AnonymBruker Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Jeg har en VTA jobb nå som jeg ikke trives i. Drømmen er å jobbe med dyr, mer spesifikt med hester. Jeg lurer på hvor realistisk det er for meg å få jobb i en stall eller kanskje på en besøksgård? Jeg har ikke sånn kjempemye erfaring med hest men har gått på ridekurs i 5 måneder tidligere. For de som kanskje ikke kjenner til VTA så får altså bedriften tilskudd fra NAV for at jeg jobber der og det vanlige er at de deler litt av den summen i lønn til den som jobber. Anonymkode: 6d61c...eb7 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Umulig er det vel ikke men det må vel være en viss størrelse på stallen da langt i fra alle staller har lønnede arbeidere. Har du god nok fysisk helse til stallarbeid? Det kan være ganske krevende. Jeg spør siden du er under VTA. Har vært borti et tilfelle tidligere av en som hadde praksis gjennom NAV i stall. Det var riktignok ikke lønnet. 0 Siter
frosken Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Helst burde du hatt litt mer erfaring med hest. Du bør kunne håndtere en hest trygt alene, dvs gå inn til hesten og gi den stell. Hvis det er en aktuell stall i nærheten av deg, så foreslår jeg at du snakker med lederen for å høre hva du evt ville ha måttet være i stand til å gjøre for at en vta-ordning kan bli aktuelt. 0 Siter
emilie321 Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Tidligere var det veldig mange staller som hadde "stalljenter" og "betalingen" var at de fikk ri og være så mye i stallen som de ønsket. Vet ikke hvordan dette er nå, men vil tro at en må på en stor stall hvis en skal ha mulighet til å få betalt og da bør en sikkert også ha erfaring med hest. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en VTA jobb nå som jeg ikke trives i. Drømmen er å jobbe med dyr, mer spesifikt med hester. Jeg lurer på hvor realistisk det er for meg å få jobb i en stall eller kanskje på en besøksgård? Jeg har ikke sånn kjempemye erfaring med hest men har gått på ridekurs i 5 måneder tidligere. For de som kanskje ikke kjenner til VTA så får altså bedriften tilskudd fra NAV for at jeg jobber der og det vanlige er at de deler litt av den summen i lønn til den som jobber. Anonymkode: 6d61c...eb7 Stallarbeide er hardt og fysisk krevende og du har dessverre lite erfaring, men det er jo lov å spørre hos NAV som ev. kan høre med aktuelle staller. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Da jeg drev med hester var det stalljenter som drev med og stelte hestene. Tror ikke de fikk betalt. Dette var på rideskole, mye mulig det er annerledes med travhester, eller stutteri. Anonymkode: 72f1b...272 0 Siter
XbellaX Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har en VTA jobb nå som jeg ikke trives i. Drømmen er å jobbe med dyr, mer spesifikt med hester. Jeg lurer på hvor realistisk det er for meg å få jobb i en stall eller kanskje på en besøksgård? Jeg har ikke sånn kjempemye erfaring med hest men har gått på ridekurs i 5 måneder tidligere. For de som kanskje ikke kjenner til VTA så får altså bedriften tilskudd fra NAV for at jeg jobber der og det vanlige er at de deler litt av den summen i lønn til den som jobber. Anonymkode: 6d61c...eb7 I tillegg til det som alt er skrevet, jeg synes også du skal vurdere VTA hos en veterinær. Snakk med NAV-kontakten din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.