knas Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden (endret) Jeg har visst gått ned mye i vekt. En grunn er at jeg bruker et par medisiner for en somatisk sykdom, og den gir mindre matlyst. Denne medisinen må jeg bruke. Men jeg har passet på å spise de måltidene jeg skal. Og så har jeg sluttet å spise godteri helt. Hva skal man med det, jeg savner det ikke, og er mye mer glad i god middagsmat. Så har jeg perioder der jeg har mye kvalme og smerter på grunn av migreneanfall, og de dagene får jeg knapt i meg noe. Men de periodene har blitt færre. Men jeg er altså ikke særlig sulten sånn generelt, og jeg trener en del. Iblant tracker jeg kalorier bare for å sjekke, og har sett det blir litt lite. Noe jeg da egentlig synes er litt greit. Jeg liker å være tynn, men det har ikke vært målet. Jeg var slank fra før. Jeg veier meg aldri. Klærne forteller om man har gått opp eller ned. Psykisk har jeg det ellers bra. Ingen medisiner, depresjoner, angst eller annet. Tidlig i sommer var jeg akutt hos fastlegen for akutte sterke smerter og fikk undersøkelse og behandling der. Hun påpekte samtidig at jeg hadde gått mye ned i vekt. Jeg sa at jeg spiser veldig sunt og ikke spiser godteri. Hun svarte bare at jeg trenger krefter. Etter det tenkte jeg litt og prøvde å spise mer. Det varte i ca tre dager. Så var jeg på ferie med høyt aktivitetsnivå og muligens litt lite mat? Det var hetebølge, og da mister i alle fall jeg matlysten. Men det skjedde noe i hodet mitt da jeg kom hjem igjen. Jeg gikk fra å ikke være så aktivt opptatt av dette, til å være ekstremt opptatt av tynnhet, kaloriestriksjoner og tracking de fleste dager, sjekke meg selv og bilder av andre og annen rar atferd jeg aldri har drevet med. Dette kjenner jeg en ambivalens til. Både gryende bekymring og at jeg er veldig fornøyd med meg selv. Hva tenker dere om dette? Endret 51 minutter siden av knas 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24 minutter siden Skrevet 24 minutter siden Hva sier fornuften din om dette? Anonymkode: c2c8c...5be 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.