Gå til innhold

Ang masse medisiner.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

I dag tok jeg oxynorm pga smerter og nå har jeg fått migrene, kan jeg da ta relpax og paracet?

Så skal jeg ta risperidon, metoprolol, vival, imovane, voltaren og seroquel i kveld. Dette kan jo ikke være bra? Eller? Har så vondt i hodet nå. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet

Nei får holde ut smertene, forstår ikke dette men det er nå greit det. Må ha tillit til at alt er i perfekt orden. 

Ikkeanonymnok
Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (12 minutter siden):

I dag tok jeg oxynorm pga smerter og nå har jeg fått migrene, kan jeg da ta relpax og paracet?

Så skal jeg ta risperidon, metoprolol, vival, imovane, voltaren og seroquel i kveld. Dette kan jo ikke være bra? Eller? Har så vondt i hodet nå. 

Det er vel kombinasjonen oxynorm og vival som kan klusse det litt til i følge interasjoner.no. Men det står også at det ikke gjelder ved sporadisk kombinasjonsbruk. Tipper en av de andre her inne kan litt mer om dette.

Men trenger du virkelig vivalen hver dag? Spesielt når du nå også har tatt oxynorm?

edit: ser Imovanen også har en interaksjon. Men det står også: «særlig hos eldre og skrøpelige pasienter» og du er jo ikke helt der enda. 

Endret av Ikkeanonymnok
Skrevet
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Nei får holde ut smertene, forstår ikke dette men det er nå greit det. Må ha tillit til at alt er i perfekt orden. 

Selv om du måtte tro på en skjebne så betyr ikke det at vi ikke har ansvar for å ta vare på oss selv og eget liv. Skjebne eller høyere mening betyr ikke at man bare skal sitte i sofaen og tro at alt som skjer eller ikke skjer "har en mening". Man har fortsatt ansvar for seg selv, eget liv og ta vare på helsen, både fysisk og psykisk.

Du kjenner vel historien om de i flommen som stolte på at Gud hjalp dem?

stjernestøv
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (4 minutter siden):

Det er vel kombinasjonen oxynorm og vival som kan klusse det litt til i følge interasjoner.no. Men det står også at det ikke gjelder ved sporadisk kombinasjonsbruk. Tipper en av de andre her inne kan litt mer om dette.

Men trenger du virkelig vivalen hver dag? Spesielt når du nå også har tatt oxynorm?

edit: ser Imovanen også har en interaksjon. Men det står også: «særlig hos eldre og skrøpelige pasienter» og du er jo ikke helt der enda. 

Ok takk, husker ikke når jeg tok oxynorm og tar det ikke fast og har bare to igjen. Men det hjelper ikke uansett så tar ikke mer av det. 

Ja må ha vival for å roe meg om kvelden, kanskje jeg er avhengig? Må ha ro når jeg legger meg. 

Å sier du det ja, ikke bra. Nei jeg er jo ikke så skrøpelig tror jeg. 

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Selv om du måtte tro på en skjebne så betyr ikke det at vi ikke har ansvar for å ta vare på oss selv og eget liv. Skjebne eller høyere mening betyr ikke at man bare skal sitte i sofaen og tro at alt som skjer eller ikke skjer "har en mening". Man har fortsatt ansvar for seg selv, eget liv og ta vare på helsen, både fysisk og psykisk.

Du kjenner vel historien om de i flommen som stolte på at Gud hjalp dem?

Nei det er nettopp det, jeg tror ikke så mye på skjebnen men at vi skaper vårt eget liv og jeg har klart det i det siste så går det galt fysisk? 

Ja husker den historien og tror på algoritme. 

Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Nei det er nettopp det, jeg tror ikke så mye på skjebnen men at vi skaper vårt eget liv og jeg har klart det i det siste så går det galt fysisk? 

Ja husker den historien og tror på algoritme. 

En del av å skape ditt eget liv er jo å gjøre alt du kan for å bli friskere og få mindre smerter. Du får ikke skapt deg så mye liv hvis du ikke følger opp og tar vare på din fysiske helse også.

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (1 minutt siden):

En del av å skape ditt eget liv er jo å gjøre alt du kan for å bli friskere og få mindre smerter. Du får ikke skapt deg så mye liv hvis du ikke følger opp og tar vare på din fysiske helse også.

Nei det har du helt rett i, det er mye å ta tak i med min fysiske helse. Jeg har ingen unnskyldinger å komme med, jeg må ta mer tak. 

stjernestøv
Skrevet

Energiene mine er ute av balanse i dag og jeg skal be om hjelp når jeg legger meg snart, fort gjort. 

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Energiene mine er ute av balanse i dag og jeg skal be om hjelp når jeg legger meg snart, fort gjort. 

Hadde du bare prioritert å ta vare på din fysiske helse like mye.

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Hadde du bare prioritert å ta vare på din fysiske helse like mye.

Har vært på litt turer men er ikke den sunneste nei og kroppen protesterer pga alt jeg putter i meg og røyker, sjelen vil ikke det. Det er egoet mitt. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Du kan ta relpax og paracet selv om du har tatt oxynorm. Migrene er svært smertefullt, så ingen grunn til å la være å ta medisinene når de hjelper. 

De øvrige medisinene er jo dine faste medisiner, så jeg synes du skal ta dem som vanlig. Det er ikke veldig mye medisiner. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...