Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på når dere var barn🙂lekte dere denne farlige leken som barn leker i dag. Kaste stein fra høyder nede på folk som bader i elver. Jeg kan ikke huske dette fra min barndom. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Musikk skrev (17 timer siden):

Jeg lurer på når dere var barn🙂lekte dere denne farlige leken som barn leker i dag. Kaste stein fra høyder nede på folk som bader i elver. Jeg kan ikke huske dette fra min barndom. 

Hvor har du det fra da?

Anonymkode: 9bdd8...cd5

AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri.

Anonymkode: da4c2...2a2

Skrevet (endret)
Nei, det kan jeg ikke huske, men det ble gjort andre lignende ting før i tiden også. Da jeg vokste opp, hendte det at nabobarna kastet snøballer med stein inni på oss, og det var også tilfeller der noen hadde kastet steiner på biler fra broer.

Likevel har det vært en økning av slike ting de siste årene, blant annet pga TikTok som oppfordrer til hærverk bare for klikk. Selv opplevde jeg å få sykkelen min sabotert en gang den sto utenfor et kjøpesenter. Jeg måtte ut med flere tusen kroner for å få sykkelen reparert på verksted. De på verkstedet sa at de hadde fått inn flere like tilfeller i den perioden, og at det var en TikTok-trend.  Det synes jeg er en skummel utvikling. 

Endret av Martine
Skrevet

Nei, slikt gjorde vi aldri. Men vi gjorde en lek vi syntes var morsomt. Vi sto begge på samme side av veien. Når vi så at det kom en bil så løp en av oss på andre siden av veien også lot vi som om vi begge dro i et tynt tau/tråd som vi strammet over veien (vi hadde selvsagt ingenting).

Vi syntes det var morsomt å se bilene som bremset opp før de forsto det var tull og kjørte videre. Helt til en av dem stoppet og kom ut og kjeftet på oss. 😅

stjernestøv
Skrevet

Vi satt på et tak og kastet snø på de som gikk på fortauet, var gøy helt til en oppdaget oss kom bak og løp etter oss i sinne og bannet og var skikkelig sint. Da sluttet vi med det. 

Skrevet

Nei, gjorde ingen slike ting som kunne være farlig for andre. Men jeg har vært med på det vi kalte bølling, dvs. gnisse isopor eller blåse erter på vinduer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor har du det fra da?

Anonymkode: 9bdd8...cd5

Fra mitt hjem sted. 

Skrevet
Musikk skrev (23 timer siden):

Det værste var når en voksen dame snakket til disse store barna som lekte denne leken, hun sa dette er en farlig lek. Hva skjer vis noen blir truffet av de store steinene? en av gutt svarte damen frekt " da dør de" 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...