AnonymBruker Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli Kan kun kjenne parfymert om jeg holder den helt oppi nesen. Ingenting ellers. Redusert smakssans. Mannen mener jeg bør seponere medisinen. Jeg er redd for det pga at jeg har utrolig mye psykisk smerte uten den. Hadde du ofret luktesansen mot bedre psykisk helse? Anonymkode: 1d869...0ab 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli (endret) Hadde lett ofret luktesansen ja. Verden lukter ikke spesielt godt uansett. Jeg hadde hvertfall ikke latt partneren min bestemme om jeg skulle stå på en medisin eller ei uansett grunn. Den beslutningen er opp til deg og legen som følger deg opp. Endret 26. juli av Ikkeanonymnok 0 Siter
Sokk Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli Det finnes flere medisiner der ute. Jeg hadde uten tvil forsøkt å finne en annen løsning. Jeg husker hvor miserabel jeg følte meg første gang jeg fikk Covid og mistet lukte- og smakssans. Såvidt jeg husker har du også andre bivirkninger av litium. Men: ta det i samråd med lege og ikke autoseponer, særlig ikke når du har dårlig erfaring med dette. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli Sokk skrev (12 minutter siden): Det finnes flere medisiner der ute. Jeg hadde uten tvil forsøkt å finne en annen løsning. Jeg husker hvor miserabel jeg følte meg første gang jeg fikk Covid og mistet lukte- og smakssans. Såvidt jeg husker har du også andre bivirkninger av litium. Men: ta det i samråd med lege og ikke autoseponer, særlig ikke når du har dårlig erfaring med dette. Jeg tror ikke fastlegen har så mange råd til meg. Jeg var hos henne for et par år siden og hun jeg måtte veie bivirkning opp mot virkning. Men jeg skal bestille en ny time hos henne! Mannen min har alltid "hatet" Litium. Han mener den gjør meg verre. Saken er at har ingen anelse hva som foregår i hodet mitt uten...Ja, andre bivirkninger er enorm tørste, munterhet og muligens tretthet (er utmattet- vet ikke hva som er hva). Har du noen tips til andre medisiner som kan erstatte Litium? Jeg holder på å trappe opp Lamictal. Anonymkode: 1d869...0ab 0 Siter
Sokk Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg tror ikke fastlegen har så mange råd til meg. Jeg var hos henne for et par år siden og hun jeg måtte veie bivirkning opp mot virkning. Men jeg skal bestille en ny time hos henne! Mannen min har alltid "hatet" Litium. Han mener den gjør meg verre. Saken er at har ingen anelse hva som foregår i hodet mitt uten...Ja, andre bivirkninger er enorm tørste, munterhet og muligens tretthet (er utmattet- vet ikke hva som er hva). Har du noen tips til andre medisiner som kan erstatte Litium? Jeg holder på å trappe opp Lamictal. Anonymkode: 1d869...0ab Ja, fastlegen din har rett. Det blir en avveining av flere ting. Supert om du tar en ny time hos henne! Alternativer er Lamictal, Seroquel (quetiapin) 300 mg, alle antidepressiva, og enkelte antipsykotika med antidepressiv effekt. Andre medisiner har bivirkninger de også, men du har i hvert fall mye mer bivirkninger av litium enn det jeg har opplevd. Hvis mannen din mener du blir verre, så synes jeg du skal ta det på alvor. Men jeg mener selvsagt ikke at du skal gå rundt og være suicidal, jeg tenker bare at jeg i dine sko helt klart hadde forsøkt å finne alternativer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli Sokk skrev (5 minutter siden): Ja, fastlegen din har rett. Det blir en avveining av flere ting. Supert om du tar en ny time hos henne! Alternativer er Lamictal, Seroquel (quetiapin) 300 mg, alle antidepressiva, og enkelte antipsykotika med antidepressiv effekt. Andre medisiner har bivirkninger de også, men du har i hvert fall mye mer bivirkninger av litium enn det jeg har opplevd. Hvis mannen din mener du blir verre, så synes jeg du skal ta det på alvor. Men jeg mener selvsagt ikke at du skal gå rundt og være suicidal, jeg tenker bare at jeg i dine sko helt klart hadde forsøkt å finne alternativer. Takk! Det eneste er at jeg ikke kan stå på en medisin som gir betydelig overvekt da jeg har fedme/matstøy/matavhengighet. Skal bestille time til uka! Anonymkode: 1d869...0ab 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.