AnonymBruker Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli Har dere sett filmen? Hva synes dere om den? Anonymkode: 20980...eec 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli Snakker du om serien nå? Fra i fjor? Anonymkode: f8227...c0a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Snakker du om serien nå? Fra i fjor? Anonymkode: f8227...c0a Ja jeg snakker om serien fra i fjor. Anonymkode: 20980...eec 0 Siter
laban Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli Jeg har sett den og er gammel nok til å huske perioden da forholdet mellom de to ble kjent og debatten gikk i avisene (vi hadde ikke TV hjemme da). Sonja ble framstilt som om hun personlig kom til å ødelegge monarkiet. Det er jo litt spesielt i lys av de siste tiårenes begivenheter når det gjelder kongelige ekteskap 🤭 Jeg bryr meg ikke om de kongelige, jeg ønsker meg islandsk, upolitisk republikk. Men det er interessant å se igjen hvordan ting var da. Jeg synes det er beundringsverdig hvordan Sonja har taklet rollen. Hun ble ikke særlig godt mottatt av 60-tallets Norge. Det må ha vært en stor påkjenning for henne å få graviditeter med påfølgende spontanaborte smurt utover avisenes førstesider. Det var virkelig ikke vanlig rundt 1970, og hun hadde jo ikke født noen prins ennå da det skjedde. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. juli Skrevet 27. juli laban skrev (16 timer siden): Jeg har sett den og er gammel nok til å huske perioden da forholdet mellom de to ble kjent og debatten gikk i avisene (vi hadde ikke TV hjemme da). Sonja ble framstilt som om hun personlig kom til å ødelegge monarkiet. Det er jo litt spesielt i lys av de siste tiårenes begivenheter når det gjelder kongelige ekteskap 🤭 Jeg bryr meg ikke om de kongelige, jeg ønsker meg islandsk, upolitisk republikk. Men det er interessant å se igjen hvordan ting var da. Jeg synes det er beundringsverdig hvordan Sonja har taklet rollen. Hun ble ikke særlig godt mottatt av 60-tallets Norge. Det må ha vært en stor påkjenning for henne å få graviditeter med påfølgende spontanaborte smurt utover avisenes førstesider. Det var virkelig ikke vanlig rundt 1970, og hun hadde jo ikke født noen prins ennå da det skjedde. Sonja har mer enn taklet rollen. Hun har løftet monarkiet og modernisert det. Kongeparet har sagt at de ikke vil at barna deres går igjennom det samme som dem (forståelig nok). De har da kunnet gifte seg med hvem de vil. Jeg tror ikke Grunnloven er forandret. De var sammen i ni år, men i serien er de alltid sammen med noen. Aldri alene og er det realistisk? Var dette platonsk forhold helt til bryllupsnatta? Anonymkode: 20980...eec 0 Siter
laban Skrevet 27. juli Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): De var sammen i ni år, men i serien er de alltid sammen med noen. Aldri alene og er det realistisk? Var dette platonisk forhold helt til bryllupsnatta? Det tviler jeg sterkt på. Men jeg synes det er fint at det ikke legges til fantasiscener i serien som ingen kan vite noe om. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. juli Skrevet 27. juli laban skrev (25 minutter siden): Det tviler jeg sterkt på. Men jeg synes det er fint at det ikke legges til fantasiscener i serien som ingen kan vite noe om. Det er jeg enig i, og mener at ingen har noe med det. Jeg tror bare at jeg har sett et sted, da barndomshjemmet til Sonja ble flyttet til Maihaugen, at Kongen sa noe om at han snek seg ut om bakdøra om morgenen, da fotograferne sto utenfor hoveddøra. Jeg tviler på at han besøkte henne tidlig morgen. Anonymkode: 20980...eec 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. juli Skrevet 27. juli Jeg synes denne serien er veldig middelmådig. Den viser Kong Harald som en feig og unnavikende, og som ikke tør annet enn adlyde sin far. Koblingen til det britiske kongehuset er uklar, og hvorfor er da ingenting om f.eks. danske kongehuset som var like mye i slekt med det norske. Søsteren til Sonja er helt utelatt. Sammenhengen blir borte og det er for mange bruddstykker. Den er romantisk i overkant og langt fra overbevisende. Anonymkode: 20980...eec 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.