Gå til innhold

Andre som har vokst med stille foreldre? Hva har det gjort med deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser om foreldre som er egoistiske, som ikke gir god omsorg osv osv. Jeg vokste opp med kjærlige, gode foreldre. Jeg har alltid vært sjenert. Etterhvert som årene har gått og spesielt da jeg ble syk har jeg forstått hvor forknytt og lukket jeg er. Foreldrene mine har som sagt vært omsorgsfulle men har aldri satt ord på situasjoner, følelser, osv. Vanskelige livssituasjoner har blitt møtt med stillhet. Foreldrene mine på dette har vært like dette så de har på en måte vært lojale mot hverandres stillhet. 

Jeg jobber hardt i terapi for å tørre og å mestre og åpne meg. Kjenner på enorm skam når jeg gjør det. Har fått diagnosen unnvikende pf. 

Har du vokst opp med stillhet?

Anonymkode: dee20...70b

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Hvorfor tar du foreldrene dine i forsvar gjennom å kalle dem omsorgsfulle dersom de ikke har lært deg å håndtere vanskelige livssituasjoner på en hensiktsmessig måte?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor tar du foreldrene dine i forsvar gjennom å kalle dem omsorgsfulle dersom de ikke har lært deg å håndtere vanskelige livssituasjoner på en hensiktsmessig måte?

Jeg hører hva du sier, men har ikke alle (foreldre)svake sider? Om det ikke var stillhet, kan det ha vært høye stemmer eller uorganiserte dager etc etc.

Anonymkode: dee20...70b

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg hører hva du sier, men har ikke alle (foreldre)svake sider?

Det er ikke "svake sider" når det har fått slike konsekvenser du beskriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...