hosta Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Heisann. Jeg har litt dyre allergi. Men jeg har hatt katt i 5månder nå. I disse 5måndene har jeg hatt en god del irritasjon i munn & svelg, blant annet ved kløe & mye hoste. Vanligvis når det er dyr i nærheten så pleier mine øyne å klø, svi, & renne. Også pleier nesa mi å tette seg, renne, puss at jeg da bruker å nyse & nyse. For nese & øye plagene har jeg fått øyedråper, nesespray, & tabletter. Disse allergi medesinene hjelper meg så bra. For disse plagene har vært helt borte i disse 5måndene, som jeg har hatt katt i huset. Hvis jeg glemmer å ta alleri medesinene mine så merker jeg det raskt. Jeg har heller ingen plager relatert til pust, lunger & bronkier, som det å tettne til med mye gult/grønt slim, surkling & piping. Så jeg har aldri brukt noe inhalasjons medesin. De eneste plagene jeg nå har er at halsen min er sår, også hoster & hoster jeg, særlig hvis katten ligger på fanget mitt, eller jeg holder den. Jeg har nokk også vært litt oftere & litt mere forkjølet dette halvåret her enn ellers. Det har vært 7ganger + at jeg er litt små forkjølet nå & i ferd med i bli ordentlig forkjølet, vanligvis pleier det ikk å være mere enn 4ganger i halvåret , men det har ikke vært noe problem med infeksjoner i luftveiene mine. Så det jeg lurer på er om dyre allergien min er i ferd med å gå over siden det bare er hosten & sår hals som gjenstår. Eller om plagene med hosten & sår hals, gjør allergien min så liten & svak at det ikke er noe problem med dyr lengre. Så lenge jeg fortsetter med å ta allergi medesinene mine, sånn som jeg skal. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50505-katt-ved-allergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tomatos Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 hosta. "nå må du slutte å tøyse sånn" d er helt klart, at så lenge du må pøse på med allergimedisiner for å unngå mere plager, ja da er allergien din i så aller høyeste grad til stede. så langt jeg kan skjønne ihvertfall. så mye forskjøla, som du har vært siden du fikk deg katt. & d at du merker mere til den såre halsen & hosten når katten er tett inntil deg, d tyder ikke på at allergien din er liten & svak. nei snarere tvert imot spør du meg. nå vet ikke jeg hverken hvaslags allergi- medisiner du tar, & hvor mye. men d ser ut for meg, som om du er så hardt allergisk, at ikke 1gang allergimedisinene hjelper deg tilstrekkelig. hva sier foresten legen din? vet legen din om at du har katt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50505-katt-ved-allergi/#findComment-198840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Kjære hosta tomatos har helt rett - allergien din høres mer enn kraftig nok ut. Snakk med legen din om videre råd, men det høres ikke særlig lurt ut å ha slik nærkontakt med en katt du reagerer på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50505-katt-ved-allergi/#findComment-199930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hosta Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 Kjære hosta tomatos har helt rett - allergien din høres mer enn kraftig nok ut. Snakk med legen din om videre råd, men det høres ikke særlig lurt ut å ha slik nærkontakt med en katt du reagerer på. Hei Ragnhild. Dette likte jeg svært så dårlig å høre. Jeg er jo bare så skikkelig glad blitt i katten min skjønner du. Foresten du Ragnhild er det noe annen allergi medesin, &/eller vaksine som jeg kan få da? Slik at jeg slipper å kvitte meg med den nydelige katten min. Hvis ikke, ja så ser jeg jo selv til min store fortvilelse at både du Ragnhild & tomatos egentlig har veldig rett, i det, som dere skriver. Når jeg tenker tilbake, så ser jeg jo også at helsa mi har forverret seg, siden jeg fikk katten inn i huset. Det var ikke sånn i begynnelsen. Den aller første måneden så hadde jeg litt kløende & sår hals fra tid til annen. Oså litt små hosten dann & vann. Så du ser, jeg trodde virkelig at det skulle gå veldig greit. Men etter hvert som månedene gikk blei jeg mere eller mindre gående konstant hosten med sår, stikkende, kløende hals. Også allergi medesiner som stadig måtte justeres opp i både styrken & antallet med doser/tabletter. Det økte sånn gradvis, så jeg "ville" vell ikke helt, ta de harde fakta, om at katten min måtte ut av huset, helt inn over meg. Jeg er nå veldig forskjølet. Min 8gang på 6måneder, mot 4ganger på 6måneder, før jeg fikk katten min inn i huset mit (den har bodd hos ei veninde av meg før. Det var helt til hun fikk seg sin egen kattt. Så er det bare katten min, som er grunnen til at jeg har hatt sånn økning i antallet med forskjølelser? Eller kan det også være andre grunner til det da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50505-katt-ved-allergi/#findComment-201359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.