Gå til innhold

Sannheten er at jeg er blitt feit også!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt innaktiv tid pga inngrep. Går på medisiner som gir økt matlyst og i tillegg ikke brydd meg for spiller det noe rolle om hvordan jeg er? 

Men er vel egentlig lei meg for det! Ser meg i speilet med forakt 😔😔

Anonymkode: 7c8a4...994

Videoannonse
Annonse
Havfruen
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har hatt innaktiv tid pga inngrep. Går på medisiner som gir økt matlyst og i tillegg ikke brydd meg for spiller det noe rolle om hvordan jeg er? 

Samme her🥲hater kroppen min.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mange kg har du gått opp? Når man går på medisiner som gir økt matlyst, så kan løsningen være å følge en kostplan som sikrer at du ikke går mer opp i vekt. Det er ikke likegyldig hva du spiser for å oppnå metthetsfølelse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruk den forakten til å fyre på motivasjon for endring. Man bør vel alltid tilstrebe å bli en bedre versjon av seg selv - en bieffekt er at man vil føle seg mer attraktiv og få styrket selvfølelse ved synlig endring. 

emilie321
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nesten akkurat det samme her + at jeg har en spiseforstyrrelse. Prøver fortvilet å snu om. 

Der jeg vet har hjulpet meg tidligere, er å spise sunt og ofte nok. Så ofte at jeg ikke rekker å bli skikkelig sulten, for da er det lettere å ta gode valg. Når jeg da greier og ikke overspise/ta dårlige valg, så øker jeg sakte men sikkert tiden melllom måltidene. Samtidig så er det ikke så enkelt, hode vil liksom ikke alltid helt med. Og selvforakten er stor. 

Håper indelig du greier å snu om, for din egen del. Du fortjener å ha det bedre

Skrevet
krøll9 skrev (På 26.7.2026 den 0.19):

Bruk den forakten til å fyre på motivasjon for endring. Man bør vel alltid tilstrebe å bli en bedre versjon av seg selv - en bieffekt er at man vil føle seg mer attraktiv og få styrket selvfølelse ved synlig endring. 

Eller fokuser på å få vekk forakten, akseptere og gi deg selv omsorg for at det har vært en utfordrende tid fysisk noe som har ført til vektoppgang. Det er helt forståelig at man har gått opp i vekt når man har hatt et inngrep og det er ingen som fortjener å bli foraktet av seg selv for at man har hatt det utfordrende.

Og så av kjærlighet til seg selv bestemme seg for å jobbe seg tilbake til tidligere vekt fordi det var en vekt hvor kroppen fungerte bedre.

.....jeg har jobbet med å hjelpe mennesker utvikle seg på sentrale områder i livet i hele min karriere. Aldri har jeg tenkt at hvis jeg hadde foraktet dem hadde det fått dem fortere I mål eller fått dem til et bedre sted. Det tok meg lang tid å forstå at å forakte meg selv for de områdene jeg ikke var fornøyd med ikke noen gang i livet hadde ført til varig endring og bedre livskvalitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...