Gå til innhold

Plutselig lekkasje; stressinkontinens eller bivirkning av Litium?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt noen av delene før. Eller kun lekkasje ved hopp på trening. Har fedme og født 2 barn. Har tenkt at symptomene kommer fra stressinkontinens; lekkasje ved feks nys, latter osv. Begynte nå å tenke på om det kunne være Litium som er synderen? Jeg drikker og tisser enormt. Men dette er snakk om små lekkasjer når jeg i utgangspunktet ikke må tisse.

Anonymkode: 7e516...2be

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har ikke hatt noen av delene før. Eller kun lekkasje ved hopp på trening. Har fedme og født 2 barn. Har tenkt at symptomene kommer fra stressinkontinens; lekkasje ved feks nys, latter osv. Begynte nå å tenke på om det kunne være Litium som er synderen? Jeg drikker og tisser enormt. Men dette er snakk om små lekkasjer når jeg i utgangspunktet ikke må tisse.

Hvor lenge etter barnefødslene fikk du dette problemet? Hvis det kan telles i tiår tror jeg neppe fødslene er årsaken.

Jeg ville tenkt at dette f.eks kan være noe nevrologisk. Jeg synes du bør skrive en liste over symptomer, inkl alt av små og store ting du selv eller mannen tror er bivirkninger av litium - ALT - og ta det opp med fastlegen. Kanskje kan du få en henvisning til nevrolog.

Nevrologiske tilstander kan for øvrig også gi psykiatriske plager. 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (39 minutter siden):

Hvor lenge etter barnefødslene fikk du dette problemet? Hvis det kan telles i tiår tror jeg neppe fødslene er årsaken.

Jeg ville tenkt at dette f.eks kan være noe nevrologisk. Jeg synes du bør skrive en liste over symptomer, inkl alt av små og store ting du selv eller mannen tror er bivirkninger av litium - ALT - og ta det opp med fastlegen. Kanskje kan du få en henvisning til nevrolog.

Nevrologiske tilstander kan for øvrig også gi psykiatriske plager. 

15 år etter barnefødslene. Takk for råd!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tisser på meg av nettene når jeg sover av medisin, bruker tena. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Jeg tisser på meg av nettene når jeg sover av medisin, bruker tena. 

Huff, hvilken medisin?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff, hvilken medisin?

Risperidon, tar også andre medisiner men tror nok det er risperidon. Har jo vært sånn i mange år nå, i begynnelsen nektet jeg å bruke tena og da ble det vått i sengen så måtte. 

Skrevet
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Risperidon, tar også andre medisiner men tror nok det er risperidon. Har jo vært sånn i mange år nå, i begynnelsen nektet jeg å bruke tena og da ble det vått i sengen så måtte. 

Har du tatt opp problemet med legen? Hva sa han?

Skrevet
Havfruen skrev (1 minutt siden):

Har du tatt opp problemet med legen? Hva sa han?

Ja både lege og psykiater, de sier det er risperidon som gjør det. AI sa det var en undervurdert bivirkning, det er når jeg sover og nå merker jeg det ofte ikke før jeg våkner. Heldigvis holder tena tett. 

Skrevet
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Ja både lege og psykiater, de sier det er risperidon som gjør det. AI sa det var en undervurdert bivirkning, det er når jeg sover og nå merker jeg det ofte ikke før jeg våkner. Heldigvis holder tena tett. 

Kan du bruke en annen medisin som ikke gir denne bivirkningen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du bruke en annen medisin som ikke gir denne bivirkningen?

Jo har prøvd å få bytte medisin mange ganger og han sier han skal se på det men blir aldri, og den rarheten jeg gikk med i mange år...joda var angst det og depersonalisering men psykiater sa faktisk en gang at det kunne være pga risperidon. Den forsvant etter jeg trappet ned. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...