Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du optimist, realist eller pessimist? 

Jeg er realist selv. Tenker ikke at alt går bra. Og er realistisk. 

Hva med deg? 

Videoannonse
Annonse
Havfruen
Skrevet

Realist for det meste. Kan være pessimist på min egne vegne, men ikke på andres. Der ser jeg alltid løsninger og håp.

Skrevet (endret)

Jeg er en kombinasjon  av realist og optimist. Det jeg har erfart er hvor viktig det er å ha et positivt syn på livet.

Jeg elsker dette bildet. Det er så mye i dette livet som kommer an på hva slag syn vi velger å ha på ting.

F.eks var jeg tidlig i tyveårene da jeg forsto at det minst konstruktive man kunne gjøre var å la været bestemme hvordan man hadde det. Det kan man ikke styre, så hvorfor la det bestemme hvordan man har det?

Etter det, har været hatt svært lite å si for hvordan jeg har det i det daglige.

Og det jeg erfarte var at de som ikke har hund, dvs de som ikke må gå ut i regnvær, var ofte mye mer negativ til dette enn meg, som hadde hund og måtte gå ut i det hver dag. 

train" Meme Templates - Imgflip

Endret av Vhanja
påskelilje
Skrevet

Jeg er optimist. Tror som regel at det meste går bra, og har som utgangspunkt at folk er vennligsinnet. 

Det medfører jo at jeg innimellom blir skuffet. Har imidlertid lært meg å nedjustere forventingene overfor enkelte personer, og da kan jeg jo bli positivt overrasket,  det er forsåvidt en ny erfaring for meg 😊

Nicklusheletida
Skrevet

Realist. 

Skrevet

Jeg er nok mer optimist enn pessimimist. For meg er glasset oftere halvfullt enn halvtomt; tror livet blir mye bedre om mann tenker slik,

Ikkeanonymnok
Skrevet

Vil si jeg er mer pessimist enn noe annet. Blir heller aldri skuffet så jeg føler det passer bra.

Lillemus
Skrevet
Blondi skrev (9 timer siden):

Er du optimist, realist eller pessimist? 

Jeg er realist selv. Tenker ikke at alt går bra. Og er realistisk. 

Hva med deg? 

Jeg er nok en realistisk optimist. 😀

Skrevet

Jeg regner meg som realist. Om jeg kommer nærmest pessimist eller optimist kan variere med situasjonen. 

Skrevet

Jeg er optimistisk anlagt som person. Jeg tror det er en fordel så lenge man ikke tror alt kommer av seg selv.

Skrevet

Det varierer ut fra situasjon.

UtakknemligDiva
Skrevet

Varierer nok ut fra hvem du spør. Realist treffer kanskje nærmest i følge meg selv. 

Ser litt for ofte at folk blir veldig sure om de får et svar de ikke ønsker, selv om de spør. 
Men så klarer jeg ikke alltid skille mellom realist og pessimist. Noen mennesker er bare demotiverende å snakke med, fordi alt de mener er at man skal senke kravene. Jeg synes det høres drit kjedelig ut. Hvordan vet de om andre bør senke kravene? Kanskje DE må eller måtte senke kravene og da tror det gjelder alle andre også. Noen bare har bedre forutsetninger enn andre.

AnonymBruker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

Varierer nok ut fra hvem du spør. Realist treffer kanskje nærmest i følge meg selv. 

Ser litt for ofte at folk blir veldig sure om de får et svar de ikke ønsker, selv om de spør. 
Men så klarer jeg ikke alltid skille mellom realist og pessimist. Noen mennesker er bare demotiverende å snakke med, fordi alt de mener er at man skal senke kravene. Jeg synes det høres drit kjedelig ut. Hvordan vet de om andre bør senke kravene? Kanskje DE må eller måtte senke kravene og da tror det gjelder alle andre også. Noen bare har bedre forutsetninger enn andre.

Tenker det er bedre å senke kravene og være fornøyd, enn å gå rundt og være misfornøyd hele tiden.

Anonymkode: 0a155...241

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

Jeg synes det høres drit kjedelig ut å føle at alt må være på en helt bestemt måte for at man skal ha glede av det. Været må være helt riktig. Restauranten må være riktig. Bare én type musikk er bra etc etc.

Da blir ting sjelden helt bra og man lærer fortbå bli pessimist.

UtakknemligDiva
Skrevet
Grendel skrev (2 timer siden):

Jeg synes det høres drit kjedelig ut å føle at alt må være på en helt bestemt måte for at man skal ha glede av det. Været må være helt riktig. Restauranten må være riktig. Bare én type musikk er bra etc etc.

Da blir ting sjelden helt bra og man lærer fortbå bli pessimist.

For min del er det fordi jeg føler jeg alltid er utenfor normen. Jeg misliker det været folk flest elsker (sol). Jeg vil ha det været veldig mange ikke liker, torden/overskyet og fuktig. 

Ang musikk: Settes på en remake så er det somregel noen som maser om å sette på originalen. Skjønner ikke hva det er med folk og originaler. Og det er samme musikken som går absolutt hele tiden, talentløse remakes av tidligere populære sanger. Virker som de blir populære pga artisten. 

Rikitg restaurant? Hvis en restaurant ikke frister så går jeg ikke dit, så det har jeg aldri klaga over. 

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker det er bedre å senke kravene og være fornøyd, enn å gå rundt og være misfornøyd hele tiden.

Jeg vet ikke hvordan man senker kravene. Jeg vet ikke om jeg har spesielt høye krav. Jeg er f.eks. ikke bitter fordi jeg ikke har blitt sammen med en milliardær. Hvorfor skulle han ha blitt sammen med meg liksom? og jeg ville hater følelsen av å bli sett på som golddigger, og jeg hadde følt meg billig som levde i luksus pga en mann. Så der blir jeg ikke skuffet. Men f.eks., synes det er passe talentløst å være i midten av 30-årene og ikke hverken funnet noen partner, kjøpt leilighet osv. Bor i Oslo og er singel, sies at det er vanskeligere da. Det er liksom sånne 15-20 kvadrat. 20 går bra da, men ganske talentløst synes jeg, å ikke ha klart bedre. Jeg har ikke barn som drar ned økonomien heller.

AnonymBruker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (45 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan man senker kravene. Jeg vet ikke om jeg har spesielt høye krav. Jeg er f.eks. ikke bitter fordi jeg ikke har blitt sammen med en milliardær. Hvorfor skulle han ha blitt sammen med meg liksom? og jeg ville hater følelsen av å bli sett på som golddigger, og jeg hadde følt meg billig som levde i luksus pga en mann. Så der blir jeg ikke skuffet. Men f.eks., synes det er passe talentløst å være i midten av 30-årene og ikke hverken funnet noen partner, kjøpt leilighet osv. Bor i Oslo og er singel, sies at det er vanskeligere da. Det er liksom sånne 15-20 kvadrat. 20 går bra da, men ganske talentløst synes jeg, å ikke ha klart bedre. Jeg har ikke barn som drar ned økonomien heller.

Hva hindrer deg å kjøpe?

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva hindrer deg å kjøpe?

veldig mye å sette seg inn i, tømme kontoen sin og binde seg til et lån. 

Flere forsikringer, innbo, reise og skadedyr siden det er en rotteby. 

Og jeg vet ikke hvorfor jeg vil kjøpe, det er jo i norge det er en sånn kultur at vi MÅ eie. Er vel bare påvirket av det da

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...