AnonymBruker Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli Hvor farlig er det egentlig? Bare 30 mg og en flaske vin er vel ok? Google får det til å høres skummelt ut, men regner med den er litt overreaktiv. Men hvis det faktisk er farlig lar jeg resten av flasken være. Anonymkode: b0111...2ab 0 Siter
ISW Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli Alkohol og beroligende medisiner hører ikke sammen. I alle fall ikke i de doser du nevner her (30 mg Sobril + en flaske vin er en del). 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli Så er det 100%bekymrkng ved disse dosene eller 50%? Jeg stopper uansett å drikke nå. Ville bare stoppe angsten . Anonymkode: b0111...2ab 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli Vil. Også legge til at jeg ikke er alene hjemme så dette går bra uansett da. Er ivaretatt. Anonymkode: b0111...2ab 0 Siter
Musikk Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli Det står nok på lappen som ligger oppi Sobril eksen din om du kan drikke. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Vil. Også legge til at jeg ikke er alene hjemme så dette går bra uansett da. Er ivaretatt. Anonymkode: b0111...2ab Du må finne andre måte å mestre angsten på. Kontakt fastlegen i morgen. Anonymkode: 3da0e...efb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du må finne andre måte å mestre angsten på. Kontakt fastlegen i morgen. Anonymkode: 3da0e...efb Ja, det må jeg. Vanligvis takler jeg angsten uten medisiner eller annet. Men noen ganger tipper det over for meg. Anonymkode: b0111...2ab 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ja, det må jeg. Vanligvis takler jeg angsten uten medisiner eller annet. Men noen ganger tipper det over for meg. Anonymkode: b0111...2ab Hard styrketrening har funka for meg. Anonymkode: 3da0e...efb 0 Siter
ISW Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli Hei. Det er neppe dødelig å drikke alkohol sammen med normale doser Sobril, men jeg mener som jeg skrev at på generelt grunnlag hører ikke alkohol og Sobril (eller andre beroligende medisiner) sammen. Jeg blir også litt bekymret når jeg leser at du drikker alkohol for å dempe angsten, for jeg synes ikke alkohol bør brukes for å "behandle" noe. For meg er det annerledes å drikke noen glass vin i godt selskap eller for å kose seg, enn å drikke for å behandle angst. Angst kan behandles og det finnes mange gode alternativer som hver for seg eller sammen kan fungere. Av medikamentelle alternativer som ikke er vanedannende har både SSRI, lave doser av medisiner som Seroquel eller Truxal (sederende) eller Fluanxol eller Stemetil (ikke sederende) i mange tilfeller effekt. Kognitiv og metakognitiv terapi har effekt. Kondisjons- og styrketrening har effekt. Hvis man ønsker å være litt mer alternativ, har kosttilskudd som Silexan og magnesiumglysinat vist effekt i flere studier. Samtlige av disse synes jeg framstår bedre enn å drikke vin for å kurere angsten, for det kurerer ingenting. Jeg har absolutt ingenting imot vin og øl, men jeg synes man heller skal drikke for å kose seg eller ha det gøy. 0 Siter
Ftss Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvor farlig er det egentlig? Bare 30 mg og en flaske vin er vel ok? Google får det til å høres skummelt ut, men regner med den er litt overreaktiv. Men hvis det faktisk er farlig lar jeg resten av flasken være. Anonymkode: b0111...2ab Det som er farlig er tap av selvkontroll. 30mg sobril er ikke all verden men vil uansett ikke anbefale og blande de to. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli ISW skrev (19 minutter siden): Hei. Det er neppe dødelig å drikke alkohol sammen med normale doser Sobril, men jeg mener som jeg skrev at på generelt grunnlag hører ikke alkohol og Sobril (eller andre beroligende medisiner) sammen. Jeg blir også litt bekymret når jeg leser at du drikker alkohol for å dempe angsten, for jeg synes ikke alkohol bør brukes for å "behandle" noe. For meg er det annerledes å drikke noen glass vin i godt selskap eller for å kose seg, enn å drikke for å behandle angst. Angst kan behandles og det finnes mange gode alternativer som hver for seg eller sammen kan fungere. Av medikamentelle alternativer som ikke er vanedannende har både SSRI, lave doser av medisiner som Seroquel eller Truxal (sederende) eller Fluanxol eller Stemetil (ikke sederende) i mange tilfeller effekt. Kognitiv og metakognitiv terapi har effekt. Kondisjons- og styrketrening har effekt. Hvis man ønsker å være litt mer alternativ, har kosttilskudd som Silexan og magnesiumglysinat vist effekt i flere studier. Samtlige av disse synes jeg framstår bedre enn å drikke vin for å kurere angsten, for det kurerer ingenting. Jeg har absolutt ingenting imot vin og øl, men jeg synes man heller skal drikke for å kose seg eller ha det gøy. Takk for fint svar! Jeg skal se nærmere på forslagene dine! Jeg er helt enig med deg i at det er feil bruk av alkohol. Jeg drikker aldri ellers. Har ingen venner eller gode selskap å være i. Alkohol er noe jeg bare tyr til når angsten blir for uhåndterlig. Ikke mange ganger i året. Håndterer som regel angsten på sunne måter ellers. Har fast døgnrytme, er lett fysisk aktiv, spiser sunt og holder meg opptatt hjemme(er ufør). Ftss skrev (21 minutter siden): Det som er farlig er tap av selvkontroll. 30mg sobril er ikke all verden men vil uansett ikke anbefale og blande de to. Ja, det er problemet. Jeg blir fryktelig likegyldig og bryr meg ikke om jeg lever eller dør og kan ta noen veldig dumme valg i en sånn tilstand. Mister evnen til å ta gode valg. AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hard styrketrening har funka for meg. Anonymkode: 3da0e...efb Ja, å få opp pulsen funker for meg også. Men når det er kvelden og resten av huset sover og angsten er gjennom taket så klarer jeg ikke ty til det. Men som forebygging så burde jeg bli bedre til å drive med aktivitet som gir høyere puls og er mer krevende. Anonymkode: b0111...2ab 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli Min gamle psykiater sa det så udiplomatisk som: ‘å drikke for angst er som å pisse i buksa for å holde seg varm’. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli Worrisome_plenty skrev (1 minutt siden): Min gamle psykiater sa det så udiplomatisk som: ‘å drikke for angst er som å pisse i buksa for å holde seg varm’. Ja, det er jo helt sant. Funker skikkelig bra en veldig kort stund… og så blir det verre etterpå Anonymkode: b0111...2ab 1 Siter
Musikk Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli Alkohol og angst ikke bra og blande! det blir 100 ganger verre alt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli Musikk skrev (34 minutter siden): Alkohol og angst ikke bra og blande! det blir 100 ganger verre alt. Nei… ikke den beste komboen det… Anonymkode: b0111...2ab 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.