortalt meg. Eller hvertfall innen et par timer men at det kan skje raskere. 0 Siter
ISW Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Ikkeanonymnok skrev (12 minutter siden): Det er dette min lege har fortalt meg. Eller hvertfall innen et par timer men at det kan skje raskere. Ja, det er jo ikke svart/hvitt og kommer nok også en del an på hvor mye du har spist (hvor stor kø det er i magen). Man begynner jo å få effekt før serumkonsentrasjonen er på topp (Cmax) 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.